Články / Recenze

Volné ruce Social Experiment

Volné ruce Social Experiment

Jakub Šíma | Články / Recenze | 21.08.2015

Na nový materiál od Chance the Rappera jsem se těšil dlouho. A nejspíš proto byl první poslech zklamáním. Ale tentokrát byla chyba u mě – Surf totiž není deska Chance the Rappera, ale principála Donnieho Trumpeta a jeho projektu Social Experiment. Z původně doprovodné kapely se stalo organické těleso, které nemohlo déle zadržovat příval kreativity. A tak i Chance, který zažil raketový vzestup následovaný spoluprácí s Jamesem Blakem nebo Justinem Bieberem, neváhal a zaujal skromnější místo v kapele svých kamarádů.

A rozhodně to není jediné překvapení. Zarazí také vyspělost zvuku a vize desky, nepoplatná předpokladu, že hlavním aktérům je kolem dvaceti. Vřelý, citlivý a možná i trochu nostalgický zvuk těží ze stylové křižovatky neosoulu, hip hopu a jazzu. Ale vzhledem k pevnému autorskému uchopení a široké paletě nástrojů jde jen o orientační termíny. Ostatně Surf není dítko garážových seancí, ale hudební kus, pod kterým je v kolonce credits padesát sedm různých podpisů, ať už se jedná o klasicky studované instrumentalisty, nebo vokální stálice jako Janelle Monáe, Erykah Badu nebo Busta Rhymes. Ale ani to nebrání, aby byla deska oficiálně zadarmo. Pozitivní atmosféra, pečlivý přístup i jasná tvůrčí představa vytvořily jeden z nejpoutavějších debutů posledních let, který bude širší veřejnost pravděpodobně ještě nějakou dobu objevovat a zástup odmítnutých CEO velkých labelů se bude prodlužovat. A to je dobře, protože volné ruce jsou pro Social Experiment to hlavní.

Info

Donnie Trumpet & The Social Experiment – Surf (self-released, 2015)
www.itunes.apple.com/us/album/surf/id998076113

Text vyšel v magazínu Full Moon #51.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Making me sparkle (Blue Hawaii)

Karolina Veselá 23.02.2020

Nostalgicky se vracejí k hudbě svého mládí, a tak něžné a snové vokální party podkládají tranceovými a garageovými beaty.

Trefa do černého (Punisher MAX 2: Bullseye)

3DDI3 22.02.2020

Bullseye je díl, ve kterém Aaron malinko ustoupil od akce a přidal na psychologické hutnosti. Celek připomíná střet kladiva s trhavinou.

Vesmír ľudskej mysle (Pandorama)

Milan Hrbek 26.01.2020

Rozbiehajúci sa label Tabačka records z Košíc priniesol na slovenskú hudobnú scénu vskutku originálne a netradičné zjavy...

Ponor do minulosti i současnosti taneční scény (808 State)

Jaroslav Myšák 12.01.2020

808 State jsou na nové desce jednoznačně jistější v dříve prozkoumaných oblastech. Skladby, které nevybočují ze zavedených postupů, mají na desce kvalitativně navrch.

Agresívnejší, prieraznejší (Flash the Readies)

Radoslav Lakoštík 04.01.2020

Duna je neskrývane druhým postrockovým albumom skupiny Flash the Readies, ktorá si prešla za svoju existenciu zaujímavým vývojom.

Nejlepší texty Full Moonu roku 2019: Tři metry nad zemí (Kult: Vlasta Třešňák)

Akana 02.01.2020

Málokdo asi bude zpochybňovat, že jeho Zeměměřič je jednou z nejoriginálnějších a nejryzejších nahrávek našeho před- i porevolučního folku. Kult, texty z tištěného Full Moonu, to nej online.

Posmutnělý, ale konstruktivní (Pan American)

Tomáš Kouřil 29.12.2019

Diskografie Pan American je někde v půli mezi kytarovými mágy Labraford a téměř čistě ambientní dvojicí Anjou, v níž Marc Nelson také působí.

Cesta do zářivé mlhy (Michal Ajvaz, Města)

Jiří Zahradnický 25.12.2019

V knize není ani běžná veteš současné prózy – psychopati, devianti, masoví vrazi, ani drogoví dealeři. Ajvaz má letitou slabost pro...

Sluníčkové koláže Ariela Pinka

Bára Jurašková 19.12.2019

Po dvou řadových deskách – Pom Pom (2014) a Dedicated to Bobby Jameson (2017), vydává Ariel Pink první trojici ze série Ariel Archives.

Peneři prastrýčka Homeboye (Debut)

Honza Nosek 17.12.2019

Vladimír 518 to nakousl v podcastu Ladislava Sinaie – v určitou chvíli se člověk přestane cítit součástí scény a přestává si s ní rozumět.