Články / Seriály

Vstupní prohlídka: Evolet

Vstupní prohlídka: Evolet

redakce | Články / Seriály | 14.06.2021

Evolet je projekt v Brně usazené písničkářky Evy Jurčákové, která své debutové album vydala v roce 2019 a získala za něj hned několik nominací ve slovenských cenách Radio_Head Awards. Eva vystupuje s kapelou, kterou tvoří kytarista Martin Krajíček, baskytarista Ondřej Čech, bubeník Jan Orava a vše je okořeněno synťáky Antonína Koutného. Nejen na to, jestli je lepší hrát s kapelou nebo bez ní se ptáme ve vstupní prohlídce.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
EVA: Popravde, nie som schopná v tejto chvíli pomenovať štýl, ktorý hráme. Je to neustálý vývoj. Priateľ náš štýl nazýva holčičí spověď. To je vlastne celkom výstižné. Čo sa týka hudby, inšpirujem sa ľuďmi, muzikantmi, ktorých stretávam „na ceste“. Inšpiráciu k textom nachádzam najčastejšie v mojich životných krachoch, emocionálnych búrkách a raných opiciach.

ANTONÍN: Co se týče hraní v Evolet, tak do jisté míry charakter nástrojů, které tam používám, ač vystupuji sám za sebe jako kytarista (Teve), v kapele mám roli experimentálního vytvářeče nálad z neobvyklých zvuků, šumů nebo ruchů a samplů, teda tak to bylo alespoň ze začátku, než jsem si pořídil syntezátory. Ty když vidí zvukař, tak jsem automaticky pasován do role klávesáka, čemuž se musím smát.

ONDŘEJ: Jako každý muzikant, který už v životě něčeho dosáhl, jsem si uvědomil, že různé hudební prostituce a tanec u tyče za pivo a párek nejsou řešení na věky. Proto jsem se rozhodl hrát hudbu, která pro každého reprezentuje konečné řešení hudební otázky a znamená nepřetržitý přísun peněz, drog, sexu a rock&rollu.

MARTIN: V muzice není nutné se omezovat stylem.

JAN: Eva. Inspirací bylo a stále je mnoho, ale nakonec to vždy skončí u toho, že jedinou (dovolenou) inspirací je Eva. Děkuji jí za to!

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
EVA: Živím sa ako psychológ v dopravnom podniku mesta Brna. Život mi priniesol profesiu úplne mimo umelecký obor. Ale aj v tomto prostredí sa nezapriem a bavím sa hlavne tým, že si dokážem v práci udržať kreatívne flow.

ANTONÍN: Rád šmejdím po bazarech a blešácích, kde občas najdu různé úlovky nebo i poškozené nástroje, které opravuji a prodávám. Baví mě pronikat do tajů kytarářského řemesla.

ONDŘEJ: Jsem vědec a učitel, pracuji hlavně na výzkumu úložišť energie budoucnosti. Je to nečekaně zajimavé a zábavné, skoro jako hrát v kapele.

MARTIN: Hudbou. Sem tam grafikou.

JAN: Bavím se s rodinou a živím se jako univerzální expert. S hraním si pouze pohrávám.

Co je nejhoršího na hraní v kapele/hraní bez kapely?
EVA: Najhoršie na hraní bez kapely sú moje trasúce sa prsty, ktoré netriafajú tie správne struny. Hranie s kapelou je samá dúha, radosť a jednorožci, však chalani?

ANTONÍN: Bez kapely je nejhorší, že mi nikdo nekryje záda a za vše, co je slyšet, si můžu sám. S kapelou je nejhorší, když se dobře neslyším, ale to už jsme, zdá se, docela vychytali.

ONDŘEJ: Hraní v kapele je tak skvělé, že je těžké na tom najít něco špatného.

MARTIN: Čekání.

JAN: Nejhorší je, když musíte po koncertě řídit a vést zbytek kapely po koncertě autem někam. Ale pizza ještě není snědena, pivo není vypito. A vůbec není důvod spěchat.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
EVA: Telefón od syna. Som úzkostná matka.

ANTONÍN: Moje vlastní nerozhodnost… rozhodně.

ONDŘEJ: Když přiletí na pódium kalhotky. Naštěstí se to často nestává.

MARTIN: Upadnuté trsátko.

JAN: Jezevec na koloběžce, který popíjí ruskou vodku a zpívá Kde domov můj.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
EVA: Naposledy sme dostali pizzu a lahváče. Ale raz, samozrejme už čoskoro, keď budeme s kapelou vypredávať haly, bude v backstagi Evolet povinné prosecco a sushi.

ANTONÍN: Nejlepší je obejít backstage právě bez jídla, s plným žaludkem se to dá taky, ale pomaleji.

ONDŘEJ: Já bych se neomezoval jen na jídlo a pití, Mike Stern prý chce po koncertě hodinu plavat v bazénu a to je důstojný způsob, jak zakončit večírek s kapelou.

MARTIN: Dobrého bílého vína.

JAN: Obecně nedokážu odpovědět. Pokud jde ale čistě o uspokojení mých potřeb, tak mi stačí pivo a kus masa.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
EVA: Za platne od mojich milovaných interpretov, za dievčenské gitary v pastelových farbách, za kvetiny na stojan od mikrofónu.

ANTONÍN: Za nástroje... dříve občas za koncerty.

ONDŘEJ: Většinou za hamburgery a pizzu, spoustu hamburgerů a pizzy.

MARTIN: Za vše kolem hudby.

JAN: Dřív jsem kupoval každou pytlovinu, na kterou se dalo bouchat, nebo alespoň hrkala. Hlavně při cestách do zahraničí jsem se snažil sehnat nějaké místní perkuse. Ale už jsem z toho trochu vyrostl. Takže když kupuji něco nového, tak se snažím vybrat nějaký jiný kus, který zase prodám.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
EVA: Nemám rada obecné charakteristiky o tom, v akom chaose sa svet nachádza bla bla bla... A kedy svet nebol v chaose? Takže s dovolením charakterizujem súčasný svet Evy Jurčákovej: 1. Rodina je cieľ, ktorý neustále vidím pred sebou. 2. Bez požitkov by to proste nešlo. 3. Ešte stále verím v ľudské dobro.

ANTONÍN: Novinové titulky mluví za vše: Žena žije deset let se sekerou zaťatou v hlavě; Kanibalové snědli televizní štáb; Muž příliš zrychlil na motorce, skončil na oběžné dráze.

MARTIN: Pořád se točí.

JAN: Príma den se nám dělá. Nálada prostě skvělá. Je to fajn, fajn, fajn, je to fajn fajnový.

Info

Evolet
fb kapely

živě:
Boskovice
8.–11. 7. 2021 Boskovice
web festivalu

foto © se souhlasem Evolet

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Preview: Alhambra Monkey Week 2023

Michal Pařízek 24.11.2022

Lákadlem budiž pohled do line-upu, ale i vidina vlahého přelomu podzimu a zimy v Andalusii. Pojďme.

Vstupní prohlídka: Earie

redakce 23.11.2022

Debutový singl Paralysed je souhrou různých kytarových zvuků a efektů navozujících temnou atmosféru, která je jádrem nahrávky.

Pod pultem Kabinetu Ricardo Delfino

redakce 16.11.2022

Ricarda Delfina jsme našli nečekaně za výlohou brněnského Kabinetu múz. Poslouchejme s ním, podporujme kluby!

Preview: Le Guess Who? 2022

redakce 08.11.2022

Poslední ochutnávkou budiž tradiční Spotify playlist, ale protože návštěva Utrechtu není „pouze“ o koncertech, tak nabízíme ještě několik dalších lákadel.

Vstupní prohlídka: M¥ss Keta

redakce 08.11.2022

Co chce vždycky najít v backstagi? A jak vlastně vypadá její život na turné? Čtěte vstupní prohlídku italské rapperky, Venuše milánské klubové scény.

Vstupní prohlídka: Cold Venus Revisited

redakce 03.11.2022

Cold Venus Revisited se dali dohromady v Česku, jejich kořeny ale sahají od severu Ruska až po Turecko. Dystopie, existencialismus, melancholie.

Tak daleko, tak blízko: Kryštof Kříček (Haru, fyield)

redakce 01.11.2022

Zajděte se podívat na pražský křest projektu fyiel, a podívejte se na svět i očima Kryštofa Kříčka v naší rubrice Tak daleko, tak blízko.

10 + 1 = Daniel Brandt (Brandt Brauer Frick Ensemble)

redakce 29.10.2022

Minimalismus ovlivněný technem, ten si říká o živé provedení, ovšem projekt Brandt Brauer Frick se rozrostl do podoby živého akustického souboru.

Tak daleko, tak blízko: Lizz Wright

redakce 26.10.2022

Dnešní Toulavou kameru uvádí Lizz Wright, oceňovaná vokalistka, která na sklonku října zahraje na festivale JazzFestBrno.

Pořadatelská: Jan Starý (Jednota, Punctum)

redakce 25.10.2022

Jednota jako volné a stále se měnící uskupení promotérů, co dělají koncerty na okraji? Některé věci se mění, jiné zůstávají. Pojďte!

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace