Fomas | Články / Recenze | 30.03.2018
Komu se při poslechu posledních desek irského písničkáře Glena Hansarda zastesklo po energii jeho předešlé kapely The Frames nebo naopak křehkosti The Swell Season (spolu s Markétou Irglovou), nemusí se do jeho třetí sólovky ani pouštět. Nepřináší nic nového a jedná se o nejslabší materiál, co kdy tento vousatý bard vydal. Je až moc slyšet, že posloucháme převážně kousky, které se před třemi lety nevešly na předchozí řadovku Didn't He Ramble.
Zvukově není desce co vytknout. Hansard se poprvé ujal i produkce a všechno sedí: kromě smyčců a dechů, které známe už z minulých alb, zavrní často i varhany. Skvěle fungují v písni Movin' On a taková Wheels on Fire zní díky nim skoro až šedesátkově. Bohužel takto výrazných skladeb je na Between Two Shores žalostně málo. Hned první rytmická Roll on Slow budí naděje, že by po dlouhé době nemuselo jít o vyloženě pomalou desku, ale nakonec zůstane jen u ní a zmíněné Wheels on Fire. Zbytek je klasický Hansard, jak ho poslední roky známe. Pořád zní příjemně, stále umí přejít z šepotu do křiku, ale dřívější síla je ta tam. Gradace fungovala nejlépe obnažená až na kost; stačilo pár tónů na piáno, pak třísknout do kytary, až z ní létaly třísky, a husí kůže běhala po zádech. Intimita se neschovávala za vrstvami nástrojů a o to byla ryzejší. Že to funguje i dnes, dokazuje závěrečná píseň Time Will Be the Healer s klasickým hansardovským falzetem, jedna z mála opravdu výrazných skladeb.
Je sice dobře, že Hansard po úspěchu první desky Swell Season neustrnul a na druhé již přešel k širší paletě nástrojů, ale nelze se ubránit dojmu, že od té doby je každé jeho album o něco méně výrazné. Na novince je nedostatek silných melodií znát rozhodně nejvíce. Glen Hansard se opravdu zasekl mezi dvěma břehy.
Glen Hansard – Between Two Shores (Anti-, 2018)
bandcamp interpreta
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.
Veronika Tichá 25.01.2024
Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.
Jaroslav Myšák 23.01.2024
Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.
Eva Karpilovská 19.01.2024
Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.
Veronika Vagačová 16.01.2024
V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.
Mária Karľaková 28.12.2023
Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.