Články / Sloupky/Blogy

Žebříčky Full Moonu: hudební zdroje roku 2020

Žebříčky Full Moonu: hudební zdroje roku 2020

redakce | Články / Sloupky/Blogy | 18.01.2021

Streamovacích platforem je sice dost, ale v redakční anketě o nejoblíbenější zdroj hudby se objevují především Spotify a Bandcamp. První jmenovaný pro své algoritmy a jednoduchost, Bandcamp pak pro svůj obchodní model a postoj, který platforma zaujala v době krize. Loni začala pravidelně pořádat Bandcamp Fridays, tedy dny, kdy se vzdává jakékoliv provize z prodeje alb a maximálně tak podporuje umělce.


Akana
Spotify
Zdroj momentálně nepostradatelný, ať už je to dobře nebo špatně.

Lucia Banáková
Bandcamp

Jakub Béreš
Kurátorované playlisty hudebníků a médií.

Sabina Coufalová
Nemám nic objevného. Jedu přes Spotify, občas Bandcamp.

David Čajčík
Spotify
Za nejlepší doporučovací algoritmus v kreativním průmyslu.

Tik Tok
Za všechny ty hity, které by jinak nebyly, za tu neuvěřitelnou zásobu lidské kreativity, za nový a lepší svět, který Tik Tok spoluvytváří.

Airmail
Za newslettery, bez kterých by mi ten svět nedával smysl.

František Formánek
Bandcamp
Každý první pátek v měsíci se Bandcamp vzdá svého desetiprocentního podílu z prodejů, aby pomohl hudebníkům a hudebnicím se vyrovnat se současnou krizí. Trocha naděje v nejistých dnech.


Max Friedrich
Tidal HiFi
Zachránil mi duši, když jsem se dva týdny izoloval doma. Normálně bych tak náročný asi ale nebyl.

Lukáš Grygar
Soulseek
Síť, která mi zkraje milénia otevírala svět hudby, kupodivu pořád funguje a pořád na ní najdete skoro cokoli. Hudbu mě nebaví streamovat, protože jsem si nezvykl, že má nad mými deskami kontrolu někdo cizí, že se musím přizpůsobovat já jemu (uživatelské rozhraní Spotify je čirý kretenismus, sorry). Desky sdílené na Soulseeku samozřejmě nejsou „moje“, ale můžu s nimi podle sebe nakládat a navíc u mě tak často vedou k nákupu a dalším formám podpory nové hudby, že už necítím ani špetku provinění z před dvaceti let.

Bandcamp
Model, jak to může v 21. století s hudbou fungovat i z obchodního hlediska. Škoda že aplikaci mají taky na zabití, nicméně přístup, s jakým šli do pandemických Bandcamp Fridays dní, kdy si z prodejů neberou žádnou provizi, je klíčový.

Bára Jurašková
Spotify
Protože se kolem něj točil celý můj loňský závěr studia, a díky tomu jsem v roce 2020 objevila Forgotify – platformu, ze které jsem si nikdy neodnesla nic moc poslouchatelného, ale koncept sběru nikdy nepřehraných skladeb ze Spotify se mi zdá jako nápad k popukání.

Bandcamp
Kdyby tohle byla soutěž o hudební platformu roku, přišlo by mi fér nominovat Bandcamp za lidský přístup během covidu.

Barbora Kadlíčková
Bandcamp
Platforma se loni v souvislosti s pandemií rozhodla věnovat páteční tržby umělcům bez nároku na provizi.

Jakub Koumar
Bandcamp
What you want is what you get. Žádná platforma nevyvolává takový pocit sounáležitosti s kapelou či labelem, které mohou velmi svobodně nastavovat pravidla a ceny. Na rozdíl od ostatních platforem jako Spotify, Tidal, Apple Music si pořád zachovává punc komunity a blízkého kontaktu. Bandcamp je dokonale funkční, jednoduchý a dokáže vkusně a nenápadně propojit fanoušky s kapelou kolikrát lépe jak sociální sítě.

Spotify
Spotify se tak trochu nemůže zbavit pověsti temné strany hudebního průmyslu. Ale spolehlivá aplikace i na obstarožní telefony, plná funkčnost z webového prohlížeče, při ne zásadních cenách ucházející kvalita, a i ta bezplatná verze se dá s reklamami oproti Youtube poslouchat, přičemž nabídka hudby je úctyhodná. Spotify je bez debat klíčová aplikace k poslechu hudby, který pomohla definovat podle vzorců 21. století obdobně, jako to udělal v minulosti Steam v oblasti počítačových her.



Martin Kozumplík
Apple Music

Davo Krstič
Bandcamp
Bleep

Veronika Kubanková
Bandcamp Forever.

Jonáš Kucharský
Bandcamp
Během pandemie byl server Bandcamp ještě důležitější než kdy dřív. Přímá podpora umělcům, kteří ze dne na den přišli o koncerty, byla podpořená i pravidelnými akcemi, kdy se Bandcamp zřekl své provize na prodeji desek. Ještě zlepšít mobilní aplikaci, vyhledávání a obecné UI a UX a budu spokojený.

Richard Kutěj
Spotify
Bandcamp

Aneta Martínková
Spotify playlisty feláků, který stalkuju a pak dělám, že jsem to objevila na nějakém respektovaném médiu. Tak to je no. Publicistka, lol.

Jiří V. Matýsek
Spotify
Jasně vládne. Jakkoliv se k interpretům chová macešky, mít po ruce prakticky cokoliv je k nezaplacení.

Bandcamp
Nevyčerpatelný zdroj nových objevů a prostor k hledání ve spodních, méně viditelných patrech hudebního světa.

Richard Michalik
Bandcamp
Veľká poklona Bandcampu za podporu a pomoc hudobnému priemyslu v tých najťažších časoch.

Michaela Peštová
Colorsxstudios
Pokud někdo chce získat obrázek o tom, co se teď děje důležitého v mezinárodním, ne nutně rádiovém mainstreamu, tohle je ten zdroj.

Bandcamp
Nic nového pod sluncem, nekonečná studnice.

Spotify
Playlisty vydavatelství, nové releasy, sledovací funkce.


Dominik Polívka
Spotify
Bandcamp
Youtube
Reddit

Ondřej Rudel
Spotify

Su
Malý repráček, se kterým lze cestovat, aspoň po bytě. A milé redaktorské tipy v rubrice Radio_FM.

Jakub Šíma
Pryč je doba, kdy jsem s sebou nosil přehrávač s HDD. Pryč je doba, kdy jsem hudbu stahoval. Místo nich stačí Spotify, Bandcamp a Soundcloud. Srdcovky poté fyzicky.

Filip Švantner
Spotify
Bandcamp

Lucie Tlustošová
Bandcamp
Moje stálice, líbí se mi ten nekomplikovaný a přímý způsob podpory kapel.

Kristína Valachová
Za mňa stále vedie Spotify, ale v roku 2020 som strávila porovnateľne veľa času na Bandcampe.

Waghiss
Dominik Polívka

Martina Wes
Nechodven.cz
Jazz On5
Mall.tv

Info

foto © @Emmanuel_S18

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Preview: ESNS 2022

redakce 17.01.2022

V rámci přesunutí kompletního programu do online prostředí sice některá jména zmizela, postrádáme hlavně Bob Vylan nebo Wu-Lu, ale i tak vybíráme ze tří stovek umělců.

Šejkr #70: Vyhlídky? Nadějné.

Michal Pařízek 14.01.2022

Ano, vyhlídky jsou nadějné, jak by ne. Krásný začátek roku, lepší alegorii pro časy, ve kterých žijeme, bychom asi nenašli... Kinterův Revolucionář a další... přísliby.

Desky roku 2021 podle Full Moonu: 1. místo

redakce 05.01.2022

Výroční anketa magazínu Full Moon odhalila počínaje s Novým rokem pátá až druhá místa a s premianty tu máme i celkové pořadí nejlepších loňských nahrávek.

Desky roku 2021 podle Full Moonu: 2. místo

redakce 04.01.2022

Tentokrát tu máme dvě ženy, každá s úplně jiným výrazovým rejstříkem, obě stejně přesvědčivé. Desky roku podle magazínu Full Moon.

Desky roku 2021 podle Full Moonu: 3. místo

redakce 03.01.2022

Výroční anketa magazínu Full Moonu pokračuje a po pátém a čtvrtém místě tu máme krásné třetí. Srážka světů nebo blízká setkání jiných druhů?

Desky roku 2021 podle Full Moonu: 4. místo

redakce 02.01.2022

Po včerejším pátém místě tu máme čtvrté ve výroční anketě magazínu Full Moon. Brno vs. Brighton!

Desky roku 2021 podle Full Moonu: 5. místo

redakce 01.01.2022

Pátá příčka Desky roku podle magazínu Full Moon přináší za rok 2021 pozoruhodné setkání, a takových nebude málo ani v dalších dílech tradiční ankety málo.

Šejkr #69: Open the gates!

Michal Pařízek 31.12.2021

A je to tady, poslední den roku. Bilancování nemám příliš v oblibě, ale nacházím na něm jednu zajímavou věc...

Šejkr #68: Přítulné bezpečí

Michal Pařízek 17.12.2021

Konec roku. Klasika. Jako by toho stresu nebylo celý rok dost, na závěr si to vždycky ještě vyšperkujeme...

Šejkr #67: „So be careful what you say for views...“

Michal Pařízek 03.12.2021

Nikdy jsem nehodnotil cizí motivace a odpovědnost, nebo dokonce jejich absenci. Jenže... i tenhle přístup vzal v poslední době za své.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace