Články / Sloupky/Blogy

Hash & Tag: Haxanschuss

Hash & Tag: Haxanschuss

loomerar | Články / Sloupky/Blogy | 18.11.2013

# gold panda, haxan cloak

Kvůli přípravě kvazikademické výstavky jsem v posledním týdnu dumal nad „binárními protiklady“ v dějinách umění a jak je tahle kategorizace zakořeněná jako překvapivě nízkoprahové nahlížení i na nejsoučasnější věci. Sled gigů minulý pražský víkend, („prodloužený pražský víkend“ podle vzoru „klubová sezóna“) byl v tomhle směru taky vděčný. "Death represents moving away from earth. When I think of sounds that represent the earth, I think about acoustic instruments and field recordings-- so I went with the opposite of that." Aka DJ Neo na Haxan Cloak v Lucerna Music Baru. Ode zdi proti zdi.

Ještě předtím v pátek The Field v Radost FX ukázal, co je to autorský live DJ set ve smyslu kontrolovaného press-play a šlápnutí do BPM i za ne úplného využití apparatu klubu, „kde natáčela klip Rihanna“, tapety vydržely. Huerco S (live) @ Café Neustadt o den později nebyl live, přivezl „len tie najlepšie dosky“, což žel ne vždy znamenalo ty nejrovnější a byl tím inkorporován do City Surfer. To Gold Panda byl přijat překvapivě vyprodanou MeetFactory. Indikátor, že kdo má ze soundcloudu udělanou výstavku obrázků, je velký, potvrdil platnost. Škoda že se u něj kontraindikovaly ty věci, které se nečekaně vyjevily právě v oněch binárních opozicích. 808/jůkej bejs beaty totiž občas navodily řádně based rozpoložení, ale soustředěnému běhu pořád strkaly klacky do špic opulentní prosluněné samply, propojené s tím, co MeetFactory nazvala „speciální audiovizuální show“, což i v tomto případě znamenalo moc mastnou a slanou duhovou projekci. Tolik telegraficky.

Crr, zvoní telefon, volá mi Neo. Telepaticky. Kdysi „DJ zlaté pražské mládeže“ (via F:lter), dnes muž v davu solitérů, se kterýma zřejmě nikdo nechtěl jít na tak úchylnou věc. Pro Haxan Cloak byl v LMB připraven stejný pódiový setup, jaký tu je odnepaměti pro roedeeresque věci, tedy předsunutá stage. V pondělí nebylo frontmana, který by na něm prostocvičil, ale nakonec se ukázalo, že „Haxanovy“ světla nejsou standardně doplňkové, nebo přímo upozaděné, a v přesně dávkovaném štychování do země i do předních řad (žádné zadní nebyly) jim byla ona Vorbühne malá. Stage jinak zaplňoval jen kulich, kérky, fousy nedotčené movemberem a triko Demdike Stare. Právě takovým upozorněním na Modernlove exponenty Bobby Krlic vytáhnul na světlo rozumu jiné vykopávky a smyčky, než se ukazuje na obalu desky Excavation. Přestože lineárně přehraná, nedala se nakonec lapit do nově nasvětlených žánrových a labelových kategorií. Ty rozbujelé kulturní vykopávky se natolik rozrostly, že bylo možné zachytit jenom záblesky na oznámené cestě „očistcem“ a pak už přijímat palbu asociací. „Už vím, proč vydává na Tri Angle records“ přerývané subbassem stejně hybným jako stoickým, když byla exhumována první půlka desky. „To si nechám zahrát na pohřbu,“ když se ke konci rozkvílely syntezátory. Zůstaly viset ve vzduchu a jako by už navždy bylo těžké chytit se odkazů do minulosti nebo dnešních beatových sítí. Po pondělku už pro mě Badness Dub není název tracku Kinga Tubbyho, stejně tak Blackest ever black je odteď přeškrtáno v současném hudebním Slovníku základních pojmů. Haxanschuss.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Čavalenky – Čekáreň

redakce 09.02.2021

Jakubu Šímovi odvyprávěl rapper Čavalenky v rozhovoru pro tištěný Full Moon povídku v záhoráckém dialektu. Přinášíme plné znění.

Šejkr #47: La cumbia del pichamán

Michal Pařízek 05.02.2021

Mezinárodní den coververzí. Taková blbost. Nejdříve jsem se tomu dost dlouho smál, pak o tom další tři týdny přemýšlel a posledních pár dní neposlouchám nic jinýho.

Eurosonic Noorderslag 2021: To nejlepší

redakce 19.01.2021

Rozpětí tradičně vděčné a široké, nechybí známější jména jako Alyona Alyona nebo Katy J Pearson, konžský rapper se švýcarskými beaty, belgický shoegaze či skotská dudačka.

Videodrome 11: Ohlédnutí za klipy roku 2020

prof. Neutrino 19.01.2021

Videodrome se ohlíží za zajímavými klipy roku 2020, které reflektují ožehavá společenská témata současného světa.

Žebříčky Full Moonu: hudební zdroje roku 2020

redakce 18.01.2021

Spotify a Bandcamp, co dále? Pár nečekaných tipů máme, ať už je to dobře nebo špatně.

Žebříčky Full Moonu: hudební weby roku 2020

redakce 17.01.2021

Z kterých webů rádi čerpají naši redaktoři? Ze stránek hudebních médií i fanouškovských zinů, webů labelů i jednotlivých žurnalistů.

Žebříčky Full Moonu: koncert/festival roku 2020

redakce 16.01.2021

Všechno zlé je k něčemu... znáte to. Že se toho odehrálo loni málo? No, zas tak málo toho nebylo...

Žebříčky Full Moonu: objev roku 2020

redakce 15.01.2021

Loni nezbývalo než objevovat nová jména především na síti. I tam ale redakční kruhy zachytily umělce, kterým prorokují velkou budoucnost.

Žebříčky Full Moonu: videoklip roku 2020

redakce 14.01.2021

Hlasování o klip roku v redakci na celé čáře vítězí FKA twigs s klipem Sad Day. Co milují ti další?

Žebříčky Full Moonu: song roku 2020

redakce 13.01.2021

Bangery, refrény, hity i city. Kterou píseň jsme nemohli pustit z hlavy? Která byla hymnou roku 2020?

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace