Články / Reporty

Drogy neberu a chodím pozdě (na White Hills ne)

Drogy neberu a chodím pozdě (na White Hills ne)

Zuza Kolouchová | Články / Reporty | 16.10.2012

Na strahovskou Sedmičku se většinou vydávám výhradně za kapelami, o kterých jsem v životě neslyšela (neznaboh). Cesta do mého oblíbeného doupěte je nechutně serpentinově točitá, u stadionu pravidelně prší nebo fouká příšerný vítr a mezi studentskými kolejemi se modlíte, abyste nedostali míčem do hlavy. Není proto divu, že Sedmička vám nakonec přijde jako země zaslíbená. Je pak skoro jedno, co si tam poslechnete. White Hills ani jejich předkapelu Wild Tides jste ale jen tak odmávnout s tím, že si raděj jdete sednout na bar, nemohli. Cesty za štěstím jsou trnité, ale na konci čeká mana.

Nestává se mi příliš často, že bych v životě něco stíhala, předkapely jsou na seznamu také. O Wild Tides jsem ale slyšela spousty pochvalného ze všech možných i nemožných stran, takže jsem překonala své líné já a, světe div se, divoké přílivy jsem stihla v jejich největší síle. Jestli se pořád hledají nějaké nové formy punku, tak Wild Tides to poměrně vystihli. Nehrají punk, alespoň v té klasické podobě, ale to, jak hrají, je sakra punk. Jestli mi rozumíte. Nenosí číra, nenosí křiváky, ale řežou do toho hlava nehlava, i když jim to někdy ulítne ke garage rocku nebo ke country (dejme tomu). Hlášky zpěváka, který vypadá, že vás každou chvíli zabije, a s pravidelností velryby fluše do nehorázných výšek, jsou pak nezapomenutelné – za všechny: „Tahle písnička je o tom, jak zjistíte, že všichni vaši kamarádi jsou čůráci a musíte si najít nový,“ případně: „Ať je člověk, kterýho milujete, sebehorší, vy jste stejný čůráci.“ A jejich první album Heart on Fire je vyprodané.

White Hills byl poněkud vážnější kalíšek becherovky. Alespoň co týká absence podobně milých hlášek. Že se ale ani oni neberou zas tak vážně, bylo vidět na kostýmu basačky a zpěvačky Ego Sensation. Zcela přirozeně, asi tak jako vy, když si v džínách a mikině jdete koupit rohlíky naproti k Vietnamcům, vystoupila Ego v přiléhavých kraťáskách a tílku, vše v sytě rudé barvě a s flitry na rukou. Na nohou pak samozřejmě měla stejně rudé zářící botky na několikacentimetrovém podpatku. A její basa byla průhledná. Společně se zpěvákem a kytaristou Davem W. vypadali jako klasický pár podivínů, které děti na střední škole šikanovali a oni byli natruc o to divnější. Pro úplnost, on měl černé linky a vytetované třetí oko na rukou, postavou střízlíček. Prostě kapitán fotbalového mužstva a roztleskávačka ve filmech Tima Burtona, dejme tomu. „Vypomáhající“ bubeník Nick Name pak překvapivě působil dojmem normálního člověka, pomineme-li jeho zarputile šílený výraz při bubnování.

Osobně bych ze space rocku vynechala slovíčko space a byla bych docela spokojená. S radostí bych vyškrtala dlouhé psychedelické pasáže, kdy se dotýkáte hvězd a zpěvák vás vyzývá „open your heart and your soul“. Drogy neberu a jsem cynik, takže podobné okamžiky prožívám nanejvýš traumaticky. Naštěstí při koncertě White Hills nastaly jen sporadicky. Většinou to bylo o dlouhých, úžasných kytarových sólech. To je ten pravý druh extáze, když vám vibruje celé tělo jen díky dvěma kytarám a bicím, to je ta pravá droga do žil. Stačí zavřít oči a nechat se vést. Neznám nic lepšího. Písně jako Robot Stomp nebo Pads of Light (obojí album Frying on this Rock, 2012) by měli být v krabičce první pomoci (nebo poslední záchrany?).

Z čeho jsem nebyla až tak úplně nadšená, byl zpěv Davea W. Moc charismatický opravdu nebyl a za pár dní už nebudete vědět, jak vlastně zněl. V rámci koncertu to ale byl zanedbatelný nedostatek, neb každá píseň trvala zhruba pět minut a zpěv při basových sólech byl jen nepatrnou součástí.

Celkově jste se díky White Hills ocitli v sedmdesátých letech, lehce šmrnclých současností, a rozhodně to nebyl špatný výlet do minulosti. Vřele doporučuji všem dinosaurům, kteří zarytě odmítají současnou hudbu a vezou se v zeppelinech. Retro vlna se valí a White Hills jsou jen jedním z mnoha vrcholků.

Info

White Hills (usa) + Wild Tides (cz)
13.10.2012, Strahov 007, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vpít se do ocelové hory (Deena Abdelwahed)

Michaela Šedinová 23.04.2024

Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.

„Keď sa niečo páči všetkým…” (Berlin Manson)

Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024

Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.

Mezi hukotem velkoměsta a ptačím zpěvem (Shida Shahabi, BITOI)

Alžběta Sadílková 21.04.2024

My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace