Akce

Guilty Echoes: Hluk ze Svoboďáku

Guilty Echoes (křest) + FVTVRE + Small Town Life (sk)
13. 02. 2020 19:30
Kabinet Múz, Brno

Hodně se změnilo ode dne, kdy se brněnská kapela Guilty Echoes přihlásila do soutěže 1band2play. Tehdy ještě kvartet s debutovým EP na kontě stál na pomyslném začátku své kariéry, když začala sestava skřípat a přišla kreativní pauza. Rok a půl po vítězném setu na Full Moon Stage 2018 v rámci festivalu Colours of Ostrava se Guilty Echoes vrací, tentokrát jako trio, aby zužitkovali druhou půli výhry, kterým se stává debutová deska Learning to Swim. Album vychází 12. prosince prostřednictvím platformy Full Moon Forum a pokřtěno bude v Praze i v Brně.

„Na základce jsem přišel k metalu, poslouchal Slipknoty a Korny, strašně jsem chtěl hrát na basu jako basák z Korn. Pak jsem viděl hrát Thurstona Moorea a říkal si, já vlastně nemusím hrát na kytaru, můžu na ni jen dělat bordel a může to znít skvěle. Tak jsem si od kamaráda půjčil na dva týdny akustiku a vrátil mu ji za šest let,” říká o svém hudebním vývoji v rozhovoru pro Full Moon #104 kytarista a zakládající člen kapely Jan Sobko. Přestože zůstal na postu kytaristy sám, zatímco Antonín Mika vyměnil kytaru za baskytaru, přibližuje vrstevnatým zvukem a nekompromisní prací se strunným lomozem novou desku blíže noise rocku. Příchod bubeníka Petera Štímela a zredukování kytar na jednu má za výsledek přímočařejší a syrovější zvuk, pod kterým se producentsky částečně podepsal brněnský hudebník a producent Tomáš Vtípil. Na Learning to Swim zároveň přispěl vokálem a trumpetou, podobně jako Štěpán Pařízek (Ghost of You), hostující v jedné skladbě na syntezátory. Jako nápovědu vyslali Guilty Echoes v půlce léta do světa zběsilý singl City Rains a oproti debutovému EP Upset je to neurvalá jízda na postpunkové vlně.

„Já píšu o tom, že život nesnáším, stejně tak jako sebe a všechny kolem. Lovesong se mi ještě nikdy nepodařil dotáhnout do publikovatelné podoby, takže už to ani nezkouším. Jeden song z nadcházející desky vznikl tak, že jsem byl na Offu a přemýšlel nad kapelou Frankie Goes to Hollywood, přičemž jsem si říkal, kam by to asi Frankie dotáhl, kdyby to nedotáhl do Hollywoodu, ale střílel by si piko na Svoboďáku,“ poodhaluje Antonín Mika pochmurná témata svých textů, za kterými se skrývají záblesky černého, až šibeničního humoru. A Mikův výrazný britský akcent jim rozhodně sluší. Album bude pokřtěno 29. ledna v klubu Bike Jesus na Štvanici ve společnosti německých Ogrom Circus, libujících si v šedesátkové psychedelii, a spřízněných Beps’n’Johnnies, jejichž album Bare Bones si v ten večer také odbude svůj pražský křest. Na domácí půdě Kabinetu Múz budou Guilty Echoes křtít 13.2. spolu s pražskou posthardcoreovou formací FVTVRE a slovenskými Small Town Life.

Guilty Echoes – Learning to Swim
1. Learning to Swim
2. Secret Stories
3. Frankie Goes to Freedom Square
4. City Rains
5. Fade
6. From Silver to Gold
7. The Question Is
8. Spill Out

Info

Guilty Echoes
fb profil
bandcamp

Křty alba:
29. 1. Bike Jesus, Praha + Beps’n‘Johnnies (křest alba Bare Bones) + Ogrom Circus (de) + Vellocet Roll
fb událost
13. 2. Kabinet Múz, Brno + FVTVRE + Small Town Life (sk)
fb událost

Foto ˆ© Matěj Krč

Album vychází v rámci projektu Full Moon Forum, který v roce 2019 podporuje Ministerstvo kultury ČR.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nauzea Orchestra má nový klip Zoo

redakce 16.12.2019

Nauzea Orchestra se novým klipem vrací k nahrávce Štěstí. Za vizuální realizací skladby Zoo stojí Marie Nováčková.

Písničkářka June Cocó vydala sólovou desku a připravuje turné

redakce 14.12.2019

June Cocó vydala sólové album Fantasies & Fine Lines, s nímž se na jaře 2020 vrátí na česká pódia.

February s novým singlem do nové éry

redakce 12.12.2019

Mladá čtveřice na novince přiostřila hlukové pasáže a vydala se vstříc starším i současným postpunkovým vzorům.

Michal Kaščák v novém projektu Drť

redakce 09.12.2019

Mišo Kaščák jako generál StB v novém projektu Mira Tótha Drť. Vydání debutového alba je plánováno na začátek příštího roku.

Nová Sekvoye

redakce 02.12.2019

Frustrovaná část jedinců se oddělila od nadprodukcí posedlého epicentra společnosti. Rap, politika, metafyzika? Dystopie.

Ještě to tady je: Hrubá Hudba

redakce 29.11.2019

Hrubá Hudba jsou dvě alba propojené jednou myšlenkou. Dvě nahrávky, dva světy, jedna hudba a nekonečná vášeň...

Ima Teva debutují deskou Chant

redakce 28.11.2019

Album nesoucí název Chant citlivě kombinuje minimalistickou elektroniku s niternými zpěvy a temnými ambientními plochami.

Beps’n’Johnnies: Kytary až na kost

redakce 27.11.2019

Beps’n’Johnnies jsou na Bare Bones dospělou kapelou, která navzdory moderním trendům vyšlechtila z tradičních a dřevních žánrů kytarové hudby svou vlastní, osobitou tvář.

Klubový debut projektu Evil Medvěd

redakce 21.11.2019

Fictionkin je debutové EP tohoto projektu, které reflektuje neustále bobtnající a transformující se zvuk živých setů Evil Medvěd.

Paleta zvuků a žánrů na novém albu projektu Omnion

redakce 16.11.2019

Druhé album sólového projektu Omnion skladatele, multiinstrumentalisty a hráče na tabla Tomáše Reindla vychází s osmiletým odstupem od alba prvního.