Články / Reporty

zavřít oči a na nic nemyslet

zavřít oči a na nic nemyslet

Anna Pleslová | Články / Reporty | 29.04.2016

Britský zpěvák a producent se skotsko-malajskými kořeny se u nás zastavil už potřetí. Poprvé to bylo v MeetFactory v roce 2011 a poté předminulé léto na Colours of Ostrava v nacpaném sále Gong. Do Lucerna Music Baru se diváci trousili o poznání pomaleji. Více než čtyřletá pauza od vydání úspěšného debutu Mirrorwriting byla znát. Na vině je ale ještě spíše větší odklon k alternativnějšímu soulu až jazzu. Woon už totiž nejede v trendovém postdubstepu, jehož byl společně s Jamesem Blakem a dalšími pionýrem. Jeho hudba však neztratila naprosto nic na kvalitě a stále lze obdivovat, jak je dotažená do posledního tónu.

Podzemí paláce Lucerna tentokrát rozehřál Jodie Abacus. Bývalý moderátor BBC Radio London zatím nevydal ani debutovou desku, nedostatkem sebevědomí však netrpí. Možná až příliš jednoduché, ale pozitivní funky melodie a jeho showmanský přístup rozhoupaly podlahu a s ní i diváky.

Poté se Lucerna opět zahalila do tmy a zklidnila s první písní Jamieho Woona s kapelou. Pódium obsadil společně s klávesákem, bubeníkem, basákem a také dvěma výraznými vokalisty. Hned druhou ranou pak vypálil svůj nejznámější hit – Night Air. Dobrý krok, lidé se chytli hned od začátku koncertu. Vřelé publikum reagovalo na pobídky k tleskání a bylo vděčné za každý tón. V půlce setu příjemně překvapila kouřově jazzová Forgiven a zazněla dokonce i Blue Truth. Hodně neznámá píseň, ktrá by ale mohla klidně být skvělým singlem. Woon do setu zařadil také lehce hiphopový cover Try Again tragicky zesnulé zpěvačky Aaliyah. Konec ovládly soulové melodie z posledního alba.

S přídavkem přišel na podium jen sám Woon se svou kytarou a dokonale vystřihl akustickou verzi písně Shoulda. Při refrénu „Walked when I shoulda run, ran when I shoulda walked“ naskakovala husí kůže, hrobové ticho narušil jen děkovný výkřik z davu. Woonův sametový hlas a velký rozsah dělá divy, při jeho zpěvu můžete zavřít oči a na nic nemyslet. Někteří z mých kamarádů mi poté řekli, že jim to vehnalo slzy do očí. Tady je ještě třeba pochválit i skvělé nazvučení celé akce, kde vokály opravdu vynikly.

Woon nedělá typicky koncertní hudbu, takže žádné skákání a vyřvávání si plic, tenhle koncert byl jedním slovem příjemný. Spíše jsme se jen pohupovali a vychutnávali si každou minutu, leckdy se zraky zabodnutými na protagonistu večera.

Těch sedmdesát minut uteklo jako prázdniny. Woonova soulovější poloha funguje naživo možná ještě lépe než předchozí tvorba. Více živých nástrojů určitě prospělo. Písně znějí přesně jako na desce, jen občas je kapela protáhla do jazzového jamování. Tenhle večer byl jako dát si koňak u vyhřátého krbu. Na to se bude krásně vzpomínat.

Info

Jamie Woon (usa) + Jodie Abacus (uk)
16. 4. 2016 Lucerna Music Bar, Praha

foto © Kateřina Motýlová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Hranice komplexnosti (Caroline Shaw + Attacca Quartet)

Jan Starý 21.10.2021

Naštěstí i tyto variace mohou být skutečně silné, jak se ukázalo ve druhé půlce večera, kdy se ke kvartetu připojila Shaw v roli zpěvačky...

Přiškrtit, povolit, explodovat (Squid)

Akana 21.10.2021

Squid jsou neurotičtí a výbušní tak akorát, aby vám to nezačalo být nepohodlné, a soustředěně ukáznění jen do té míry, aby nebyl důvod k nařčení z hráčské exhibice.

Unsound 2021: To nejlepší

David Čajčík, Jan Starý 21.10.2021

Letošní Unsound se potýkal s méně viditelnými omezeními, v důsledku kterých byl kratší, skromnější a méně členitý. Ale měl svoje jasné, dynamické vrcholy.

Jazz přede dveřmi filharmonie (Jazz Goes to Town)

Jiří Vladimír Matýsek 17.10.2021

Jazz Goes to Town rád prošlapává nové cesty. Otázka je, jestli je to cesta objevitelská, nebo jde jen o slepou uličku v dalším vývoji přehlídky.

Zničit a přetvořit (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 16.10.2021

Další dva festivalové dny daly divákům zabrat. Dramaturgie se tentokrát pustila do poněkud náročných vod – což ale není nikterak špatně.

Progrese a tradice (Jazz Goes to Town 2021)

Jiří Vladimír Matýsek 14.10.2021

Podstatnou změnou byl dominantní syntezátor a také černý humor, který se odrážel v názvech skladeb i groteskní hudbě. Proklatě dobré a nesmírně intenzivní...

Výlet k hraniciam hluku. A trochu ďalej. (Hluková mystéria 2021)

Lucia Banáková 22.09.2021

Občas sa mi zdá, že všetko v Ostrave je zvláštne vyvážené ako napríklad tá tvrdá práca divokou zábavou...

Na maximum (Mighty Oaks)

Anna Kubínová 11.09.2021

Zatímco sérií prvních skladeb si tak trochu testují atmosféru a starají se především o to, aby se koncert rozběhl, postupně se uvolní.

Duchovní obroda barokem a jazzem (Svatováclavský hudební festival 2021)

Veronika Mrázková 09.09.2021

Blažíková má andělský hlas, je mistryní koloratur a strofické skladby rytíře Adama Michny z Otrokovic jsou v jejím podání přístupné a srozumitelné.

Zahradní slavnost aneb Sharpe 2021

Michal Pařízek 06.09.2021

Sharpe byl slavností, v níž se nadšení a zaujetí pořadatelů násobilo s radostí návštěvníků, což přineslo jiskřivý ohňostroj zážitků. Tady jsem doma, mohl bych být.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace