Články / Offtopic / / Image/vizuály

Fullface: Do LA jedině s motýlkem od AlexMonhart

Fullface: Do LA jedině s motýlkem od AlexMonhart

Ondřej Čížek | Články / Offtopic / / Image/vizuály | 13.12.2013

Killer bow ties! S designérkou Alex Monhartovou o její vlastní módní značce, o hudebním tripu do LA, o tom, že Češi v případě elegance potřebují další čas navíc, i o tom, že touha po originalitě a provokaci se rozhodně nevytratila.

Kde se vzal nápad s motýlky? Vycházíš z nějaké inspirace nebo to vyplynulo z tvého zájmu o módu?
K módě jsem se dostala přes dějiny umění, které jsem měla na střední. Postupně mě přestávalo bavit se o umění jen bavit a chtěla jsem něco reálně vytvářet. Ze začátku jsem dělala šperky pro holky, pak jsem kombinovala organzu (průsvitnou látku) s perlami, jelikož jsem chtěla spojit šperk a objem. Mám ráda velké a nápadné doplňky, vytvářela jsem čelenky a fiží do košil pro holky a z toho se pak vlastně staly motýlky. Všimla jsem si, že na design marketech toho je pro kluky strašně málo a motýl v té době nebyl žádný, přišlo mi to jako perfektní příležitost. A upřímně - strašně mě baví pánská móda.

Kdo tě ovlivnil v tom, co děláš?
Nejdůležitější byla moje rodina. Všichni okolo mě jsou tvůrčí, mohu s nimi projekty konzultovat a taky mě postaví zpátky na zem, když je potřeba. Za takové zázemí jsem ohromně vděčná.

Na facebookovém profilu značky AlexMonhart píšeš: „Věříme, že motýlek signalizuje životní postoj. Člověk, který jej nosí, je eklektický a oceňuje kvalitu.“ Platí to?
Ano, vážně tomu věřím. V poslední době, když se někým bavím o módě, totálně se rozčílí, jak fast fashion řetězce jako jsou Zara, H&M, C&A vyrábí nekvalitní věci, které se zničí po několika vypráních. Mám výborné vyzkoušené švadleny, na jejichž práci se můžu maximálně spolehnout. Díky tomu můžu tvrdit, že motýlky jsou opravdu kvalitní a vydrží.

Máš nějakou cílovku?
Jsou to muži, kteří chtějí mít jedinečný doplněk, vyrobený kvalitně a z výborných materiálů - právě ti jsou moje cílová skupina. Motýlka skutečně nosí pouze člověk, který má rád módu, zná její historii a rád cítí, že má něco extra. Motýlek vyjadřuje určitou lehkost a nadsázku. Samozřejmě mě těší, že jej nosí i ženy.

Kdo je podle tebe dandy?
Dandysmus patří do 19. století, otázka je, co si z něj můžeme vzít pro dnešek. Jeho myšlenka pro mne byla velikou inspirací, fakt, že se muži oblékají extravagantně, chtějí provokovat, a zároveň si budují image dokonalého vzhledu za každé situace. Svět se sice změnil a starat se jen o sebe si může dovolit jen pár výstředních mužů, ale touha po originalitě, provokaci, touha být středem pozornosti – tohle všechno přetrvává.

Jsou motýlky pevnou součástí image nějaké kapely?
Motýlky jsou s hudbou spojené už dlouho, vezmi si třeba swingové big bandy. Ale příklady se dají najít i v současné hudbě. Když jsme letos jeli do USA, byla jsem na Coachelle a motýlka na sobě měla Janelle Monáe, teď jsem viděla video k Happy, kde ho má Pharrell Williams. Trend je na vzestupu a já počítám s tím, že si motýlky vezmeme i na svoje koncerty. (smích)

Spoluvytváříš hudební duo Alex & Jerome, s nímž máš koncertní zkušenost přímo z LA. Jaké jsou s odstupem času pocity a dojmy?
Popravdě čím dál lepší. Asi je to i tím, jak podvědomí ty špatné věci maže. (smích) Ne, beze srandy si myslím, že jsme udělali, co bylo v našich silách. Vlastně jsme se z ulice/promenády dostali přes různé konkurzy ke skvělým nabídkám, například nás chtěli jako rezidentní kapelu do Voodoo Lounge v House of Blues na Sunset Blvd. Když to řeknu takhle nahlas, připadá mi to až neskutečné! Nic to ale nemění na tom, že prodávat se v LA byla tvrdá fyzická a především psychická dřina. Co se týče performance a komunikace s diváky, je to úplně někde jinde.

Kde?
Tak třeba jsme hrozně řešili oblečení. Každý klub byl jiný a chodili tam různí zákazníci. Bylo potřeba se přesně trefit do vkusu a vytušit, proč tam kdo chodí a co by asi chtěl vidět. To samé s promenádou. Do Venice Beach jedou turisti vidět místní freaks, co nosí šílené outfity a chtějí se s nima fotit. Všichni do nás hučeli, ať si dáme na sebe něco bláznivého a necháme se potetovat. (smích) V klubech to zase chtělo krátké šaty a vysoké podpatky, Jerome měl většinou košili a motýlka. Všichni se chtějí náramně bavit a LA je proslulé tím, že se tam sjíždějí stand up komici, a všichni automaticky předpokládají, že ty, jako člověk za mikrofonem, budeš taky tak vtipnej a budeš je bavit nejen hudebně, ale i verbálně. Jasně, bylo to těžký, ale taky ohromná škola, ostatně jako všechno ostatní.

Čím jste je zaujali vy?
Líbila se jim naše přirozenost. Jsme s Jeromem trochu stydliví a rozhodně si na nic nehrajeme, a to na ně zapůsobilo. Čekali další kapelu, která bude říkat, kdovíjak není skvělá, ale my jsme jim děkovali za sebemenší potlesk. Neustále říkali, že jsme nice, včetně zvukařů, byla to sranda a my z toho měli radost.

Máš interpreta, který tě baví svou image?
Když jsme na střední měli kapelu Artfactory, milovala jsem belgické Zita Swoon. Byli strašně barevní, nosili úžasné modely a byli a snad pořád ještě jsou skvělí muzikanti. To byla opravdová inspirace.

Jaká je podle tebe úroveň českého citu pro módu? Zlepšuje se to nebo je to stále marný?
Neodvažuju se stavět do role módního arbitra, ale myslím, že se to mění. Ono je těžké navázat na nějakou tradici, v Itálii nebo Francii každý ví, jak má vypadat padnoucí oblek a co konkrétně si na jakou příležitost obléct. Tady se jakákoliv etiketa v oblékání přetrhala během komunismu a diktát rychlé módy ti dnes říká jen to, co si vzít teď hned, abys byl rychle in. Dala bych nám víc času, abychom zjistili, co je kvalitní a stylové, nikoliv pouze módní!

Kde se vidíš za pár let? Máš ambice dělat do filmových kostýmů, nemám pravdu?
No to nevím. Já si teď strašně vážím asistentské práce na kostýmech u Jana Růžičky. Je to skvělá škola, ale pořád bych se ráda věnovala motýlkům, přece jenom je to mé dítě. Neustále na nich pracuju, teď např. vytváříme nové webovky a taky kreativní studio, kde si každý sám bude moci zkombinovat barvy a látky a my mu pak už jen pošleme hotového motýlka. Myslím, že dovádět jednu věc k dokonalosti, se vyplatí.

A hudba půjde stranou?
Vůbec ne, té se chci rozhodně věnovat dál! Na jaře opět začínáme koncertovat, chceme vytvořit kvalitní set a nabídnout posluchačům to nejlepší, co umíme. Jerome navíc nedávno avizoval, že do bytu kupuje nový klavír, abychom mohli denně jamovat, tak jsem zvědavá. (smích)

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Když klip, tak ze Zlína

Anna Mašátová 16.02.2017

Zlínský Ateliér animované tvorby má v portfoliu klipy MidiLidi nebo Epy De Mye, nedávno k nim přibyla videa Beaty Hlavenkové. Rozhovor s nadějemi české animace.

Tomáš Motal: Komiksy dělám, abych je pak žil

Ondřej Čížek 17.12.2015

S frontmanem imperiálního gangu Schwarzprior Tomášem Motalem o popkulturním houbaření, o fetišizaci aut v jeho autorských komiksech, o nacistické estetice i...

Jakože pláču modrý slzy (Anežka Hošková)

Ondřej Čížek 09.11.2015

S výtvarnicí a promotérkou Anežkou Hoškovou o umění, které není pro každého, o Facebooku jako veřejném deníku, o cestě do Indie. A dalším.

Moimir Papalescu, technooptimista v cylindru

Ondřej Čížek 22.10.2015

Seriál o vizuálech. S elektronickým snílkem Moimirem Papalescu o Bowiem v roli Tesly, o napětí mezi vědou a náboženstvím nebo o genialitě Wellsovy Války světů.

Na odletu z reality, v uších Ghost Stories (Míla Fürstová)

Michal Pařízek, Ondřej Čížek 14.05.2015

Další díl seriálu o vizuální kultuře hudební scény. S Mílou Fürstovou o práci na okřídleném obalu pro poslední desku Coldplay, o myšlenkách na únik z reality, o ženách s pistolemi...

Fullface: Hovory s Wild Tides: Part II

Ondřej Čížek 06.04.2015

S Kubou Kaifoszem z Wild Tides o nahrávání Sever Fashion, o metalu v logu i o tom, co se stane, když Přílivy za zvuků kostelních zvonů zaplaví Hell Camino.

Fullface: Marek Partyš nabízí surreal trip pro DVA

Ondřej Čížek 16.03.2015

Video pro skladbu Nipomo pojal jako surrealistickou koláž, která baví vtipem a vzdušností a ohromuje imaginativností i citem pro detail. Berlin Music Video Awards?

Nic nevyčnívá, nic není jen na efekt (Nikolas Petrlík)

Ondřej Čížek 23.02.2015

Čtrnáctý díl seriálu o vizuálech. S výhercem klání Cover Moon 2014, výtvarníkem Nikolasem Petrlíkem, o škatulkování, o míře autobiografičnosti i odvážných magazínech.

Fullface: Filmový narkoman Vít Hradil

Ondřej Čížek 09.02.2015

Další Fullface má na drátě jméno aktuální: V současné době se podílí na tvorbě televizní adaptace knižních Kmenů, za sebou už má videa pro Vladimira 518, Oriona i kompletní PSH.

Fullface: Vysmátý ďábel na výstavě Mene Mene Tekel Upharsin

Ondřej Čížek 30.12.2014

Temná, krutě sarkastická a vtipná kolekce svébytných plakátů od řady českých i zahraničních výtvarníků a grafiků se v průběhu nového roku zjeví v několika městech po České republice.