Články / Rozhovory

Douška vydavatelská: Nona Records

Douška vydavatelská: Nona Records

redakce | Články / Rozhovory | 13.11.2019

Matěj Kotouček z původně brněnského labelu Nona Records po třech letech podpory klubových akcí a vydávání experimentálního elektra migruje do Prahy, a to rovnou do centra dění, s čímž samozřejmě souvisí i ambice, plány a vize. Gró ale zůstává jasné, ať už potřeba posouvat se dopadne jakkoliv: podpora svébytného undergroundu, ať už digitálně nebo fyzicky. A to samozřejmě i mimo domovské vydavatelství.

Co nového
Máme za sebou klidnější období. Za poslední rok vyšly na Noně dvě kazety, udělali jsme pár koncertů v Bastl klubovně nebo na začátku léta v kostele na Botanické, kde se představil nový projekt Thyme, kterému tento měsíc vydáváme desku.

V říjnu jsme vydali kazetu budapešťského raubíře Új Bála inspirovanou kauzou maďarské naftové mafie. Jmenuje se Energol a je na ní deset tracků syrového experimentálního techna. Živelný materiál plný rozverných rytmů a lo-fi psychedelie.

Teď jsme vydali release Mint. ve spolupráci s labelem XYZ project. Je to živá nahrávka ze zkoušky na koncert OGJ a Olivera Torra na festivalu Nachtdigital Mint. Tamtéž se vyrobilo prvních patnáct kazet, a později se o něco větší várka vyrobila u Headless Duplicated Tapes. Teď bude záznam konečně možné poslechnout a stáhnout i digitálně na bandcampu.

Přesunuli jsme kancl z Brna do Prahy do shopu Noise.Kitchen na Krymské, kde dřív bývala Synth Library, než se přesunula do ulice Pod Terebkou. Vlastně to místo původně znáte jako Zvuk. Obchod na Krymské se brzy otevře a kromě modulárních synťáků a tabletop elektronických hudebních nástrojů v něm časem najdete kurátorovaný výběr kazet, vinylů, knih a i také zajímavé hosty.

Co chystáme
Chystáme vinylový release sourozeneckého projektu Thyme, za kterým stojí Johana Klára a Martin Dominik Kratochvílovi. Johanka hraje na cimbál, využívá svoje zkušenosti s klasickou a tradiční hudbou a ohýbá je do vlastních nápadů, které potom spojuje s Martinovými zvukovými kompozicemi. Trpělivá a zároveň dynamická hudba se spoustou pečlivě designovaných detailů a epických momentů. Emoce komunikuje nejen harmonicky, ale i pomocí abstraktní zvukové hmoty a kontrastů. Představ si dramatickou filmovou hudbu, kde součástí soundtracku jsou i zvukové efekty. Tuhle desku budeme křtít 23. 11. v rámci události Expozice nové hudby a AVA kolektivu v Brněnské káznici, kde bude hlavním hostem Thomas Ankersmit s programem Perceptual Geography for Maryanne Amacher.

V dohledné době chystáme na dvanáctipalci ještě jednu desku. Jmenuje se Bola a stojí za ní dnes již neexistující finská dvojice Lunar Horns. Dopilovat tenhle materiál trvalo několik let a stálo to za to. Výsledkem je dospělá organická modularová elektronika někde mezi ambientem, filmovou hudbou a noiseovými experimenty. Stojí za zmínku, že polovinou Lunar Horns je v Brně usazený finský dokumentarista a hudebník Simo Hakalisto, se kterým hraju v Thistle.

Co vidím a slyším jinde
Na labelu XYZ project vyšla kazeta Skinned Landscape od Avsluta aka Lucie Štěpánkové, ta určitě stojí za pozornost. Teď taky vyšla deska tria Love_me (Lucie Páchová, Michaela Antalová, Ivan Palacký), kteří ji podpořili několika koncerty. CD jsou ručně vyráběné kapelou, co kus, to originál. Další příjemná událost je debut Dingo na Stoned to Death, ke kterým jsem se dostal díky koncertu na otvíračce výrobny kazet HDT. Baba Vanga teď vydali kazetu od ruské multidisciplinární umělkyně Leny Tsibizové, která je krásně nostalgická, ale nemá problém s patosem. Fausto Mercier na Genot Centre je další pozoruhodný zářez. A ještě se ke mně dostala nová deska na Gin & Platonic jménem śpie od Julek Ploski, která určitě potěší všechny příznivce rozbité klubové hudby.

V kinech teď běží nový dokument The Sound Is Innocent Johany Ožvold. Namísto mluvících hlav nabízí hravou snovou procházku labyrintem různých momentů vývoje elektronické hudby, nabízejících různé pohledy na vztah skladatele/muzikanta a jeho nástroje, a především jak k tomuto vztahu přispívaly a utvářely ho technologické možnosti. Záhodno vidět na pořádném plátně s dobrým zvukem.

Přidávám seznam pár desek, které nám v poslední době hrají doma i v práci:

Floris Vanhoof – The Fluid Computer (K-RAA-K)³
Emotional Indulgence – s/t (Noumenal Loom)
Kult Masek – 2018 (self-released)
Grykë Pyje – Collision And Coalescence (mappa)
Sam Gendel & Sam Wilkes – Music for Saxofone & Bass Guitar (Leaving)
Szun Waves – New Hymn to Freedom (Leaf)
Aqueduct Ensemble – Improvisations on an Apricot (Last Resort)
Chocolate Hills – A Pail of Air (Painted Word)
Claire M Singer – Fairge (Touch)
John Vanderslice – The Cedar (Native Cat Recordings)
Craig Leon – Anthology of Interplanetary Folk Music Vol. 2 (Rvng Intl.)
Trond Kallevåg Hansen – Bedehus & Hawaii (Hubro)
Oren Ambarchi – Simian Angel (Editions Mego)
Hecker – A Script for Machine Synthesis (Editions Mego)
Jonny Nash, Lindsay Todd – Fauna Mapping (Island of the Gods)
Sonmi451 – Nachtmuziek (Astral Industries)
Fernando Falcão ‎– Memória Das Águas (Selva Discos)

Info

Nona Records
fb vydavatelství

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

SF MINI aneb Není to jen o nás

Michaela Susedíková 11.05.2021

Zatímco pamětníci vzpomínají na Olomouc kvůli devadesátkovému klubu Nausea, dnes nabízí výživnou dramaturgii prostor SF MINI. Hovory nejen o kompilaci z rukou Coffee Breath Records.

Shina (Slnko Records): Hudbu treba hnojiť a polievať

Kateřina Cumin 29.04.2021

Dnes, po dvaceti letech fungování, má Slnko Records ve stáji umělce několika generací a všech žánrů, za všechny jmenujme Modré hory, Katarzii, Bad Karma Boy nebo Janu Kirschner. Rozhovor.

Magdalena Müllerová (Kreativní Evropa): Budoucnost je ve spolupráci

Michal Pařízek, mxm 26.04.2021

O nutnosti spolupracovat, důležitosti přípravy jednotlivých projektů, grantové politice na státní i evropské úrovni a o tom, že opravdu nestačí jen setřít prach z vitríny.

Tiziano Popoli: Důležité věci se naštěstí často vrací

Michal Pařízek 19.04.2021

Tiziano Popoli o cyklech popkultury, které se v některých případech naštěstí vrací, kino jako zdroji inspirace nebo zhudebněnému daňovému přiznání.

Magdaléna Petráková (Luhovaný Vincent): Na dovolenou do svého města

Jiří Přivřel, mxm 13.04.2021

Jedinečné kulisy scénografů Dušana Jurkoviče a Bohuslava Fuchse, pečlivě připravený program a místní Vincentka jako životabudič. Festival Luhovaný Vincent letos bez nánosu.

Jakub Němeček (Aerovod): Zažíváme nejlepší momentum

Jarmo Diehl 29.03.2021

Ptáme se dramaturga Jakuba Němečka na bující popularitu videotéky Aerovod. Ale dotkneme se i věcí obecných.

Běla Čurlinová, Ricardo Delfino (Top RoofTop fest): Sedět se založenýma rukama doma nám moc nejde

redakce 27.03.2021

Jaké je pozadí příprav uměleckého klání v době, kdy i na procházku můžeme jen na hranici okresu? Rozhovor.

Martin Opatrný (Ledoborci Kultury): Jsme na začátku plavby

mxm, su 23.03.2021

V době zamrzlého kulturního dění se spolek snaží prorážet cesty interpretům a zavřeným klubům formou benefičních streamů na výjimečných místech. Rozhovor.

Punctum: Nebrať folklór ako zakonzervovanú formu s nánosom nacionalistického pátosu

mxm 16.03.2021

Rozhovor s tvůrci jedinečné kompilace, propojující experimentální elektroniku se slovenským folklórem. Punctum, Punctum Tapes, krásovka.

Zuzana Novotová Godálová (Nástupiště 1-12): Vychovávaní novej generácie

mxm 15.03.2021

Občanské sdružení Nástupište 1-12 funguje přímo v centru slovenského maloměsta, pod autobusovým nástupištěm. Unikátní prostor? Ano! Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace