Články / Recenze

Virtuální šum Death Grips

Virtuální šum Death Grips

prof. Neutrino | Články / Recenze | 13.11.2016

OHODNOŤTE DESKU

Kontroverzní rozvědka alternativně hiphopových buřičů z kalifornského Sacramenta předvedla před nedávnem vyprodané MeetFactory svou pověstnou a nekompromisní energickou hudbu v živém provedení a uvedla tak své nové album. Jaké je při domácím poslechu?

Pozornějším posluchačům jsou jistě dobře známé jejich electro hardcore ataky agresivního soundu na albu No Love Deep Web, kterým na sebe v roce 2012 strhli pozornost hudební veřejnosti, zrovna tak jako obscénně laděným obalem. Následoval neméně radikální opus Government Plates, jenž zaujal především multimediálním ztvárněním v podobě série 3D klipů. Posléze se Death Grips přihlásili s albem Niggas on the Moon, na kterém pracovali s vokálem královny severských mýtů a nových technologických vymožností – Björk. Kdo zná výsledek, byl jistě překvapen, že na albu její hlas téměř nerozeznáte od hudebního backgroundu. Těžko říct, zda šlo o desakralizaci hudební ikony či prostý vtípek, ale od Death Grips, jak známo, můžeme očekávat téměř cokoliv.

Jejich posledním hudebních počinem je letošní Bottomless Pit, který nasazuje ostré tempo hned zkraje úvodním trackem Giving Bad People Good Ideas a příliš ho neopouští ani v průběhu dalších skladeb. Celá album je i tentokrát zvukově nekompromisní a Death Grips se usadili v teritoriu elektronických experimentů „pokřiveného“ dubstepu, trapu nebo grimeu. I texty zůstaly břitké a drtí obsesivně-obsedantní představivostí měšťáckou selanku. Death Grips stále patří k tomu nejextrémnějšímu, co současná hiphopová scéna nabízí, a v klidu je můžeme zařadit po bok současných ikon žánru, jako jsou Dälek či H99O9.


Trio hudebních trollů - MC Ride, Zach Hill a Andy Morin - už několikrát ohlásilo konec své hudební kariéry, aby záhy navázalo ještě radikálnějším opusem. Od začátku využívají dezinformačních kampaní a vytvářejí kolem sebe mnohé konspirace, které následně mění ve „virtuální šum“, zřejmě inspirováni současnou politickou propagandou, která probíhá v podobě informačních válek. Proto není nikdy jasné, zda jejich tour je jen další hoaxem nebo skutečností, která nabude reálných rozměrů, a zda se mezitím opět nerozpadnou.

Info

Death Grips – Botomless Pit (Harvest, 2016)
www.thirdworlds.net

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Kde jsem tohle naposledy slyšela? (Jungle)

redakce 25.05.2019

Nahrávka míchající soul, disco a funk prestižní cenu sice nevyhrála, ale i nominace zajistila jejím autorům nemalý zájem.

Porouchané rádio Devina Townsenda

redakce 15.05.2019

V jedinečném bodě se celý Townsendův neuspořádaný vesmír sjednotí a vznikne řád. Novinka Empath trápí i překvapuje.

Hauschka v lese bez nástrah?

redakce 07.05.2019

Technika „připraveného klavíru“ se stala brzy proslulou a německého tvůrce dokázala bezpečně odlišit od dalších pianistů, jako jsou Nils Frahm nebo Ólafur Arnalds.

Vykouzlit ten okamžik (Anna von Hausswolff)

redakce 03.05.2019

Vyslovit se proti vykořeněné současnosti, prožít kouzlo přítomnosti. Zmrazit čas a vnímat sama sebe v celé svojí zranitelnosti.

Kronika spomienok Maggie Rogers

redakce 02.05.2019

Celé to odštartovalo video z jej hodiny na New York University, kde prezentovala svoje demo jednému z najúspešnejších producentov pop music, Pharellovi.

Propracovaná kytarová alchymie Swervedriver

redakce 25.04.2019

Drží se osvědčené indierockové receptury, která těží převážně z tradic ostrovního shoegazingu, tedy z žánru, jehož základy pomáhali zkraje 90. let sami budovat.

Obyčejnost narkomanů / Modlitba

redakce 21.04.2019

Nabízí se srovnání se snímkem Beautiful Boy, který poněkud povrchně popisoval rozpadající se vztah otce a závislého syna, zatímco Modlitba sleduje jedince bojujícího s...

Svět pomalu hoří… (Ladytron)

redakce 20.04.2019

Z alba není ani tak cítit politická angažovanost, jako spíš pocit bezmoci a odcizení v dystopickém světě.

Gregor Sailer: Pastelová nervozita opuštěných budov

redakce 14.04.2019

Rakouský fotograf Gregor Sailer ve svém posledním projektu důkladně prozkoumává fenomén Potěmkinových vesnic.

Žádné suché variace (Emil Viklický Trio Hraje Suchého a Šlitra)

redakce 07.04.2019

Viklický není typem muzikanta, který by se držel melodických schémat, jež mu předepisuje původní píseň...