Akce

Genot Centre a poslední Silent Night

Silent_Night#20
30. 11. 2019 21:30
Divadlo Ponec, Praha

Série celonočních ambientních koncertů Silent_Night kolektivu Genot Centre a Radia Wave končí v noci z 30. listopadu na 1. prosince po čtyřech a půl letech svou snovou pouť mezi bděním a spánkem. Jubilejní dvacátá edice bude totiž zároveň tou úplně poslední. V exkluzivním (a patřičně uslzeném) závěrečném programu se představí americká legenda elektronické improvizace Keith Fullerton Whitman, australská zvuková umělkyně Kate Carr stírající hranice mezi terénními nahrávkami a instrumentálním ambientem, domácí experimentální superskupina Gurun Gurun a francouzský post-new age melancholik Les Halles, který se v divadle Ponec postará o poslední ranní probuzení.

Americký hudebník Keith Fullerton Whitman patří mezi nejdůležitější osobnosti avantgardního minimalismu a elektronické improvizace posledních dvou dekád. S releasy u labelů jako Kranky, Editions Mego, Root Strata nebo PAN pod svým občanským jménem i pseudonymem Hrvatski a nekonečným seznamem spoluprací s dalšími hudebníky (Matmos, Oren Ambarchi, Lawrence English, Charlemagne Palestine, Greg Davis, Terry Riley aj.) je umělcem, který spoluvytvářel současnou podobu elektroakustické hudby, dronu, glitche, breakcoru i musique concrète.

V poslední dekádě Whitman ustoupil od vydávání studiových alb a plně se věnuje rozvíjení své “truly Live Electronic Music". Na závěrečné Silent Night představí aktualizovanou dvouhodinovou podobu legendárního alba Playthroughs, na kterém přes svůj komplexní modulární systém k nepoznání procesuje zvuk kytary. Kate Carr je v Londýně usazená australská zvuková umělkyně, která ve své tvorbě programově stírá hranice mezi field recordings a instrumentálním ambientem. Elektroakustický folk? Dekonstruovaný ambient? Hauntologický pop? Experimentalisté Gurun Gurun (Tarnovski, Tomáš Knoflíček, Federsel, Ondřej Ježek) patří mezi nejcennější domácí vývozní artikl.

atmosféru nocování při Silent Night si můžete připomenout v loňské reportáži zde

Info

Silent_Night#20
30. 11. 2019 21:30
Divadlo Ponec, Praha
fb událost

Foto © Libor Galia

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

KlipyTipy: Ending - (Not) Okay

redakce 22.11.2019

Zatímco první dva singly zařadily Ending žánrově ke klasickému indie, novinkou se formace vydává do v Česku téměř neprozkoumaných vod indie funku.

Adam Beyer ohlašuje v Praze dvě vystoupení

redakce 22.11.2019

Nyní dorazí poprvé do klubového prostředí pražské SaSaZu s omezenou kapacitou. A rovnou v ní potvrzuje dvě vystoupení za sebou.

První Industrial Nights

redakce 22.11.2019

Domácí industrialisté Skrol se vrací s novou deskou na koncertní pódia za podpory Schloss Tegal.

Clark audiovizuálně v Anežském klášteře

redakce 21.11.2019

Lunchmeat Festival přináší další z audiovizuálních elektronických koncertů, tentokrát v režii britského producenta Clarka.

Aid Kid pokřtí Cinematographer's Journal

redakce 21.11.2019

Na ploše čtrnácti skladeb se tak střídají ambientní plochy s minimalistickými aranžemi pro klavír, dechy, smyčce a analogové syntezátory.

Drew McDowall poprvé v Praze

redakce 20.11.2019

Drew McDowall, člen legendarních uskupení Coil nebo Psychic TV, ve své pražské premiéře představí naživo poslední album The Third Helix.

Destroyer po třech letech v Praze

redakce 19.11.2019

Po třech letech se do Prahy vrací Destroyer. V rámci světového turné představí zbrusu nové album s názvem Have We Met.

Rožnovská Vrátnice ulovila Jarboe

redakce 19.11.2019

V rámci evropského Illusory tour spolu s eklektickým americkým kytaristou Peterem Emersonem Williamsem zahraje Jarboe i u nás, v Rožnově pod Radhoštěm.

Sametové minuty s Pražskými symfoniky

redakce 19.11.2019

Výročí sametové revoluce oslaví Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK v pražském Obecním domě multižánrovým koncertem s kapelou -123min.

Spitfire Company završí trilogii s očistnými rituály

redakce 18.11.2019

Spitfire Company se inspirují i rozhovorem Martina Heideggera, ve kterém se filozof po letech mlčení vymezil vůči kritice svého angažmá v NSDAP.