Tomáš Hladký | Články / Recenze | 25.12.2021
Elektronický projekt Bratři, za nímž stojí dvojčata Jiří a Ondřej Veselí, funguje od roku 2016. O rok později debutoval EP Monster, vydal několik singlů a dostal se do finále soutěže Music Moves Europe Talent Awards. V září přišel s debutovým, energií překypujícím albem Two Minds, které svižně střídá chytlavé techno-popové tracky.
Oproti předešlé tvorbě, která byla orientována popověji, je deska Two Minds temnější. Hypnotické techno skladby jsou postavené na bicích a syntezátorech, které trackům dávají barvu a výslednou podobu, míchají ambientní základy s melodickými linkami s nezaměnitelným analogovým zvukem. Bratři se nepokoušejí o žádné divoké zvukové experimenty, drží se toho, co funguje a v minulosti vždy fungovalo, což je v jejich případě ponejvíce devadesátkové techno.
Problém je, že jednotlivé skladby se od sebe příliš neodlišují a neobsahují nějaký silný, zapamatovatelný motiv. Neuškodilo by více vokálů, jak jsou slyšet například ve skladbě Running. Na stranu druhou jednoduchost a přímočarost je to, v čem tkví kouzlo nahrávky. Ta buduje náladu i atmosféru a v záplavě beatů se posluchač ztratí velice snadno.
Album Two Minds není zázrakem tuzemské elektronické scény, ale pozornost si zaslouží. Představuje poctu starému dobrému technu, stejně jakou jsou znát vlivy Depeche Mode nebo New Order, zvukově mají blízko i třeba k Jonu Hopkinsovi, kterému předskakovali v Praze. Bratři vyznávají „klasické techno“, vycházejí z jeho základů, ctí jeho sound, ale zároveň se nevydávají žádným novátorským směrem. Je to málo, nebo dost?
redakce 17.08.2022
Je to právě duch americké gotiky, který je silně přítomen v tvorbě Wovenhand, a aktuální LP to dokládá v tom nejlepším slova smyslu.
Jiří V. Matýsek 23.07.2022
Knihu zpopularizoval film s Davidem Bowiem v hlavní roli natolik, až se jeho ikonická tvář dostala i na titul českého vydání. Těžko říct, jestli důvodně.
Jiří Procházka 29.06.2022
Obecně jde spíše o mladistvou hudbu, která vlévá do žil trochu toho puberťáckýho vzdoru a mírného optimismu. Guilty pleasure do dnešní zjitřené doby.
Jiří Přivřel 19.06.2022
Jiný Nick Cave. Ale přeci nechceme, aby pořád trpěl...
Maria Pyatkina 15.06.2022
Z archivu magazínu Full Moon odemykáme recenzi posledního alba belgické skupiny Balthazar u příležitosti jejího vystoupení na pražském festivalu Metronome.
prof. Neutrino 11.06.2022
Po vydání mnoha provokativních bestsellerů jako Třetí Šimpanz nebo Svět, který skončil včera si ve své poslední knize vytknul za cíl srovnat nesrovnatelné. Vytvořil odvážnou tezi...
Veronika Jastrzembská 07.06.2022
Na nové desce The Dream navazují rozmanitostí a rozervaností napříč hudebními žánry, ovšem v jemnější a přístupnější formě.
Paulína Janičíková 21.05.2022
Naplnenie, ktoré prichádza po uvedomení si vlastnej osobnostnej esencie, je stelesnené v záverečnej skladbe a sprievodnom klipe Gentle...
Veronika Tichá 15.05.2022
Přestože jsou texty poměrně negativní, nevyzařuje z nich beznaděj, ale všechny emoce se dostávají ven a nebojí se být divoké, průbojné a drsné.
Michal Pařízek 08.05.2022
Theon Cross je členem Sons of Kemet nebo Seed Ensemble, v posledních letech shodně nominovaných na Mercury Prize, spolupracuje s Nubyí Garcia, Mosesem Boydem nebo rapperem Kanem.