Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: Nichi Mlebom

Vstupní prohlídka: Nichi Mlebom

redakce | Články / Rozhovory | 08.11.2020

Rakouský hudebník Julian Werl se v loňském roce přestěhoval do Brna a rychle se stal součástí tamní alternativní scény. Krom produkování a nahrávání jiných skupin také spolupracoval na svých posledních dvou singlech s baskytaristkou brněnské kapely Sinks, Vendulou Pukyšovou. Můžete ho znát z kapel Land of Ooo či Baits, nyní se chystá na sólovou dráhu s výstřední lo-fi kytarovkou pod pseudonymem Nichi Mlebom. Je na čase si ho proklepnout.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Pocházím z rakouského Grazu a léta jsem hrál v různých kapelách. Rozhodnutí začít sólový projekt nebylo cílené. Myslím, že to začalo nějakými nápady na songy a jamy, které jsem tehdy nahrál doma na kazeťák, ani jsem neměl v úmyslu to někomu ukazovat. Později se to ale vyvinulo v občasné spolupráce s dalšími muzikanty a nakonec i vydání vlastních věcí.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Kouřením cigaret? Nevím, ale hudba je podstatnou součástí mého života. Před pandemií jsem jezdil s kapelama jako tour manager, kromě toho jsem skládal hudbu pro divadelní představení a dokonce i talkshow! Nedávno jsem začal nahrávat a produkovat hudbu svých kamarádů. Je to koníček i práce, což je skvělý. Jinak sleduju filmy a seriály nebo trávím čas s kamarády.

Co je nejhoršího na hraní bez kapely?
Oboje má svoje pro a proti. Když začneš hrát v kapele s kámošema a trávíš s nima hodně času ve zkušebnách, v autě a ideálně i na stagi, poznáte se navzájem. V určité chvíli o nich můžeš vědět i víc než oni sami o sobě. To může být neskutečně náročné a vyžaduje to úsilí a kompromisy, aby to negativně neovlivnilo kreativní spolupráci. U sólo projektu se tohohle člověk sice vyvaruje, na druhou stranu je sám a nemá zpětnou vazbu, což může být taky frustrující.

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Někdy moc přemýšlím, co si asi myslí lidi o tom, co dělám, a rozhodí to moje soustředění. Pokud mě to nepohltí a dělám to tak, jak se to líbí mně, pracuje se mi nejlíp.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
To je dobrá otázka, kdokoliv se mnou byl na tour, moc dobře ví, že backstage catering je moje vášeň! Přemýšlel jsem nad tím během různých tour fakt dlouho a došel k závěru, že nejdůležitější je balanc mezi junk-foodem a zdravým jídlem. Být muzikantem znamená trávit hodně času v nezdravých podmínkách, takže jablko, banán a hruška můžou být poklad. Ale tím, že trávím hodně času v backstagích různých DIY venues, tak bych si netroufl být nevděčný za jakékoliv jídlo.

Za co utrácíš peníze/čas, v souvislosti s hudbou?
V roce 2019 jsem většinu peněz a času utratil za hromadnou dopravu. Nebo running sushi. Něco z toho. Rok 2020 je zatím celkem levný, místo peněz jsem utrácel spíš čas strávený v posteli.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Momentálně svět není safe space, hlavně pro menšiny a ženy. Stále máme před sebou spoustu práce a snahy změnit kapitalistické tendence, které nás drží v začarovaném kruhu bílých pravičáckých populistů stanovujících všechna pravidla. Ale slunce pořád svítí, což je super.

Info

Nichi Mlebom
Facebook interpreta

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nejlepší texty Full Moonu 2020. Julie Hrnčířová: Ráda vymýšlím příběhy

su 08.01.2021

Sochař a fotograf Richard Wentworth prohlásil, že cigaretová krabička, podpírající nohu od stolu může mít v sobě větší sílu než sochy Henryho Moorea... Rozhovor.

Nejlepší texty Full Moonu 2020. Libuše Jarcovjáková: Sednu na náměstí a čekám, co přijde

Michal Pařízek 08.01.2021

Její výstavu Evokativ vyhlásil britský deník The Guardian výstavou roku, většina snímků přitom vznikla před několika desítkami let. Talent a dílo Libuše Jarcovjákové v rozhovoru Michala Pařízka.

Nejlepší texty Full Moonu 2020: K uzdravení potřebujeme jen mír (Aigel)

Maria Pyatkina 07.01.2021

Právě zážitky ze soudní síně, komunikace s orgány a návštěv milovaného v cele daly vzniknout projektu Aigel, který přinesl do ruského undergroundu nová ostrá témata.

Jiří Kotača (Cotatcha Orchestra): Bigbandová scéna zažívá renesanci

Anna Mašátová 07.01.2021

Co přinesla letošní krize, co musí zvládat kapelník i jaký je stav bigbandové scény hodnotí v následujícícm rozhovoru kapelník Cotatcha Orchestra.

Nejlepší texty Full Moonu 2020: Tomáš Tkáč: Akordů máš sedm - a dva jsou na píču

Lukáš Grygar 06.01.2021

"Tomáše jsem potkal v jeho pětadvaceti, teď si ke třicetinám nadělil druhou sólovou desku a navrch debut dvojice Něco něco, kterou tvoří s Alžbětou Trusinovou." Grygar zpovídá Tkáče.

Nejlepší texty Full Moonu 2020: Dan Bejar (Destroyer): V tu chvíli to poznáš

Jakub Peřina 06.01.2021

"Představte si, že je vám čtyřicet sedm let a vydáváte svojí dvanáctou desku. Jaké jsou vůbec šance, že bude jedna z vašich nejlepších?" ptá se Jakub Peřina v rozhovoru s…

Lukáš Heczko (Lodičky Dokořán): Válčíme s předsudky vůči Karviné

Golden Schwarz 18.12.2020

Iniciativa Dokořán se jmenuje sdružení, které už roky dělá Karvinou lepší. Jak se místu daří?

Miloš Hroch, Karel Veselý: Nechceme ghetto, kde se bavíme pořád ve stejné sestavě

Libor Staněk 15.12.2020

Playlisty temných nálad několika posledních dekád, které se přívalem společenských krizí stávají čím dál úzkostnějšími? Nejen o knize dua Veselý Hroch.

Bare Escape: Měli bychom chodit do ulic nadávat

Nela Bártová 14.12.2020

Měli bychom chodit do ulic více demonstrovat a nadávat. Snad brzy přijde událost, která vyvolá chybějící spontánnost, říkají Bare Escape, kteří letos chystají už druhou desku.

Full Moon 10: Šéfredaktorské tipy Michala Pařízka

redakce 10.12.2020

Poslední výběr nejlepších textů za deset let Full Moonu připravil šéfredaktor Michal Pařízek.