Články / Rozhovory

Douška vydavatelská: Polí5

Douška vydavatelská: Polí5

redakce | Články / Rozhovory | 19.04.2019

Polí5 je lety prověřené vydavatelství a internetová prodejna, v současně době provozovatel Rekomanda, klasického obchodu v Praze. „Polí5 vydává pouze výběrovou hudbu, kromě kvality dominují solitéři,“ uvádí Facebook v kolonce Obecné informace. Jak je tomu konkrétně rozvádí věčně usměvavý a příjemný znalec všemožné hudby i knih Josef Jindrák.

CO NOVÉHO
Čerstvě je venku Stinka. Třetí album. Písničkářka se skvělým kontraaltem, obklopená kapelou, tentokrát bez akordeonu typického pro první období, ale zato s lecjakou elektronikou. Opět kongeniálně míchal Ondřej Ježek, ale část desky se nahrávala u Steva Albiniho (pro tu desku je mnohem důležitější Ondřej, ale i tak je to pro nás zářez, splněný sen).

Skoro utajeně (neposílali se žádný tiskovky apod.) jsem jako první titul roku 2019 vydal Kolena, jen download. Je to šílený, je to skvělý, hraju tam já, Martin Tvrdý a Hmyzák z Žen, taková multigenerační trojka, jistě to nikdo nedoposlouchá do konce. Ale překvapivě nám už pár lidí poslalo přes Bandcamp nějaký peníze. Sice to takhle shazuju, ale baví nás to náramně. Taky mám pocit, že všechny desky vydaný koncem roku zapadly - pro leckoho budou novinkama i dnes, kdy si jich poprvé všimne, třeba najazzlé Molotow Moloch Quartet.

CO CHYSTÁME
V tuhle chvíli se dodělávají tři alba, vyjdou postupně, jak na ně přijde řada, snad před prázdninama nebo těsně po nich. Zvláštní na nich je to, že u všech jsem zaangažován i více než jako vydavatel. První z nich nejspíš bude kapela Čočka z Křepic. V jistých kruzích už roky respektopvaná, ale pro běžnou populaci prakticky neznámá. Je to jediná kapela, kterou si u mě před deseti lety koupil legendární japonský kytarista Keiji Haino, a když do Prahy přijel po deseti letech podruhé, tak první, na co se zeptal, bylo, jestli nemají nové album. To byla ta jiskra, kdy jsem si řekl, že novou desku jim musím produkovat, vymyslet koncept, jak to udělat co nejlépe. Je to takový rurální underground, autentická lidová hudba, jak byste ji nejspíš nečekali.

Se Skrytým půvabem byrokracie jsme zjistili, že hrajeme už dvacet let, ale to už byl nový materiál natočen (výročí je čistá náhoda, ostatně jak to s výročíma vždycky bývá). Jen se čeká na mix, který se protahuje, ale na říjen je už naplánován křest, takže to jistě stihneme. My tomu říkáme psychedelické techno, příklon k elektronice, jiná textová poetika, maximální podíl improvizace, ale pořád písně. Už to má název: O násilí. Asi tím pár starých fanoušků rozrušíme, běžnému posluchačstvu to bude samozřejmě jedno.

Michal Kořán před roky vymyslel projekt M/Á/J (hraje tam on, já a Agnes Kutas), ambientní písně, většinou bez textu. Myslím, že na desce zahostuje i Petr Nikl. Křest je naplánován s Emilem Viklickým na červen, ale ještě jsme to nenahráli, byť je jasné, že to bude rychle a že je na to ještě dost času. Promyšlené je to přece už rok. Nové album dokončují B4 (chtěl bych to pokřtít společně s SPB). Je o dost jiný, než co dělali kdykoliv předtím. Jistěže ten jejich úchop to vždy přetaví do jejich poetiky, ale přeci jen, jde o popové písně s dominancí elektroniky, takový až skeptický texty, všechny tentokrát v češtině. Když mi to popisovali, byl jsem zděšen, když jsem to slyšel, tak nadšen. Rehabilitovali pro mě žánr, kterému jsem se celý život úmyslně vyhýbal.

Letos konečně vyjde posmrtné album brněnských Výkřiků břich (na jejich troskách pak vznikli Sledě živé sledě a vlastně i dnešní Pátí na světě), je to remasterovaný materiál převážně z konce osmdesátých let. Výkřiky břich byla nejmladší kapela ze slavné brněnské vlny, do které patřili Z kopce, Dunaj, Ještě jsme se nedohodli. Ten duch je v tom krásně slyšet, je to svěží i po třiceti letech. Nakonec něco opravdu oblíbeného (na to nejsem moc zvyklý) - natočeno mají Hm, a i když nechystají žádný žánrový posit, domluvili jsme se, že Polí5 jsou pro ně nejlepší. Kvůli mnoha okolnostem je chystáme na podzim. A to ještě jednám s dalšíma kapelama, o něčem ještě nechci mluvit.

CO VIDÍM A SLYŠÍM JINDE
Toho je hodně, ale není čas se o tom rozepisovat. Tomáš Vondra (ano, střet zájmů - je to můj zaměstnanec) vydal právě svou Lavru. Poslechuhodné. Potěšili mě Indies s trojalbem Filipa Topola (písně PVO, ale jen s klavírem) a bavil jsem se s Romkem Hanzlíkem (promotér, pořádá třeba festival MikuLove), chce rozjet vinylové vydavatelství. Začal teď čerstvou reedicí FPB, chystá reedici varhaního koncertu Filipa Topola a rád by vydal archivy teplických kapel, které se pohybovaly kolem UJD. Doufám, že se mu to podaří.

Info

Polí5
web vydavatele

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Kalandra: Přijmout sebe sama a svůj díl zodpovědnosti

Barbora Kadlíčková 30.06.2022

Čtveřice, pohybující se na pomezí alternativního popu s vlivy rocku a folku a s odzbrojujícím hlasem Katrine Stenbekk v popředí, letos na Colours of Ostrava. Rozhovor.

Osheyack: Předpandemická podoba klubové zábavy je ta tam

Václav Valtr 24.06.2022

Po deseti letech strávených v Šanghaji se Osheyack stěhuje pryč a vydává album, které je jakousi labutí písní za jeho pobytem. Rozhovor před koncertem ve Fuchsu2.

Daniel Romano: Žádné potěšení by nemělo být proviněním

Adéla Polka 23.06.2022

Rozhovor o tom, co bylo a je country, jak si stojí kanadská hudební scéna, ale také malé nahlédnutí do přísných pracovních postupů.

Matěj Velek (Kasárna Karlín): Zažil jsem neuvěřitelné věci

Jarmo Diehl 22.06.2022

Klasicistní pětipodlažní vojenská budova z roku 1844, která zůstala v téměř původním stavu? Kasárna Karlín slaví pod patronací Pražského centra páté narozeniny a my chceme být u toho. Rozhovor.

Marcin Dubrawski (Dr. Fleischman): Hodně všeho kromě metalu!

redakce 31.05.2022

Dr. Fleischman chystají v Česku hned dva koncerty. Chvíli na zodpovězení pár otázek si udělal Marcin Dubrawski, který v kapele hraje na bicí a má na starosti texty.

Zach Choy (Crack Cloud): Spojuje nás to, že jsme odpadlíci

David Čajčík 16.05.2022

Jako pozvánku na květnový koncert postpunkových Crack Cloud odemykáme rozhovor, který vyšel ve Full Moonu #113.

Ťukání do termosky a jiné výpravy do zvukové reality (Viera Marinová)

Viktor Palák 12.05.2022

Viera Marinová je zvuková designérka, která stojí mimo jiné za ceněným krátkým filmem Milý tati.

Poly (Insania): Tenkrát po tom byl hlad

Adéla Polka 09.05.2022

Falešný kněz Poly si ve svých obsáhlých kázáních rád rejpne a nechá být. Ať si každý přebere sám. Rozhovor.

Jan Bartoš (Prague Music Performance): Osvobození koncertního formátu mám v hlavě několik let

Jarmo Diehl 05.05.2022

Přední český klavírista, nebo přední český umělecký ředitel, v obou případech přesahující hranice naší země? Jan Bartoš je obé. Rozhovor k festivalu, jehož program budí respekt.

Alona Dmukhovska (Music Export Ukraine): Píšeme příběh lidstva

Anna Mašátová 02.05.2022

S Alonou a jejími kolegyněmi jsme se potkávaly během konferencí a festivalů v zahraničí, v loňském roce navázaly hlubší spolupráci, která vyústila v česko-ukrajinský workshop...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace