Martin Řezníček, ScreamJay, Viktor Palák | Články / Reporty | 26.03.2017
Miluju ty příběhy, co dostávají pointu průběžně a někdy i dlouho potom. Láska, smrt, chcaní, tam bylo prostě všechno. Jestli měl pátek smutný oči zkušený výčepní z pajzlu U Fandy, rychlej vzestup a pomalej pád do panoptika v Úvalech u Prahy, sobota, to bylo vyložený pokání. Zpytovat hříchy? Na to kurva není čas, u vchodu do kaple voní jídlo, uvnitř kadidlo, pravda prej zvítězí, i když má zavřený oči a pomáhá si autotunem. Organ Tapes, přišel jsi v tý atmosféře kolem jenom zaplavat, nebo se jí sám stal? Světlo, tma, maják, svařák, v příbězích bez obrazů jsme všichni sami sobě samotou. To v Žižkostele chodí zlo do půlkruhu, koloseum a žádný otupený hroty - Entropia ohlušuje, trestá. Rozklad a zmar, bez večeře a s dietním pivem. Ne, tady točí jenom cider. Sun Worship jen z doslechu, exorcismus ve sklepě. Epika na závěr? Poslední set na vrcholku žižkovskýho vysílače, 93 metrů nad zemí, malicherný osudy zatoulaný v nočních ulicích, sauna, (po)půlnoční HRTL. Hajzlíky v nebi nemají, ale symbolika je jasná. Lidi nosí příběhy, místa je stmelujou a hudba tomu dává pointu.
Dolů, dolů – a pak konečně nahoru a ještě výš. Ze sklepa na věž. Přičemž představivost promítá katastrofické scénáře: z backstage se valí kouř, lidi se mačkaj na úzkých schodech, podlaha vyhlídkové kabiny se propadá, bezpečnostní sklo praská. Hudba naštěstí úzkosti zavírá hubu. Esazlesa jako lexaurin. Ano, opět na postrocku. Publikum opět příliš slušné, pár hlav se ale kýve a sem tam se někdo zlomí v pase. Kapela si s tím hlavu neláme, hraje sama pro sebe a stokilový basák málem boří svoji aparaturu i přikurtované reproboxy. O patro výš ihned navazují Rutka Laskier se svojí definicí zběsilosti – nevyužít šanci na změnu rytmu je hřích. Potom výšlap k Akropoli... frontu před klubem vydržím stát asi minutu a lituju, že jsem odešel z Rutky dřív.
Zpovykanost. To slovo se mi vrací během celého večera. Z Mörkhimmel na Organ Tapes na Entropii na HRTLa. Z Vopice do kaple do kostela na věž. Vlídná i ukrutná tempa, ani bych si nemyslel, že je to všechno možné za jeden večer – navíc s takovou lehkostí. První jmenovaní potvrzují i v „nemoshpitovém“ čase, že blackem ušpiněný crust u nás nikdo nehraje lépe. Tomu druhému pomáhalo místo i znovu fantastický světelný design Júdová – Boleslavský, ale i tak krásné snění. Ti třetí zavalili nečekanou masou zvuku, už chápu, proč je v Žižkostele policejní hodina. A popůlnoční modulátorová seance nad Prahou jako první pozdrav budoucích propocených měsíců. Výtahem na toaletu, výtahem na pivo, výtahem blíž noci. Ještě lepší Žižkov, než jsme doufali.
Žižkovská noc
23. - 25. 3. 2017 Praha
foto © zu
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.
Akana 24.03.2024
Pří ohlušujících noiseových náletech se především Hessels s Moorem svíjeli se svými nástroji s takovou bezuzdností, až to bylo o strach.
Michal Mikuláš 20.03.2024
Vstupenky na nenapodobiteľnú írsku disco queen boli v nedeľu popoludní už nedostupné. No wonder...
David Čajčík 20.03.2024
Unikátní zážitek, kdy je možné vidět jedny z největších jmen amerického kreativního či tech průmyslu, hollywoodské hvězdy vedle stovek a stovek zcela neznámých hudebních projektů.
Michal Smrčina 17.03.2024
Nadšení bylo všudypřítomné, k hale přijelo pár autobusů zapálených výprav. Možná nevěděli, co SaSaZu znamená, možná jim to bylo jedno.
Kryštof Kočtář 15.03.2024
Po zvukové stránce v něm – obdobně jako rovněž dvojice Dead Can Dance – namíchalo koktejl ze surovin z celého světa, avšak rozhodli se jej vypít v berlínském techno klubu.
Tomáš Jančík 13.03.2024
Zpoza rohu ulice slyším šum, z dálky vidím ve tmě modře svítící neon a pod ním nespočet hloučků převážně studentů. Co bylo dál?
Julia Pátá 12.03.2024
Každá další píseň se vznáší mezi klidně usazeným publikem, proplouvá kolejemi a mizí společně s vlaky jednou za čas projíždějícími kolem pražské MeetFactory.
Jan Starý 11.03.2024
Někdo poslouchal v nábožném vytržení, někdo mával vlasy do – některého – rytmu, nadšení ale působilo celkem univerzálně.