Články / Seriály

Vstupní prohlídka: Evolet

Vstupní prohlídka: Evolet

redakce | Články / Seriály | 14.06.2021

Evolet je projekt v Brně usazené písničkářky Evy Jurčákové, která své debutové album vydala v roce 2019 a získala za něj hned několik nominací ve slovenských cenách Radio_Head Awards. Eva vystupuje s kapelou, kterou tvoří kytarista Martin Krajíček, baskytarista Ondřej Čech, bubeník Jan Orava a vše je okořeněno synťáky Antonína Koutného. Nejen na to, jestli je lepší hrát s kapelou nebo bez ní se ptáme ve vstupní prohlídce.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
EVA: Popravde, nie som schopná v tejto chvíli pomenovať štýl, ktorý hráme. Je to neustálý vývoj. Priateľ náš štýl nazýva holčičí spověď. To je vlastne celkom výstižné. Čo sa týka hudby, inšpirujem sa ľuďmi, muzikantmi, ktorých stretávam „na ceste“. Inšpiráciu k textom nachádzam najčastejšie v mojich životných krachoch, emocionálnych búrkách a raných opiciach.

ANTONÍN: Co se týče hraní v Evolet, tak do jisté míry charakter nástrojů, které tam používám, ač vystupuji sám za sebe jako kytarista (Teve), v kapele mám roli experimentálního vytvářeče nálad z neobvyklých zvuků, šumů nebo ruchů a samplů, teda tak to bylo alespoň ze začátku, než jsem si pořídil syntezátory. Ty když vidí zvukař, tak jsem automaticky pasován do role klávesáka, čemuž se musím smát.

ONDŘEJ: Jako každý muzikant, který už v životě něčeho dosáhl, jsem si uvědomil, že různé hudební prostituce a tanec u tyče za pivo a párek nejsou řešení na věky. Proto jsem se rozhodl hrát hudbu, která pro každého reprezentuje konečné řešení hudební otázky a znamená nepřetržitý přísun peněz, drog, sexu a rock&rollu.

MARTIN: V muzice není nutné se omezovat stylem.

JAN: Eva. Inspirací bylo a stále je mnoho, ale nakonec to vždy skončí u toho, že jedinou (dovolenou) inspirací je Eva. Děkuji jí za to!

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
EVA: Živím sa ako psychológ v dopravnom podniku mesta Brna. Život mi priniesol profesiu úplne mimo umelecký obor. Ale aj v tomto prostredí sa nezapriem a bavím sa hlavne tým, že si dokážem v práci udržať kreatívne flow.

ANTONÍN: Rád šmejdím po bazarech a blešácích, kde občas najdu různé úlovky nebo i poškozené nástroje, které opravuji a prodávám. Baví mě pronikat do tajů kytarářského řemesla.

ONDŘEJ: Jsem vědec a učitel, pracuji hlavně na výzkumu úložišť energie budoucnosti. Je to nečekaně zajimavé a zábavné, skoro jako hrát v kapele.

MARTIN: Hudbou. Sem tam grafikou.

JAN: Bavím se s rodinou a živím se jako univerzální expert. S hraním si pouze pohrávám.

Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
EVA: Najhoršie na hraní bez kapely sú moje trasúce sa prsty, ktoré netriafajú tie správne struny. Hranie s kapelou je samá dúha, radosť a jednorožci, však chalani?

ANTONÍN: Bez kapely je nejhorší, že mi nikdo nekryje záda a za vše, co je slyšet, si můžu sám. S kapelou je nejhorší, když se dobře neslyším, ale to už jsme, zdá se, docela vychytali.

ONDŘEJ: Hraní v kapele je tak skvělé, že je těžké na tom najít něco špatného.

MARTIN: Čekání.

JAN: Nejhorší je, když musíte po koncertě řídit a vést zbytek kapely po koncertě autem někam. Ale pizza ještě není snědena, pivo není vypito. A vůbec není důvod spěchat.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
EVA: Telefón od syna. Som úzkostná matka.

ANTONÍN: Moje vlastní nerozhodnost… rozhodně.

ONDŘEJ: Když přiletí na pódium kalhotky. Naštěstí se to často nestává.

MARTIN: Upadnuté trsátko.

JAN: Jezevec na koloběžce, který popíjí ruskou vodku a zpívá Kde domov můj.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
EVA: Naposledy sme dostali pizzu a lahváče. Ale raz, samozrejme už čoskoro, keď budeme s kapelou vypredávať haly, bude v backstagi Evolet povinné prosecco a sushi.

ANTONÍN: Nejlepší je obejít backstage právě bez jídla, s plným žaludkem se to dá taky, ale pomaleji.

ONDŘEJ: Já bych se neomezoval jen na jídlo a pití, Mike Stern prý chce po koncertě hodinu plavat v bazénu a to je důstojný způsob, jak zakončit večírek s kapelou.

MARTIN: Dobrého bílého vína.

JAN: Obecně nedokážu odpovědět. Pokud jde ale čistě o uspokojení mých potřeb, tak mi stačí pivo a kus masa.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
EVA: Za platne od mojich milovaných interpretov, za dievčenské gitary v pastelových farbách, za kvetiny na stojan od mikrofónu.

ANTONÍN: Za nástroje... dříve občas za koncerty.

ONDŘEJ: Většinou za hamburgery a pizzu, spoustu hamburgerů a pizzy.

MARTIN: Za vše kolem hudby.

JAN: Dřív jsem kupoval každou pytlovinu, na kterou se dalo bouchat, nebo alespoň hrkala. Hlavně při cestách do zahraničí jsem se snažil sehnat nějaké místní perkuse. Ale už jsem z toho trochu vyrostl. Takže když kupuji něco nového, tak se snažím vybrat nějaký jiný kus, který zase prodám.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
EVA: Nemám rada obecné charakteristiky o tom, v akom chaose sa svet nachádza bla bla bla... A kedy svet nebol v chaose? Takže s dovolením charakterizujem súčasný svet Evy Jurčákovej: 1. Rodina je cieľ, ktorý neustále vidím pred sebou. 2. Bez požitkov by to proste nešlo. 3. Ešte stále verím v ľudské dobro.

ANTONÍN: Novinové titulky mluví za vše: Žena žije deset let se sekerou zaťatou v hlavě; Kanibalové snědli televizní štáb; Muž příliš zrychlil na motorce, skončil na oběžné dráze.

MARTIN: Pořád se točí.

JAN: Príma den se nám dělá. Nálada prostě skvělá. Je to fajn, fajn, fajn, je to fajn fajnový.

Info

Evolet
fb kapely

živě:
Boskovice
8.–11. 7. 2021 Boskovice
web festivalu

foto © se souhlasem Evolet

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

10+1 = Lang Biank

redakce 11.07.2024

„Ve výběru jsem zmapoval svou cestu hudebním světem, od rockových kapel až po současnou fascinaci elektronikou, jazzem a hudbou z Brazílie,“ dodává k selekci níže.

Pořadatelská: Tomáš Suchánek (Bukolika)

redakce 08.07.2024

Zakladatel komunitního festivalu zve na nejprogresivnější a nejneobjevenější místní i zahraniční hudebníky na poli klubové a elektronické hudby.

Pořadatelská: Tomáš Bálint (Fraj)

redakce 05.07.2024

Manon meurt v Novej Cvernovke - s ich platňou v ruke som pod pódiom opäť zažíval pocit, ktorý mi hudba spôsobuje už len zriedkavo – absolútne zimomriavky.

Pořadatelská: Štěpán Bolf (Creepy Teepee)

redakce 01.07.2024

Velkoryse komentuje austinský festival SXSW, pražské koncerty a místa a sdílí pár tipů, kam na jídlo a pro desky. Rozhovor.

10 + 1 = Ian Davis

redakce 17.06.2024

Davisova tvorba je ovlivněna folklórem, kontrapunktem, kanonickými postupy a náhodou, jak se budete moci brzy přesvědčit na premiéře ambientní opery Ephemeral Pulse, k níž napsal hudbu. Exkluzivně na Ostravských dnech.

Kam na rajz se Simonou Kumpanovou (Boskovice)

redakce 16.06.2024

Píáristka festivalu nám řekla, kam jinam se za lidmi a místy podívat, kde ztratit pojem o čase a jen tak být.

Kam na rajz s Filipem Vondráškem (Mighty Sounds)

redakce 13.06.2024

„Prázdniny servírují všelijaké výzvy a jednou takovou by mohl být výlet do Neapole na australského rodáka Xaviera Rudda.“ Pár tipů na trip.

Pořadatelská: Adam Godziek (Tauron Nowa Muzyka)

redakce 10.06.2024

Jak dlouho jezdíme do Katovic na Tauron Nowa Muzyka? Minimálně deset let o něm píšeme ve Full Moonu, ale někteří z nás pamatují i jeho začátky. Pár otázek pro šéfa.

Kam na rajz se Soňou Borodáčovou (Terén)

redakce 04.06.2024

V současné době pracuje jako intendatka platformy Terén, která propojuje divadelní oblast s dalšími nedivadelními obory a testuje hranice performativního umění. Kam nás pozve?

Protokol: Haštal Hapka

redakce 29.05.2024

Mimo jiné napsal hudbu k jednoaktové opeře pro jazzové kombo, smyčcové kvarteto a ansámbl sólistů, jejíž premiéru uvede bienále NODO. Na jaké hudbě vyrostl?

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace