Jana Vondrušová | Články / Reporty | 01.11.2014
Irenu Budweiserovou nemusím nikomu dlouze představovat. Vynikající zpěvačku s ohromujícím rozsahem tři a půl oktávy (ze kterých používá tři) si většina pamatuje ze Spirituál kvintetu. To už je ale dávno pryč a Irena toho za čtyři roky, co už ve Spirituálu není, stihla hodně. Koncertuje, začátkem listopadu vydává se svojí kapelou novou desku s opět netradičními aranžmá gospelů a spirituálů, čekají ji koncerty v Chicagu.
V rámci miniturné k chystané desce objela pár moravských měst a poslední zastávkou bylo tentokrát - netradičně v neděli - 26. října Brno a prostory Café Práh. Před začátkem jsem si říkala, že o publikum nebude nouze, o to větší bylo nejen moje překvapení, když dorazilo zhruba deset lidí. Malá propagace nebo hokejový zápas Komety? Nic to ale neubralo na atmosféře. Zahájení proběhlo už tradičním spirituálem Every Time I Feel the Spirit, známého ze spolupráce se Spirituál kvintetem, ale v tomhle případě šlo o jazzové aranžmá šité na míru živelnému provedení.
Diváci dostali možnost poznat Irenu nejen jako interpretku, ale také jako autorku českých textů k několika spirituálům, jako je například Jak mám to říct, Až svůj život budu žít (před písničkou se přiznala k závislosti na červeném víně nebo na pochvalách) nebo novinka z avizované desky Když jsem byla mladé děvče. Nechyběla ani menší reklama na nové cd, které vyjde začátkem listopadu a bude se jmenovat Hold On, podle jedné z písní, kterou znáte s českým textem jako Šlapej dál. Je úžasné sledovat interprety, jak prožívají své písně, dávají do nich sami sebe. Sledovat Irenu Budweiserovou, jak se pokaždé ponoří do skladby a přenese nás někam pryč a po skončení jako kdyby se probudila a vrátila zpátky, je něco neskutečného. Kdo umí, ten umí.
Irena Budweiserová
26. 10. 2014, Café Práh, Brno
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.