Články / Reporty

What the fuck am I doing here (Blood Red Shoes)

What the fuck am I doing here (Blood Red Shoes)

Jonáš Sudakov | Články / Reporty | 06.11.2019

Kapely ako Rolling Stones budú mať bezpochyby aj v osemdesiatom roku fungovania fanúšikov, ktorých vek nepresiahol legálny vek pre pitie. Veľká časť ich publika síce starne, ale mladých neubúda. Blood Red Shoes sa do Prahy pravidelne vracajú od roku 2012 a pondelkovú noc v Lucerna Music Bare si však užili najmä tí starší, ktorí mali na sebe tričká práve z prvého koncertu v Roxy. Kapela síce tú atmosféru nenapodobnila, ale hrala s rovnakým nasadením.

Na rozdiel od zvyšku turné, pražskú zastávku neotvárala talentovaná americká indie rockerka Queen Kwong, čo mohlo byť pre mnohých sklamanie a z časti aj príčina prázdnejšej sály. Namiesto nej sa predstavil pesničkár Rett Smith. Náladu amerického západu, ktorú si Blood Red Shoes odniesli pri nahrávaní posledného albumu Get Tragic, šíril aj tento citlivý kovboj v klobúku. Iba s akustickou gitarou a svetlami za chrbtom vybrnkával bluesové balady o láske a alkohole. Skromnejšie publikum bolo pre jednoduchý akustický set ideálne a v momentoch, keď sa do strún divoko oprel a skúšal, čo vydržia pred prasknutím, tak aj ožilo. K poslednej piesni si vzal elektrickú gitaru a niekoľkými zeppelinovskými riffmi pripravil pôdu pre rockovú smršť, ktorá mala prísť.

fotogalerii z koncertu zhlédněte tu

Ochutnávku nových piesní priniesli Blood Red Shoes už pred mesiacom ako support Pixies vo Fore Karlín, ale svoju súčasnú formu plne predviedli až teraz. Ako mnoho ďalších indie rockových kapiel tohto desaťročia, aj brightonské duo rozšírilo svoj zvuk na poslednom albume za hranice komba gitara – bicie a obohatili ho príchuťou syntetizátorov a drum machines. Namiesto zbesilého búchania do činelov tak bubeník Steven Ansell začínal koncert nastavovaním elektronických bicí. V úvodnej Elijah sa ale digitálne ťukanie rýchlo prehuplo do klasického rockového zvuku, na konci ktorého hrala gitaristka Laura-Mary Carter v obklopení chaosu na kolenách pred publikom. Duo dopĺňala ešte basgitaristka a syntetizátorový mág, ktorí im pomáhali priviesť nový materiál k životu, počas starých piesní sa však vyparili naspäť do backstagu. Čím hlbšie do katalógu kapela siahala, tým väčší kotol sa pred pódiom tvoril, a bubeník vyburcoval publikum ešte viac, keď si počas Red River stúpol na bicie a roztlieskal celý klub. Punkové peklo Je Me Perds zas pripomenulo, že Blood Red Shoes majú párty v krvi, keď so zašumenými vokálmi kričali: „What the fuck am I doing here/ Lying on the floor. What the fuck am I doing here/ Lying face down on the floor.“

Kto po koncerte Pixies odchádzal sklamaný, že českí kluboví obľúbenci Blood Red Shoes stratili drive a po novom albume to už nie je ono, toho show v Lucerne musela presvedčiť o opaku. S tequillou v ruke a slovami „we will be back“ sa lúčil bubeník Steven Ansell, ale aj bez nich bolo jasné, že v Prahe sa dvojica ešte objaví. Aj keď nikto nešiel domov s krvavými topánkami, najvernejší fanúšikovia zostali určite spokojní.

Info

Blood Red Shoes (uk) + Rett Smith (us)
4. 11. 2019 Lucerna Music Bar, Praha

foto © Honza Walda Valík

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vpřed! (Move Fest)

Veronika Mrázková 14.10.2020

"Za Hitlera se pálily knihy, dnes se na Facebooku skrývají nevhodné komentáře." Co je nevhodné? Hned první večer došlo na českou premiéru kusu Brave New Life.

Zvláštní magie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 11.10.2020

Může mít jazz punkovou energii? Může unést do jiných dimenzí? Může uspávat? Drtit sonickou stěnou? Samozřejmě. All That Jazz!

Takhle bude vypadat jazz budoucnosti? (Jazz Goes to Town 2020)

Jiří Vladimír Matýsek 09.10.2020

Navzdory okolnostem i letos - už po šestadvacáté - kráčí Hradcem Králové jazz. Tentokrát se táže: Kam směřujeme? Otázka vskutku aktuální...

Mezi Smetanou a music clubem (Bez ambicí)

Michaela Šedinová 09.09.2020

Ve skvělém prostředí – venkovní Smeták stage stála u Smetanova domu a vnitřní v industriálním klubu Kotelna.

Setkání v sadu: Sedmá pečeť, rok nejtemnější (Pelhřimovy 2020)

Václav 04.09.2020

Posledních několik let jsem měl pochybnosti o přínosnosti celé akce. Proč dělat něco, čeho je v Čechách nyní dosti. Hluboce jsem se mýlil.

Něco nadčasového (Tata Bojs & Filharmonie Brno & „mladí Mozarti“)

Adéla Polka 04.09.2020

Funguje to. Nenásilně a vkusně.

Darkshire v jeskyni skrývá budoucnost

Vadim Petrov 01.09.2020

Nová vlna dnb. Tady nejde o formality v rámci jednoho žánru, ale o estetiku nastupující generace.

„Tam, odkud jsme, krásně zpívají ptáci, a vzduch je naplněný hudbou.“ (Vivat vila)

Michal Pařízek 30.08.2020

Malé akce jako festival Vivat vila jsou strašně potřebné a důležité, tady i díky komunitnímu přesahu, nejde jen o hudbu.

Když se rozestoupilo nebe (Jednota Kalvárie)

Jakub Šíma 25.08.2020

Cestou z Úštěku do Blíževedel nespouštím oči z kalvárie, kterou na obzoru nejde přehlédnout. Majestátně se vypíná mezi okolními kopci a i ze vzdálenosti několika kilometrů.

Dobršská brána 2020: Pánubohu pod okny

Jan Starý 19.08.2020

Ondřej Bezr označil „brněnský Trutnov“ za „jednu z mála akcí, které se letos konají“. To je hodně daleko od pravdy.