Články

Tomek Waśko (Enea Spring Break): Polská scéna zažívá skvělé časy

Michal Pařízek | rozhovory 17.04.2019

Koncepce poznaňského festivalu je postavena na domácí scéně - jak probíhá výběr a jak zapadá do kontextu dalších evropských showcasů jsme se zeptali jednoho z pořadatelů Enea Spring Break.

Pastelové barvy krve Goblin

Michal Smrčina | reporty 17.04.2019

Pastelové barvy, jemná klišé, ostré nože, cákance krve a béčkové, rudomodré mysteriózno. Claudio Simonetti a jeho Goblin.

Preview: Sharpe 2019

redakce | sloupky/blogy 16.04.2019

Vybíráme z programu festivalu Sharpe a je to zatraceně těžká práce. Silný a propracovaný line-up překvapuje.

Pořadatelská: Ondřej Mikula (Café Fra)

redakce | rozhovory 16.04.2019

Ondřej Mikula aka Aid Kid má na starosti hudební dramaturgii Café Fra, kde se jednou za měsíc koná komorní koncert. Co dále?

Trápení kokainové kočičky (Tess Parks)

Jakub Peřina | reporty 15.04.2019

Koncert Tess Parks nenabídl zrovna moc argumentů, proč tuhle slečnu raději neposlouchat doma. Nabídl ale jednu neodbytnou otázku. Jenom jednu?

10 + 1 = Trupa Trupa

redakce | 10+1 15.04.2019

Trupa Trupa loni vystoupili na naší stagi v rámci ostravských Colours a těď odhalují i své (staro)nové hudební lásky.

Full Moon Stage 2019: The Kill Devil Hills

redakce | profily/retro 14.04.2019

Australský Divoký západ v Ostravě? The Kill Devil Hills představí na Full Moon Stage svou aktuální desku.

Gregor Sailer: Pastelová nervozita opuštěných budov

Tereza Škoulová | recenze 14.04.2019

Rakouský fotograf Gregor Sailer ve svém posledním projektu důkladně prozkoumává fenomén Potěmkinových vesnic.

Ježíš v zemi Mad Maxe (Alita)

Martin Šinkovský | komix 13.04.2019

Alita je kyborgem, jehož křehký vzhled ukrývá zuřivou sílu a bojové schopnosti, které jsou pro samotnou titulní postavou záhadou. Stejně jako celá její minulost.

Full Moon Stage 2019: Holy Motors

redakce | profily/retro 12.04.2019

Čarovnou náladu a cinematické westernové motivy násobí mohutný zvuk tří kytar, zkreslený spoustou efektů a reverbu.

Moravské lidovky? Jedině s americkým přízvukem. (Dálava)

Martin Řezníček | reporty 12.04.2019

Zcela zásadní byly nápadité instrumentace charakterizované elektrickou či akustickou kytarou Arama Bajakiana (John Zorn, Lou Reed, Diana Krall). Staré melodie, nová podání. Dálava.

Full Moon Stage 2019: Uniform

redakce | profily/retro 11.04.2019

O nejtvrdší koncert letošního festivalového programu, jak Full Moon Stage, tak celých Colours, se postarají američtí Uniform.

Klaus Moser (Donaufestival): Potřebujeme dva víkendy

Zdeněk Němec, waghiss666 | rozhovory 11.04.2019

Od svého znovuobnovení v roce 2005 si Donaufestival vybudoval neochvějnou pozici jak na poli domácím, tak mezinárodním. Rozhovor s jedním z pořadatelů.

Full Moon Stage 2019: Bo Ningen

redakce | profily/retro 10.04.2019

Čtyři Japonci a létající kytary? Bo Ningen a jeden z vrcholů Colours of Ostrava? Na Full Moon Stage zcela nepochybně.

Preview: Spring Break 2019 – domácí reprezentace

redakce | sloupky/blogy 10.04.2019

Polská scéna je bohatá a aktivní, na Spring Breaku se pravidelně představuje výběr z toho nejlepšího, co je u našich severních sousedů k vidění.

Full Moon Stage 2019: Tęskno

redakce | profily/retro 09.04.2019

Fascinace jak komorní hudbou, tak skandinávským popem? Polský projekt Tęskno druhým jménem pro Full Moon Stage na Colours.

Síla druhých plánů (Mirai, dívka z budoucnosti)

Jakub Kurnas | movie/dox 09.04.2019

Kun je plný pomíjivé, prudké dětské zloby, kterou adresuje svým rodičům, zároveň ke své rodině ve snových sekvencích přirozeně tíhne.

Full Moon Stage 2019: Shilpa Ray

waghiss666 | profily/retro 08.04.2019

Energická zpěvačka s nakřáplým hlasem, který vám roztrhne srdce v půli. Shilpa Ray prvním jménem Full Moon Stage na Colours.

Medvědovo psychrockové okénko XXIV: Stárnoucí součást stroje

Jakub Ďuraško | medvědovo 08.04.2019

Husarský kousek se povedl vydavatelství Samuel Records, když vytáhl na světlo nikdy nevydanou nahrávku Nesoučást stroje.

Žádné suché variace (Emil Viklický Trio Hraje Suchého a Šlitra)

Jiří Vladimír Matýsek | recenze 07.04.2019

Viklický není typem muzikanta, který by se držel melodických schémat, jež mu předepisuje původní píseň...