Tomáš Hladký | Články / Recenze | 25.12.2021
Elektronický projekt Bratři, za nímž stojí dvojčata Jiří a Ondřej Veselí, funguje od roku 2016. O rok později debutoval EP Monster, vydal několik singlů a dostal se do finále soutěže Music Moves Europe Talent Awards. V září přišel s debutovým, energií překypujícím albem Two Minds, které svižně střídá chytlavé techno-popové tracky.
Oproti předešlé tvorbě, která byla orientována popověji, je deska Two Minds temnější. Hypnotické techno skladby jsou postavené na bicích a syntezátorech, které trackům dávají barvu a výslednou podobu, míchají ambientní základy s melodickými linkami s nezaměnitelným analogovým zvukem. Bratři se nepokoušejí o žádné divoké zvukové experimenty, drží se toho, co funguje a v minulosti vždy fungovalo, což je v jejich případě ponejvíce devadesátkové techno.
Problém je, že jednotlivé skladby se od sebe příliš neodlišují a neobsahují nějaký silný, zapamatovatelný motiv. Neuškodilo by více vokálů, jak jsou slyšet například ve skladbě Running. Na stranu druhou jednoduchost a přímočarost je to, v čem tkví kouzlo nahrávky. Ta buduje náladu i atmosféru a v záplavě beatů se posluchač ztratí velice snadno.
Album Two Minds není zázrakem tuzemské elektronické scény, ale pozornost si zaslouží. Představuje poctu starému dobrému technu, stejně jakou jsou znát vlivy Depeche Mode nebo New Order, zvukově mají blízko i třeba k Jonu Hopkinsovi, kterému předskakovali v Praze. Bratři vyznávají „klasické techno“, vycházejí z jeho základů, ctí jeho sound, ale zároveň se nevydávají žádným novátorským směrem. Je to málo, nebo dost?
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.