Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Nichi Mlebom

Vstupní prohlídka: Nichi Mlebom

redakce | Články / Rozhovory | 08.11.2020

Rakouský hudebník Julian Werl se v loňském roce přestěhoval do Brna a rychle se stal součástí tamní alternativní scény. Krom produkování a nahrávání jiných skupin také spolupracoval na svých posledních dvou singlech s baskytaristkou brněnské kapely Sinks, Vendulou Pukyšovou. Můžete ho znát z kapel Land of Ooo či Baits, nyní se chystá na sólovou dráhu s výstřední lo-fi kytarovkou pod pseudonymem Nichi Mlebom. Je na čase si ho proklepnout.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Pocházím z rakouského Grazu a léta jsem hrál v různých kapelách. Rozhodnutí začít sólový projekt nebylo cílené. Myslím, že to začalo nějakými nápady na songy a jamy, které jsem tehdy nahrál doma na kazeťák, ani jsem neměl v úmyslu to někomu ukazovat. Později se to ale vyvinulo v občasné spolupráce s dalšími muzikanty a nakonec i vydání vlastních věcí.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Kouřením cigaret? Nevím, ale hudba je podstatnou součástí mého života. Před pandemií jsem jezdil s kapelama jako tour manager, kromě toho jsem skládal hudbu pro divadelní představení a dokonce i talkshow! Nedávno jsem začal nahrávat a produkovat hudbu svých kamarádů. Je to koníček i práce, což je skvělý. Jinak sleduju filmy a seriály nebo trávím čas s kamarády.

Co je nejhoršího na hraní bez kapely?
Oboje má svoje pro a proti. Když začneš hrát v kapele s kámošema a trávíš s nima hodně času ve zkušebnách, v autě a ideálně i na stagi, poznáte se navzájem. V určité chvíli o nich můžeš vědět i víc než oni sami o sobě. To může být neskutečně náročné a vyžaduje to úsilí a kompromisy, aby to negativně neovlivnilo kreativní spolupráci. U sólo projektu se tohohle člověk sice vyvaruje, na druhou stranu je sám a nemá zpětnou vazbu, což může být taky frustrující.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Někdy moc přemýšlím, co si asi myslí lidi o tom, co dělám, a rozhodí to moje soustředění. Pokud mě to nepohltí a dělám to tak, jak se to líbí mně, pracuje se mi nejlíp.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
To je dobrá otázka, kdokoliv se mnou byl na tour, moc dobře ví, že backstage catering je moje vášeň! Přemýšlel jsem nad tím během různých tour fakt dlouho a došel k závěru, že nejdůležitější je balanc mezi junk-foodem a zdravým jídlem. Být muzikantem znamená trávit hodně času v nezdravých podmínkách, takže jablko, banán a hruška můžou být poklad. Ale tím, že trávím hodně času v backstagích různých DIY venues, tak bych si netroufl být nevděčný za jakékoliv jídlo.

Za co utrácíš peníze/čas, v souvislosti s hudbou?
V roce 2019 jsem většinu peněz a času utratil za hromadnou dopravu. Nebo running sushi. Něco z toho. Rok 2020 je zatím celkem levný, místo peněz jsem utrácel spíš čas strávený v posteli.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Momentálně svět není safe space, hlavně pro menšiny a ženy. Stále máme před sebou spoustu práce a snahy změnit kapitalistické tendence, které nás drží v začarovaném kruhu bílých pravičáckých populistů stanovujících všechna pravidla. Ale slunce pořád svítí, což je super.

Info

Nichi Mlebom
Facebook interpreta

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

SF MINI aneb Není to jen o nás

Michaela Susedíková 11.05.2021

Zatímco pamětníci vzpomínají na Olomouc kvůli devadesátkovému klubu Nausea, dnes nabízí výživnou dramaturgii prostor SF MINI. Hovory nejen o kompilaci z rukou Coffee Breath Records.

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Tiziano Popoli: Důležité věci se naštěstí často vrací

Michal Pařízek 19.04.2021

Tiziano Popoli o cyklech popkultury, které se v některých případech naštěstí vrací, kino jako zdroji inspirace nebo zhudebněnému daňovému přiznání.

Magdaléna Petráková (Luhovaný Vincent): Na dovolenou do svého města

Jiří Přivřel, mxm 13.04.2021

Jedinečné kulisy scénografů Dušana Jurkoviče a Bohuslava Fuchse, pečlivě připravený program a místní Vincentka jako životabudič. Festival Luhovaný Vincent letos bez nánosu.

Jakub Němeček (Aerovod): Zažíváme nejlepší momentum

Jarmo Diehl 29.03.2021

Ptáme se dramaturga Jakuba Němečka na bující popularitu videotéky Aerovod. Ale dotkneme se i věcí obecných.

Běla Čurlinová, Ricardo Delfino (Top RoofTop fest): Sedět se založenýma rukama doma nám moc nejde

redakce 27.03.2021

Jaké je pozadí příprav uměleckého klání v době, kdy i na procházku můžeme jen na hranici okresu? Rozhovor.

Martin Opatrný (Ledoborci Kultury): Jsme na začátku plavby

mxm, su 23.03.2021

V době zamrzlého kulturního dění se spolek snaží prorážet cesty interpretům a zavřeným klubům formou benefičních streamů na výjimečných místech. Rozhovor.

Punctum: Nebrať folklór ako zakonzervovanú formu s nánosom nacionalistického pátosu

mxm 16.03.2021

Rozhovor s tvůrci jedinečné kompilace, propojující experimentální elektroniku se slovenským folklórem. Punctum, Punctum Tapes, krásovka.

Zuzana Novotová Godálová (Nástupiště 1-12): Vychovávaní novej generácie

mxm 15.03.2021

Občanské sdružení Nástupište 1-12 funguje přímo v centru slovenského maloměsta, pod autobusovým nástupištěm. Unikátní prostor? Ano! Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace