Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 18.11.2016
Šumperský bluesový festival Blues Alive načal třetí dekádu své existence pěkně zostra. Hned na první den – a to byl čtvrtek! – nasadil tři zahraniční umělce v čele s dvěma headlinery, Mariou Muldaur a Rolandem Tchakountém.
Večer otevřela Sharrie Williams, americká gospel-bluesová zpěvačka. Ukázala se být divokou, sympatickou dračicí, která si od prvních tónů svého vystoupení dokázala podmanit publikum v solidně zaplněném šumperském Domě kultury. Gospelová škola (ood šesti let zpívala v kostelním sboru) se projevila nejen v síle hlasu, ale i v komunikaci s publikem a hereckým talentem, kterým svou živelnou show kořenila. Málokdy se stane, aby hned první kapela prvního dne festivalu dokázala publikum roztančit. Sharrie Williams se to podařilo.
Roland Tchakounté, vrchol prvního dne, přinesl poněkud jiný zážitek. Kamerunský kytarista a zpěvák (s francouzským bandem) přivezl specifické blues, které pohlcujícím způsobem míchá africkou bluesovou tradici s modernějšími přístupy chicagského blues. Výsledkem je silně atmosferická hudba, která posluchače obklopuje až hypnotickou atmosférou, aby ho hned v zápětí strhla do víru nespoutané energie. Fantastickým výkonem zaujal skromně, až plaše působící kytarista Mick Ravassat, Tchakountého dlouholetý spoluhráč. Ten, společně s leaderem kapely, tvořil funkční kytarovou dvojici, vzájemně se doplňující i kontrastující. Roland Tchakounté Band přivezl zasněné i dravé vystoupení, které nadchlo.
Plakátovou hvězdou 21. ročníku Blues Alive byla Maria Muldaur, jedna z ikon šedesátkové folkové scény. Bohužel, ač je Maria Muldaur dozajista legendou, její hvězdnost už poněkud pozbyla své svítivosti a v českých zemích rozhodně nepatří k nejznámějším hudebním osobnostem. To se bohužel projevilo na poloprázdnosti sálu Domu kultury i na vlažnějším přijetí. Mudaur předvedla solidně šlapající vystoupení, ovšem pocit neopakovatelnosti, který zanechal Tchakounté, se už nedostavil.
Blues Alive 2016:
Sharrie Williams Band (us), Roland Tchakounté Band (cm/fr), Maria Muldaur & Her Red Hot Bluesiana Band (us)
17. 11. 2016 Dům kultury, Šumperk
foto © Radim Malíček
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.
Akana 24.03.2024
Pří ohlušujících noiseových náletech se především Hessels s Moorem svíjeli se svými nástroji s takovou bezuzdností, až to bylo o strach.
Michal Mikuláš 20.03.2024
Vstupenky na nenapodobiteľnú írsku disco queen boli v nedeľu popoludní už nedostupné. No wonder...
David Čajčík 20.03.2024
Unikátní zážitek, kdy je možné vidět jedny z největších jmen amerického kreativního či tech průmyslu, hollywoodské hvězdy vedle stovek a stovek zcela neznámých hudebních projektů.
Michal Smrčina 17.03.2024
Nadšení bylo všudypřítomné, k hale přijelo pár autobusů zapálených výprav. Možná nevěděli, co SaSaZu znamená, možná jim to bylo jedno.
Kryštof Kočtář 15.03.2024
Po zvukové stránce v něm – obdobně jako rovněž dvojice Dead Can Dance – namíchalo koktejl ze surovin z celého světa, avšak rozhodli se jej vypít v berlínském techno klubu.
Tomáš Jančík 13.03.2024
Zpoza rohu ulice slyším šum, z dálky vidím ve tmě modře svítící neon a pod ním nespočet hloučků převážně studentů. Co bylo dál?
Julia Pátá 12.03.2024
Každá další píseň se vznáší mezi klidně usazeným publikem, proplouvá kolejemi a mizí společně s vlaky jednou za čas projíždějícími kolem pražské MeetFactory.
Jan Starý 11.03.2024
Někdo poslouchal v nábožném vytržení, někdo mával vlasy do – některého – rytmu, nadšení ale působilo celkem univerzálně.