Články / Sloupky/Blogy

Žebříčky Full Moonu: hudební zdroje roku 2020

Žebříčky Full Moonu: hudební zdroje roku 2020

redakce | Články / Sloupky/Blogy | 18.01.2021

Streamovacích platforem je sice dost, ale v redakční anketě o nejoblíbenější zdroj hudby se objevují především Spotify a Bandcamp. První jmenovaný pro své algoritmy a jednoduchost, Bandcamp pak pro svůj obchodní model a postoj, který platforma zaujala v době krize. Loni začala pravidelně pořádat Bandcamp Fridays, tedy dny, kdy se vzdává jakékoliv provize z prodeje alb a maximálně tak podporuje umělce.


Akana
Spotify
Zdroj momentálně nepostradatelný, ať už je to dobře nebo špatně.

Lucia Banáková
Bandcamp

Jakub Béreš
Kurátorované playlisty hudebníků a médií.

Sabina Coufalová
Nemám nic objevného. Jedu přes Spotify, občas Bandcamp.

David Čajčík
Spotify
Za nejlepší doporučovací algoritmus v kreativním průmyslu.

Tik Tok
Za všechny ty hity, které by jinak nebyly, za tu neuvěřitelnou zásobu lidské kreativity, za nový a lepší svět, který Tik Tok spoluvytváří.

Airmail
Za newslettery, bez kterých by mi ten svět nedával smysl.

František Formánek
Bandcamp
Každý první pátek v měsíci se Bandcamp vzdá svého desetiprocentního podílu z prodejů, aby pomohl hudebníkům a hudebnicím se vyrovnat se současnou krizí. Trocha naděje v nejistých dnech.


Max Friedrich
Tidal HiFi
Zachránil mi duši, když jsem se dva týdny izoloval doma. Normálně bych tak náročný asi ale nebyl.

Lukáš Grygar
Soulseek
Síť, která mi zkraje milénia otevírala svět hudby, kupodivu pořád funguje a pořád na ní najdete skoro cokoli. Hudbu mě nebaví streamovat, protože jsem si nezvykl, že má nad mými deskami kontrolu někdo cizí, že se musím přizpůsobovat já jemu (uživatelské rozhraní Spotify je čirý kretenismus, sorry). Desky sdílené na Soulseeku samozřejmě nejsou „moje“, ale můžu s nimi podle sebe nakládat a navíc u mě tak často vedou k nákupu a dalším formám podpory nové hudby, že už necítím ani špetku provinění z před dvaceti let.

Bandcamp
Model, jak to může v 21. století s hudbou fungovat i z obchodního hlediska. Škoda že aplikaci mají taky na zabití, nicméně přístup, s jakým šli do pandemických Bandcamp Fridays dní, kdy si z prodejů neberou žádnou provizi, je klíčový.

Bára Jurašková
Spotify
Protože se kolem něj točil celý můj loňský závěr studia, a díky tomu jsem v roce 2020 objevila Forgotify – platformu, ze které jsem si nikdy neodnesla nic moc poslouchatelného, ale koncept sběru nikdy nepřehraných skladeb ze Spotify se mi zdá jako nápad k popukání.

Bandcamp
Kdyby tohle byla soutěž o hudební platformu roku, přišlo by mi fér nominovat Bandcamp za lidský přístup během covidu.

Barbora Kadlíčková
Bandcamp
Platforma se loni v souvislosti s pandemií rozhodla věnovat páteční tržby umělcům bez nároku na provizi.

Jakub Koumar
Bandcamp
What you want is what you get. Žádná platforma nevyvolává takový pocit sounáležitosti s kapelou či labelem, které mohou velmi svobodně nastavovat pravidla a ceny. Na rozdíl od ostatních platforem jako Spotify, Tidal, Apple Music si pořád zachovává punc komunity a blízkého kontaktu. Bandcamp je dokonale funkční, jednoduchý a dokáže vkusně a nenápadně propojit fanoušky s kapelou kolikrát lépe jak sociální sítě.

Spotify
Spotify se tak trochu nemůže zbavit pověsti temné strany hudebního průmyslu. Ale spolehlivá aplikace i na obstarožní telefony, plná funkčnost z webového prohlížeče, při ne zásadních cenách ucházející kvalita, a i ta bezplatná verze se dá s reklamami oproti Youtube poslouchat, přičemž nabídka hudby je úctyhodná. Spotify je bez debat klíčová aplikace k poslechu hudby, který pomohla definovat podle vzorců 21. století obdobně, jako to udělal v minulosti Steam v oblasti počítačových her.



Martin Kozumplík
Apple Music

Davo Krstič
Bandcamp
Bleep

Veronika Kubanková
Bandcamp Forever.

Jonáš Kucharský
Bandcamp
Během pandemie byl server Bandcamp ještě důležitější než kdy dřív. Přímá podpora umělcům, kteří ze dne na den přišli o koncerty, byla podpořená i pravidelnými akcemi, kdy se Bandcamp zřekl své provize na prodeji desek. Ještě zlepšít mobilní aplikaci, vyhledávání a obecné UI a UX a budu spokojený.

Richard Kutěj
Spotify
Bandcamp

Aneta Martínková
Spotify playlisty feláků, který stalkuju a pak dělám, že jsem to objevila na nějakém respektovaném médiu. Tak to je no. Publicistka, lol.

Jiří V. Matýsek
Spotify
Jasně vládne. Jakkoliv se k interpretům chová macešky, mít po ruce prakticky cokoliv je k nezaplacení.

Bandcamp
Nevyčerpatelný zdroj nových objevů a prostor k hledání ve spodních, méně viditelných patrech hudebního světa.

Richard Michalik
Bandcamp
Veľká poklona Bandcampu za podporu a pomoc hudobnému priemyslu v tých najťažších časoch.

Michaela Peštová
Colorsxstudios
Pokud někdo chce získat obrázek o tom, co se teď děje důležitého v mezinárodním, ne nutně rádiovém mainstreamu, tohle je ten zdroj.

Bandcamp
Nic nového pod sluncem, nekonečná studnice.

Spotify
Playlisty vydavatelství, nové releasy, sledovací funkce.


Dominik Polívka
Spotify
Bandcamp
Youtube
Reddit

Ondřej Rudel
Spotify

Su
Malý repráček, se kterým lze cestovat, aspoň po bytě. A milé redaktorské tipy v rubrice Radio_FM.

Jakub Šíma
Pryč je doba, kdy jsem s sebou nosil přehrávač s HDD. Pryč je doba, kdy jsem hudbu stahoval. Místo nich stačí Spotify, Bandcamp a Soundcloud. Srdcovky poté fyzicky.

Filip Švantner
Spotify
Bandcamp

Lucie Tlustošová
Bandcamp
Moje stálice, líbí se mi ten nekomplikovaný a přímý způsob podpory kapel.

Kristína Valachová
Za mňa stále vedie Spotify, ale v roku 2020 som strávila porovnateľne veľa času na Bandcampe.

Waghiss
Dominik Polívka

Martina Wes
Nechodven.cz
Jazz On5
Mall.tv

Info

foto © @Emmanuel_S18

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Šejkr#63: Báječná léta

Michal Pařízek 08.10.2021

Sedím na osiřelé zahrádce Barriquády v zapnuté bundě a pohodlí kupodivu nepomáhá ani sklenice kremžského ryzlinku, kterou si trochu tvrdohlavě objednám...

Šejkr #62: Elán mezi oblázky

Michal Pařízek 24.09.2021

Fouká tak, že i zavřené slunečníky se komíhají jak sbor opilých baletek a chudák číšník z místní taverny má s rovnáním neposlušných lehátek slušnou honičku...

Šejkr #61: „Den mě oslepí, večer utiší, noc mě skryje.“

Michal Pařízek 10.09.2021

Strašnice jsou vlídná čtvrť, bydlím tu rád. Je trochu rozbitá, špinavá a nepořádná, to mi taky celkem vyhovuje. Stejně jako to, že se tu obvykle nic moc neděje...

Sharpe 2021: To nejlepší

redakce 07.09.2021

Letos nás pohříchu tolik z Full Moon na místě nebylo, tak jsme k tradičnímu výběru toho nejlepšího vyzvali další osobnosti, kamarády i obvyklé podezřelé.

Ďakujem, milujem (Moody Moon Noize vol.2)

redakce 01.09.2021

Krom únavy nás – crew, organizátorský tým i spřízněné tváře – dostihlo po proběhlém festivalu Moody Moon Noize vol. 2 i dojetí. Ale nejen to. Putovní festival skončil. Začne.

Moody Moon Noize vol.2: Top 5

redakce 30.08.2021

Jsme nevyspalí, unavení, ale štastní. Stálo to za to. Před podrobnějšími reporty posíláme tradiční top 5 převážně z řad crew a organizátorského týmu.

Šejkr #60: „Máme to teda dělat venku? Já fakt nevím.“

Michal Pařízek 27.08.2021

Feeling podzim. Loňskou euforii na kolonádě do velké míry zapříčinilo také počasí.

Lázeňské dvojhránky 2021 (Vortex)

Veronika Havlová, Viktor Palák 24.08.2021

Gaspar Noé vysadil drogy a natočil film, ve kterém není ani stopa po stroboskopech, ale drásavostí si nezadá s jeho vrcholnými díly.

Kdo mi ukradl moje noty? (Ostravské dny 2021)

Veronika Miksová 24.08.2021

Po náměstí se pohybovali žlutě odění bubeníci a do toho se plynule přemísťovali archaicky uniformovaní členové hornické kapely a uprostřed všeho rotovaly dva klavíry.

Top 5 Josefstadt 2021

redakce 20.08.2021

Po tradičním epickém reportu přinášíme ještě výběr z toho nejlepšího očima našich redaktorů/fotografů a přátel ze zeleného údolí a přilehlých kasemat.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace