Články / Rozhovory

Vstupní prohlídka: VIYU

Vstupní prohlídka: VIYU

redakce | Články / Rozhovory | 05.03.2018

„VIYU praje zima. Najviac vecí vždy vyprodukujeme, keď sa musia nosiť kabáty, a tak je tomu aj teraz. Mali sme dlhú pauzu, lebo sa mi narodila dcéra a nebolo toľko času (a síl) na skúšanie. Veci sa už ale dostávajú do starých koľají a my postupne dokončujeme ďaľšie EP, možno aj celý album, nakoľko sa nahromadili nejaké nápady... Taktiež by sme chceli čoskoro vyupustiť klip, ktorý už máme v zálohe…,“ říká Tom Hasbach, který s Danem Galbou tvoří duo VIYU. To vzniklo z někdejších Rara Avis, proti kterým sázejí více na syntezátory, samply a melancholický zpěv, kytarové riffy zůstávají. Poté, co vydali před třemi lety u Starcasticu album Morning, se odmlčeli, ale jsou zpátky. Pár vstupních dát následuje.

Co tě inspirovalo k hudebnímu stylu, který hraješ?
Daniel: Ťažká otázka. Asi úplne všetko.

Tom: Asi drogy. A ťažký život. Taktiež mi nešlo moc hranie na gitaru a na javisku som sa hrbil pod jej váhou. So synťákmi si môžem ulietať na vlnách podivných pazvukov a to mi docela vyhovuje.

Čím se bavíš/živíš vedle hudby?
Daniel: Živím a bavím sa prevažne videoprodukciou a fotením.

Tom: Živím sa ako konzultant na projektoch Integrácie platformy cestovných výkazov do účtovnického systému, čím sa mi splnil detský sen. Mimo všetkej tej zábavy v práci sa rad bavim podpichovaním ľudí vo svojom okolí, čítaním kníh a sledovaním jedného bodu na stene. Taktiež mám malú dceru, s ktorou sa da pobaviť, lebo je vtipná.

Co je nejhoršího na hraní v kapele?
Daniel: Najhoršia na hraní v kapele vždy bola logistika. Časť kapely príde o polhodinu neskôr pred koncertom do skúšobne, prípadne dorazí až na koncert, alebo keď hráš na druhej strane republiky, príde 5 minút pred začiatkom koncertu. Inak má kapela úžasnú energiu a jamy sú super kreatívne.

Tom: Bubeník. (With or without you…)

Co bezpečně rozhodí tvoji pozornost?
Daniel: Nahý Tom.

Tom: Nahý Ja.

Bez jakého jídla a pití by se neměla obejít žádná koncertní backstage?
Daniel: Čistá voda je dokonalosť.

Tom: Sýrová misa, párky s horčicou, panini, olivy, ovocný šalát, pistácie, slivky. K tomu biele víno, nefiltrované pivo, karibský rum, fanta, mountain dew. A čistá voda. A káva.

Za co utrácíš peníze/čas, co se týče hudby?
Daniel: Finančne dnes hudba nie je pre nás moc náročná ako kedysi, pretože si všetko nahrávame a mixujeme sami. Naposledy som si kúpil drum machine. Čas nevnímam ako niečo, čím by som pri hudbe plýtval. Je to zábava a keď je čas, rád ho trávim takto.

Tom: Väčšinou idú peniaze na veci, čo produkujú nejaký zaujímavý zvuk. Synťak, hračka, plastová fľaša. Ale aj nutnosti ako AA baterie a káble. Čo sa týka času, tak poslednou dobou dosť času dáváme do produkcie. Posledne sme strávili zhruba 66 minút hladaním ideálneho zvuku o dĺžke 0,23 sekundy.

Jak bys charakterizoval současný svět ve třech větách?
Daniel: Zlo. Dobro. Virtuál.

Tom: Žiaden komentár. No tak teda dobre. Alebo radšej nie.

Info

web skupiny

Živě:
Free Mondays w/ Mynth (aut)
12. 3. 2018 20:00
Roxy, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Hradby Samoty: Priestor pre každého, ale našťastie nie pre všetkých

redakce 24.06.2019

Hradby Samoty, to není zrovna normální festival, a to jak lajnapem, tak umístěním i celkovou myšlenkou. Víc nám řekla dvojka z pořadatelského týmu.

Vstupní prohlídka: Timbertwig

redakce 24.06.2019

Timbertwig mají za sebou jedno EP, ale písniček je více, jinak by taky nemohli koncertovat po Evropě.

Broněk Slezák, Jana Fryzelková (MišMaš party): Pro nás je to přelomový ročník

redakce 19.06.2019

Mišmaš párty je ideální příležitost zkusit i něco, co je daleko za hranicemi, které si většina umí představit. To je snad princip festivalu, ne?

Cash Savage: To, že jsem žena, neznamená, že jsem máslo

redakce 18.06.2019

V diáři australských The Last Drinks, kteří jsou známí divokými koncerty, jsou tři neobvyklé tuzemské štace. Rychlé otázky a ještě rychlejší odpovědi Cash Savage.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den II.

redakce 17.06.2019

V první části rozhovoru jsme se s ním bavili zejména o showcasech obecně a jejich vnímání v tuzemském prostoru, v druhé části se rozletíme po world music.

Jiří Moravčík (Czech Music Crossroads, Colours of Ostrava): Příběhy přibývají každý den (část první)

redakce 10.06.2019

S Jirkou Moravčíkem nejen o festivalech, africké hudbě či relevanci termínu world music, ale také o tom, že „duši hladící hudby“ se jen tak nezbavíme.

Pořadatelská: Jan Bartoš (Prague Music Performance)

redakce 07.06.2019

Prague Music Performance je mezinárodní festival a institut zaměřující se na organizování koncertů i interpretačních kurzů sólové hry i komorní hudby. Zpovídáme zakladatele a šéfa Jana Bartoše.

Tonda Kocábek (Boskovice, Kaštan): Mám své jistoty

redakce 03.06.2019

Na Bílou horu si znovu našly cestu kapely z temných sklepů i popového výsluní, a to zdaleka nejen ty domácí. Tradiční klub Kaštan proživá obrození, Tonda Kocábek je u toho.

Markéta Fantová (Pražské Quadriennale): Vystavovat divadelní zážitky a neztratit přitom identitu

redakce 31.05.2019

Rozhovor s uměleckou ředitelkou Pražského Quadriennale o vystavování současné scénografie a udržování identity scénografické profese. Živé umění, živý prostor.

Protokol: Anna Calvi

redakce 28.05.2019

V protokolu Anna Calvi nepřekvapí jmény jako David Bowie nebo Grace Jones. Kvitujeme nominaci londýnského obchodu Fopp.