Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: A Dull Set

Vstupní prohlídka: A Dull Set

redakce | Články / Rozhovory | 11.07.2020

Fanoušci postpunku a sametových barytonů by měli zpozornět. A Dull Set tvoří ostrovní dvojice Sam a Hayden, usazená v Praze. Zpěvák Sam svou barvou hlasu nápadně připomíná Toma Smithe z Editors, místo pompéznosti a velkolepých aranží ale čekejte syrovou produkci. Výrazná basová linka, kytara a elektronické bicí nechají vzpomenout na postpunk a new wave přelomu sedmdesátých a osmdesátých let, myslete na Gang of Four, rané The Cure nebo Magazine. Kapelu před vystoupením v Mariánských Lázních na festivale Moody Moon Noize vol.1 necháváme projít vstupní prověrkou. Jak se žije expatům v hlavním městě, jestli se tu cítí a co by si přáli najít v každé backstagi?

Co vás inspirovalo k hudebnímu stylu, který hrajete?
Hayden: To, že jsme se tři roky zpátky poprvé potkali a povídali si o kapelách, které nás baví. Zjistili jsme, že si v tomhle velmi rozumíme a že bychom spolu měli psát hudbu. Postpunk je pro nás trošku zjednodušující označení, ale oba chápeme, že ten žánr byl spojený s určitý obdobím v historii britské hudby a s konkrétními kapelami.

Sam: Spadáme mezi postpunk a new wave, i když máme v úmyslu záběr rozšiřovat. Ale když se nás někteří ptají na to, co hrajeme, většinou to zjednodušujeme na „něco jako postpunk“ a oni na nás pak nenápadně mrknou. Nicméně, inspiroval nás podobný hudební vkus a jistá dávka snobství.

Hayden: Myslím si, že co se týče hudby, je na místě být trochu vybíravý. Možná i u toho jídla a pití. Hned u několika oblastí to asi akceptovatelné je.

Čím se bavíte/živíte vedle hudby?
Hayden: Jsme nadšenými turisty. Mám rád, když si pustím nějaký podcast a někam jdu. Taky si zakládám na tom, že každý den čtu.

Sam: Mám pocit, že málokomu mizí volný čas taky rychle jako mně. Asi je to moje superschopnost. Jsem svojí vlastní černou dírou. Jinak by to byl asi poslech hudby, zatímco někam jdu.

Hayden: Náš oblíbený sport je jinak petanque, i když jsme tomu poslední dobou moc nedali. Ale zrovna tenhle víkend bychom si měli zahrát na Letné.

Co je nejhoršího na hraní v kapele?
Sam: Těžký je hlavně najít si správnou kapelu, se kterou hrát. Máme pocit, že jsme v Praze tak trošku postpunkoví průkopníci. Čímž chci říct, že kolem nás není tolik kapel, jako jsme my, a že nás to štve.

Hayden: Nejhorší je, že hudbu nemůžeme nikdy dělat úplně naplno. Pořád se snažíme ulít nějaký čas z běžného provozu na zkoušky a psaní nových písní, což je někdy... Frustrující.

Co bezpečně rozhodí vaši pozornost?
Hayden: Když se mě někdo před koncertem ptá, jestli jsem nervózní. Nedělejte to, prosím. Taky když v písničce nechám hrát smyčku bicích a pak vím, že se, teoreticky, můžeme zaseknout v nějaké melodii napořád. Sam mi to vždycky musí připomínat. Ale já z toho viním technologii.

Sam: Ty luddito! Nicméně, máš pravdu, musíme se snažit vyhnout lidem těsně před koncerty. Oni to sice myslí dobře, ale nás to znervózňuje.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Hayden: Smoothies a další propriety, jako je třeba marmite (kvasnicová pomazánka, kterou většina lidstva, krom obyvatel Británie a Austrálie, nedokáže pozřít, pozn. aut.) na toustu. A dobré slané máslo, to jako základ. A navrch drahou flašku červeného.

Sam: Smoothies si raděj nech, to zní jako že máš před koncertem zažívací potíže, nechci, díky. Zato marmite a dobré máslo, to jo. A víno, ať už bílé nebo červené. Pokud bude z Francie a drahé, mělo by být i dobré.

Hayden: Možná se raděj vykašleme na smoothies a zůstaneme u mísy s ovocem.

Sam: Dobře, nech si to ale na svojí straně stage.

Za co utrácíte peníze/čas, co se týče hudby?

Hayden: Za studio a zkušebnu, pravděpodobně. Jsme velmi šetrní, co se týče vybavení. Kupujeme si kvalitní věci, které vydrží. Oba jsme také trochu neteční, co se týče přemíry technologií. Ale naše tvorba se vyvíjí a teď přidáváme i více synťáků. V budoucnu se možná dostaneme i k nějaké složitější elektronice. To pak netuším, kolik bude stát.

Sam: Ano, hlavně za čas ve studiu. A za víno.

Hayden: Pravda.

Jak byste charakterizovali současný svět ve třech větách?
Hayden: Naivní. Sobecký. Nevyhnutelný. Ale ve své divokosti také zajímavý. Počkej, mají to být věty nebo slova? Nebo haiku?

Sam: Každej máme tři, jo? Tak já beru fascinující, zahlcující a zahlcený.

Info

A Dull Set
bandcamp kapely

živě:
Moody Moon Noize vol.1
30. 7. – 2. 8. 2020
kolonáda Ferdinandova pramene, Mariánské Lázně
fb event

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Michael Gira (Swans): Nebyť karikatúra

Lucia Banáková 23.09.2020

Michael Gira má bohatý životopis, začína zložitým detstvom, nie každému sa podarí osláviť šestnáste narodeniny vo väzení za predaj hašišu v Jeruzaleme. Rozhovor.

Deset lásek ze Žižkova: Pavel Karous

redakce 19.09.2020

Deset tipů na to, čeho si při příští návštěvě všimnout, kam zajít na pivo a kde si zanadávat na necitlivou výstavbu od autora projektu Vetřelci a volavky.

Vstupní prohlídka: Sketchbook Quartet

redakce 15.09.2020

Sketchbook Quartet je vídeňský jazzový kvartet, jehož členové sdílí svěží pohled na hudební improvizaci a kreativitu. Jaké další indicie nám dali?

Moon Crew #30: Matěj Krč

redakce 14.09.2020

Brno meets Praha, hardcore straight edge meets ořechovka. Jubilejní díl Moon Crew odhaluje našeho letitého fotografa Matěje Krče.

Colin H. van Eeckhout (Amenra): Nikto si v poslednej dobe nesiahol na dno

Lucia Banáková 13.09.2020

Za dvadsať rokov existencie toho Amenra stihli pomerne dosť, vydali šesť albumov z cyklu Mass, založili kolektív spriatelených projektov a tak trochu i vlastné náboženstvo.

Pořadatelská: Martin Režný (Hlukovæ mysteria)

redakce 09.09.2020

Můžete ho znát jako organizátora, ale i hudebníka, preferuje hraní v improvizačních kolektivech, u Korobushka records vydává pod nickem Sakkikangas.

Pořadatelská: Antonín Kocábek (Kaštan – scéna Unijazzu)

redakce 08.09.2020

V Pořadatelské zve Tonda na řadu koncertů, které v Kaštanu proběhnou a samozřejmě taky na UniMoon!

Jiří Jirák (Indican): Je to o spolupráci kultur, ras a principů

Vojta Chmelík 05.09.2020

Jak se v Indican setkávají různé kulturní a hudební vlivy a jak pracuje s mystikou a intuicí? A jaké mají Indican cíle?

Petr Vyšohlíd (Meat-House Chicago I.R.A.): Nával invence se nedal zvládat aneb osudový střet hardcoreu s popartem

prof. Neutrino 03.09.2020

Při setkání na jedné královéhradecké pivní zahrádce jsme potkali Petra Vyšohlída - frontmana kultovní hardcoreové formace devadesátých let Meat-House Chicago I.R.A.

Dmitri Bezkorovainyi: Bělorusové nikdy nebyli tak jednotní a aktivní jako nyní

Michal Pařízek 01.09.2020

Dmitri pracuje jako hudební manažer a novinář v Minsku, je velkým podporovatelem běloruské hudební scény a právě on napomohl jejímu mezinárodnímu zviditelnění v posledních letech.