Maria Pyatkina | Články / Reporty | 16.02.2020
„Grime vládne všem,“ tvrdíme v aktuálním Full Moonu. Možná to platí pro Velkou Británii, která udává trendy, ale ty se nechytí všude stejně. V Česku pořád vládnou kytarovky. Ať už u spousty skupin z mainstreamových rádií nebo u těch, které se schovávají v podzemních klubech. Nebylo tomu jinak ani v pražském Café V lese.
Na akci pojmenované New Czech Indie Night se daly dohromady tři mladé české kapely a uspořádaly koncert nejen pro svoje rodiny a kamarády. Vršovický klub se příjemně zaplnil převážně mladým publikem, včetně náhodných návštěvníků a cizinců. Na páteční večer by to byla energie příliš jemná a plavná, na příjemné snění uprostřed týdne tak akorát. Pomalý rozjezd zajistila mostecká kapela Favorite Obsession. Přestože mladičké trio párkrát rytmicky zakoplo, charisma frontmanky Karolíny Nodesové bylo nepřehlédnutelné. Jejím povětšině melancholickým písním, které místy asociovaly The xx, místy expresivní The Cranberries, nechyběl cit pro melodii a náladu. Nahrávaly tomu i jemný, ale výrazný hlas a zastřené shoegazové plochy. Celému setu ovšem malinko chyběla sytost: kdyby kytarové pasáže podpořily syntezátorové vibrace a vokál se nebál vystoupat do pořádných výšek (na což bezpochyby má potenciál), vlna kosmického snění by byla přesvědčivější.
O hlučné kytarové návaly se postarali Page Turners. Moskva meets Sokolov, Jimmy Page meets Alex Turner. Sebevědomé podání po vzoru frontmana Arctic Monkeys a oldschoolová rocková sóla tu opravdu byla, ale většina setu se držela středně rychlého tempa a trsací písničky o lásce poněkud splývaly. Pár letmých momentů, v nichž okouzlující hlas frontmana Mishy Kiristaeva šel do nižších poloh, opravdu zasáhlo. Page Turners by zatraceně slušely pomalé balady, kytarový přetlak je okrádá o opravdovou emoci.
Pražští Ending, kteří večer věrni svému názvu ukončili, by měli svými rychlými funky songy roztančit celý sál, ten už ovšem pomalu řídnul. Ačkoli působili ze všech tří kapel nejzkušeněji a nejsladěněji, nebudili v podstatě žádný dojem – jejich hudba byla hezkou kulisou pro závěrečný pokec s kamarády.
New Czech Indie Night:
Favorite Obsession + Page Turners + Ending
12. 2. 2020 Cafe v Lese, Praha
foto © Kateryna Ruzhyna
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.