SodaPop je první akce svého druhu, která dává jedinečnou možnost návštěvníkům zapojit se do příprav a ovlivnit podobu festivalu. Koncept je založený na nejnovějších trendech a propojuje digitální svět s tím reálným. Samotný festival je vyvrcholením cesty plné zábavy a rozhodovacích procesů, které návštěvník zažívá od momentu zakoupení vstupenky, a může rozhodovat o tom, jak bude jeho SodaPop vypadat, chutnat i znít. Srdcem SodaPopu je algoritmus, který návštěvníkům dotáhne finální zážitek k dokonalosti. Pro všechny držitele vstupenek právě odstartovalo první hrací kolo. SodaPop ve dvou dnech od 12. do 13. srpna slibuje v hradeckém multifunkčním Parku 360 kromě netradičního zážitku exkluzivní zahraniční hudební hvězdy, jako jsou Anne-Marie, Jason Derulo, Masked Wolf či Little Big.
Cílem SodaPopu je sjednocovat a vytvořit svět plný tolerance, ve kterém každý může být sám sebou, cítit se bezpečně a sebevědomě. Každý má ale jiný vkus a jiné zájmy. Proto vznikly tři základní archetypy - UNICORN, HOMIE a MAIN CHARACTER, které pomohou fanouškům užít si festival na maximum. S unikátním projektem přichází zkušený tým Ameba Production, který stojí za festivalem Rock for People, hudební konferencí Nouvelle Prague a desítkami koncertů zahraničních interpretů ročně.
Jednoduchý kvíz každému napoví, jaký archetyp se k němu hodí a následně společně se svým týmem bude moci v osmi kolech rozhodovat, jak bude vypadat jeho SodaPop svět (například podoba merche či CZ/SK lineup). Pokud se někdo nebude cítit ani jako jeden z archetypů, má možnost zvolit si neutrální tým SodaPop Fan, a nepřijde tak o jednotlivá hlasovací kola. Čím dříve si návštěvník vstupenku zakoupí, tím se bude moci zúčastnit více kol a bude moci ovlivnit více věcí.
Festival Unicorn je prostě jednorožec. Extrovert s otevřenou myslí. Křiklavé, pastelové barvy, crazy makeup, unikátní a pestré oblečení. Třpytky? Všude. Žádná párty mu není cizí, užívá si festival opravdu naplno a žije, jako by nebylo zítra. Unicorn poslouchá pop a taneční hudbu. Ambasadorkou Unicornů je influencerka Terysa.
Homie je každého nejlepší kamarád. Zábavný, komunikativní a mírumilovný. Preferuje pohodlí před přehnaným stylem. Životem proplouvá bez starostí, chce chillovat a problémy spíš neřešit. Ve sluchátkách mu hraje cokoli od hip hopu po folk. Homie ambasadorem je Martin Creep.
Main Character je introvert a tišší člověk. Melancholický, přemýšlivý, miluje knihy, čtení a nevadí mu být chvíli o samotě. Preferuje černou pro její jednoduchost aka black is the new black. Má široký hudební záběr, od popu, přes indie po rock. Fallenka zastupuje tým archetypu Main Character.
SodaPop cílí na generaci Z, u které rezonují témata jako hate free culture, LGBTQ+ rovnoprávnost a duševní zdraví. Tato témata budou rezonovat i napříč festivalem. Dramaturgie festivalu tak odpovídá nejnovějším trendům nejen v hudbě, ale i doprovodném programu. Na návštěvníky čekají nejnovější technologie jako metaverse, e-sport a témata biohackingu, kryptoměn, ESG a slow fashion. SodaPop chce být majákem pro generaci Z v oblasti hudby, živé zábavy, trendu, stylu a dalších, fungující platforma (SodaPop Concerts, SodaPop Podcast, SodaPop Fashion, SodaPop Dating...).
Dramaturgie SodaPopu je založena na kvalitní hudbě bez žánrových hranic, která sleduje aktuální trendy. Ve dvoudenním programu se na pódiích vystřídají světové hvězdy, ale i největší talenti domácí scény. V prvním kole pořadatelé oznámili sedmnáct jmen, které tvoří první půlku lineupu. Fanoušci se tedy mohou těšit na další podobnou várku hudebních hvězd. Největší hity Anne-Marie, Jasona Derula a Little Big dosahují dohromady na YouTube až neuvěřitelné 3 miliardy zhlédnutí.
SodaPop
12.–13. 8. 2022
Park 360, Hradec Králové
web
Předprodej vstupenek odstartoval v pondělí 14. března v síti GoOut.net a první limitovaná edice za nejlevnější cenu se vyprodala během jednoho dne. Nyní je v prodeji druhá limitovaná edice vstupenek na jméno za 2 190 Kč v počtu 2 000 ks.
foto © se svolením Ameba Production
redakce 27.06.2022
Cílem showcase je podpořit export jazzových kapel, aby se častěji objevovaly na programech klubů a festivalů v zahraničí.
redakce 25.06.2022
Katovický OFF Festival přichází se zajímavou novinkou, letošní ročník začne o den dříve, a to speciálními warm-upy na speciálních místech.
redakce 24.06.2022
Trojhalí Karolina se promění v jeden vyzvánějící zvon – hudební svátek, který je možné zakusit asi jen jednou za život.
redakce 23.06.2022
Pre Flaam je typickým dôraz na vizuálnu stránku festivalového zážitku – od komunikácie až po podobu samotného areálu.
redakce 23.06.2022
Letní festival se zaměřuje vždy na konkrétní nástroj. V loňském roce to byly bicí, v letošním, šestém ročníku upoutá především zvukem trubky.
redakce 22.06.2022
Temná hudba nejrůznějších žánrů na místech, kde je za noci možné místo bzukotu měst, slyšet šeptem pronášené příběhy ze starých legend a pověstí.
redakce 22.06.2022
V prvej osmičke zverejnených mien sú Karin Ann, Fallgrapp, Le Payaco, Para, Billy Barman, Tolstoys, Korben Dallas a Malalata.
redakce 21.06.2022
Tématem U:festu je zkoumání hranic mezi uměním, kulturou a současnou digitální společností. Brillovka, Rožnov pod Radhoštěm.
redakce 21.06.2022
Pořadatel festivalu Asociace českých filmových klubů letos své ceny udělí Ondřeji Vetchému, Michaele Pavlátové, Semihu Kaplanoğluovi a Pavlu Tomeškovi.
redakce 20.06.2022
Marienbad Film Festival představí formou masterclass projekty umělce a kameramana Michala Blechy a přiblíží umělecký přístup a specifika kameramanství v kontextu výtvarného umění.