redakce | Zprávy / Úplňkové | 04.01.2016
Obálku prvního vydání magazínu Full Moon v roce 2016 zdobí božská ruka legendárního Milese Davise. Letos uplyne rovné čtvrtstoletí od předčasného skonu výjimečného hudebníka, kterému je v novém čísle věnován rovný tucet stran. Jeho tvorbu rozebírají respektovaný novinář Ondřej Konrád, člen nastupující jazzové generace, saxofonista (a pedagog) Jakub Doležal a Karel Veselý, který se věnuje Davisovu koketování s hip hopem. K tématu patří také recenze posledního dílu Davisových The Bootleg Series, preview filmu Miles Ahead, který zakončoval nedávný filmový festival v New Yorku, a rozhovor s důležitým Davisovým spolupracovníkem Marcusem Millerem.
Full Moon do roku 2016 vstupuje v renovované podobě, navýšené o celých šestnáct stránek. Zdvojnásobil se rozsah některých rubrik, upravena je struktura čísla a přibyla také stránka shrnující aktivity platformy Full Moon Forum, která bude od začátku roku 2016 zaštiťovat veškeré vydavatelské a promotérské aktivity magazínu. Spolu s Full Moonem #57 tak 5. ledna vychází první CD slovenské trojice Inheritance, které skupina pokřtí 18. února na koncertě v pražském klubu Basement. Na sobotu 20. února se pak chystá další z populárních Gram Bazaarů, tentokrát v plzeňském kulturním centru Papírna.
Hlavní náplní lednového vydání magazínu jsou rozhovory – (nejen) o debutových albech hovoří Dominik Zezula, leader projektu Děti mezi reprákama, a skupina Ghost of You, na otázky redaktorů odpovídaly také stálice světové hudební scény Adrian Belew (Talking Heads, King Crimson), Anton Newcombe ze skupiny The Brian Jonestown Massacre a členové skupin Tortoise či Two Gallants. Dalším dílem pokračuje také průběžný seriál o producentech na současné hudební scéně, v hlavní roli tentokrát s Martinem Přikrylem (The Prostitutes, Apollinaire nebo The Mods). V kratších textech jsou rozebrány aktuální počiny Boba Dylana a Johna Calea, sekce věnované knihám, komiksům a filmům se pyšní rozšířeným rozsahem a přibyla také rubrika věnovaná důležitým televizním seriálům.
Recenzní stránky otevírá tradičně album měsíce, kterým se stala novinka kalifornského písničkáře Ty Segalla, z dalších hodnocených titulů je třeba zmínit nová alba skupin Tortoise, Savages, Tindersticks nebo Fat White Family. Zastoupena jsou také alba Grimes, Björk, Lubomyra Melnyka a kapel Chvrches či Saviours nebo silná čtveřice domácích počinů – Děti mezi reprákama, Stinka, The Prostitutes a Dunajská vlna. Jedním z hlavních textů čísla je reportáž ze spřáteleného holandského festivalu Le Guess Who?, široká sekce reportů obsahuje i vzpomínky na koncerty Chelsea Wolfe, Beach House, Deerhunter, Ariela Pinka nebo Róisín Murphy. Full Moon #57 uzavírají tradičně sloupky, také v částečně obměněné sestavě.
Důležitá data:
5. ledna 2016 – vychází Full Moon #57
18. února 2016 – Inheritance, Makrohang (hu) – Basement, Praha – křest alba Saturate
20. února 2016 – Papírna, Plzeň – Gram Bazaar vol. 7, w. Lightning Glove a další
22. února 2016 – vychází Full Moon #58
redakce 22.03.2023
Těšte se na jaro s brazilským odérem, od odrůdy Yellow Bourbon očekávejte plnou chuť s ozvěnami čokoládového cheesecaku nebo kiwi.
redakce 08.03.2023
Březnový Full Moon patří lásce, byť možná lásce mnohem přímočařejší a otevřenější, než bývá zvykem. Fever Ray.
redakce 19.02.2023
Čtěte únorové vydání s tradičním playlistem.
redakce 13.02.2023
Po tradiční dvouleté odmlce se elektronické duo post-hudba vrací s novou deskou, pojmenovanou My všichni tady a teď.
redakce 06.02.2023
O titulním tématu únorového čísla nebylo nejmenších pochyb, Full Moon #142 věnovaný Johnu Caleovi vychází v pondělí 6. února.
redakce 27.01.2023
V Praze usazený digitální písničkář Václav Peloušek přichází s debutovým albem Výklopný světlomety.
redakce 15.01.2023
Lednové číslo magazínu Full Moon čtěte s hudbou v zádech!
redakce 06.01.2023
Lednové číslo se ohlíží za minulým rokem, výroční obálku ovládly africké klenoty. Nyege Nyege.
redakce 19.12.2022
Prosincový Full Moon věnoval titulní téma skupině Kalle a celé táborské scéně. Začněte playlistem!
redakce 14.12.2022
Výroční žebříčky jsou za rohem a venku tolik písniček. Která byla nejlepší?