Veronika Tichá | Články / Recenze | 07.01.2022
Začínali na střední v malých klubech a na podomácku pořádaných akcích, loni už hráli po USA se známými indie kapelami jako Wild Nothing a Beach Fossils. Trio z El Monte v Kalifornii, pojmenované podle sladkého ovoce, vydalo na podzim třetí desku.
Las Peras Rojas, jak se sami pro svůj hispánský původ někdy označují, začali jako dvojice Henry Vargas a Jose Corona v roce 2014, o rok později vydali první album, na basu s nimi teď hraje Patrik Juarez. Název skupiny neskrývá žádné tajemství ani příběh, jsou pojmenováni zkrátka po červených hruškách. Dlouhý název alba je už tradice, You Thought We Left Because The Door Was Open But We Were Waiting Outside se přesto liší minimálně výrazně nižším počtem písní. Co zůstává stejné, je silná inspirace hudebními legendami The Strokes nebo Arctic Monkeys, Vargasův hlas může v některých částech hodně připomínat právě frontmana této kapely. Předminulý podzim použil Netflix do své show Gentified skladbu 1969, což jim taky pomohlo dostat se do popředí indie hudební scény.
Podle svých slov v pandemii hudbu moc nedělali, byli se svými rodinami, a i když nápady měli, chtěli skládat dohromady. Přesto to pro ně bylo období, kdy si mohli odpočinout a pracovat na sobě. Předchozí alba vznikala v jejich garáži bez zkušeností s nahráváním a mixováním, všechno nahráli a udělali sami. Byl to proces objevování a zkoušení, který byl podle Vargase i dost frustrující, tentokrát měli možnost nahrávat v profesionálním studiu, možná i proto se některé písně dostaly ven až teď (Twisted Colours).
Přestože spousta skladeb není o příjemných tématech - reflektovány jsou jak vztahové problémy (Almost Right), tak pocity ztracenosti (House of Mirrors, When We Were Young) - celkové vyznění nahrávky je optimistické: musíme být otevření, hledat svoji vlastní hodnotu, mít se rádi a věřit tomu, že všechno má svůj čas.
The Red Pears - You Thought We Left Because The Door Was Open But We Were Waiting Outside (Cosmica Artists, 2021)
Spotify
foto © Robert Nuñez
Jiří Procházka 29.06.2022
Obecně jde spíše o mladistvou hudbu, která vlévá do žil trochu toho puberťáckýho vzdoru a mírného optimismu. Guilty pleasure do dnešní zjitřené doby.
Jiří Přivřel 19.06.2022
Jiný Nick Cave. Ale přeci nechceme, aby pořád trpěl...
Maria Pyatkina 15.06.2022
Z archivu magazínu Full Moon odemykáme recenzi posledního alba belgické skupiny Balthazar u příležitosti jejího vystoupení na pražském festivalu Metronome.
prof. Neutrino 11.06.2022
Po vydání mnoha provokativních bestsellerů jako Třetí Šimpanz nebo Svět, který skončil včera si ve své poslední knize vytknul za cíl srovnat nesrovnatelné. Vytvořil odvážnou tezi...
Veronika Jastrzembská 07.06.2022
Na nové desce The Dream navazují rozmanitostí a rozervaností napříč hudebními žánry, ovšem v jemnější a přístupnější formě.
Paulína Janičíková 21.05.2022
Naplnenie, ktoré prichádza po uvedomení si vlastnej osobnostnej esencie, je stelesnené v záverečnej skladbe a sprievodnom klipe Gentle...
Veronika Tichá 15.05.2022
Přestože jsou texty poměrně negativní, nevyzařuje z nich beznaděj, ale všechny emoce se dostávají ven a nebojí se být divoké, průbojné a drsné.
Michal Pařízek 08.05.2022
Theon Cross je členem Sons of Kemet nebo Seed Ensemble, v posledních letech shodně nominovaných na Mercury Prize, spolupracuje s Nubyí Garcia, Mosesem Boydem nebo rapperem Kanem.
Michal Pařízek 26.04.2022
Dionysus působí zcela jinak, aniž by Lisa Gerrard a Brendan Perry, jehož podivuhodné zájmy a potěšení jsou za nahrávkou cítit zejména, ztratili cokoli ze svého umu, stylu nebo elegance.
Tomáš Kouřil 19.04.2022
S novou nahrávkou vytanou vzpomínky na druhou půli nultých let. Sociální sítě neexistovaly, na koncerty se chodívalo na kapely, ale i jen tak potlachat...