redakce | Zprávy / Nové desky | 01.03.2021
Když pražská dvojice Post-hudba vydávala před dvěma lety debutové LP Není se na co těšit, byla její estetika stále pevně ukotvena ve starých indie kořenech, skladbách psaných primárně s kytarou nebo klavírem a textech o vztazích, odcizení a “obyčejném lidském smutku”. Teď, s blížícím se výročím pandemického “roku nula”, se okolní svět radikálně změnil, a o zvuku Post-hudby na novince Svět na konci roku nula by se dalo říct totéž.
Ačkoliv jsou základem dvanácti skladeb stále popové melodie a refrény, produkce a texty najednou prozkoumávají hlubiny rychle se šířícího chaosu. Frontman Dominik Zezula a producent Tomáš Havlen na nahrávce pracovali přes zimu a také v užším spojení než kdy dříve, což se odráží jak na chladném zvuku alba, tak výrazně větším žánrovém záběru. Popové balady a taneční kompozice si tak na desce Svět na konci roku nula podávají ruce s vlivy trapu, experimentální elektroniky i noise rocku, přičemž se všech 12 skladeb vejde stopáží mezi dvě a čtyři minuty.
Tematicky se Post-hudba věnuje změnám, frustracím a nejistotám, které s sebou přinášel život během “roku nula”; nové skladby ale vzdávají hold i konkrétním vzorům, jako jsou projekty Martina Tvrdého (Ememvoodoopöká, Bonus), radikální trance Lorenza Senniho či současný industriální rap. Akustických nástrojů je tentokrát na albu naprosté minimum.
„Loni na jaře jsme se shodli, že na aktuální situaci reagovat nijak nebudeme, že nová deska by měla spíš osobní výpovědí než reflexí okolního světa,“ říká Zezula. „Brzo nám ale došlo, že v této realitě nejde o dvě oddělené věci. Rok nula se na životech všech podepsal tak výrazně, že každá osobní zkušenost je nutně spjatá s pandemií, protože svět prostě najednou funguje jinak.“ Post-hudba také plánuje letní a podzimní koncerty, i když je samozřejmě otázkou, v jakém stavu Česká republika vstoupí do “roku jedna” a jestli je vůbec bude možné uspořádat.
Album Svět na konci roku nula vychází v pondělí 1. března ve spolupráci mezi domovským labelem Bad Names a platformou Full Moon Forum, ve stejný den bude k dispozici na všech streamovacích platformách, včetně Bandcamp účtu skupiny. Právě tam bude v pátek 5. března spuštěn předprodej na limitovanou edici vinylů a CD, vše bude možné od téhož dne objednat také na e-shopu magazínu Full Moon.
redakce 17.04.2024
Šestnásť rokov po vydaní svojho debutového albumu sa vrátili ku svojmu starému mottu, že refrény sú pre slabých.
redakce 15.04.2024
Kapela na své třetí desce nastavuje dvě tváře, postpunkovou a synthpopovou.
redakce 14.04.2024
Singl je předzvěstí dalších tří, které budou následovat v nadcházejících týdnech a zároveň i příslibem dalších nahrávek naplánovaných na konec roku.
redakce 13.04.2024
Nahrávka vychází z volných živých improvizací, které členové této legendární německé kapely hráli před dvěma roky na turné k tehdy aktuální desce Alles in Allem.
redakce 12.04.2024
Písně v sobě kombinují kytary, synťáky a mix indie popu, indie rocku, 80s zvuků a moderního popu
redakce 10.04.2024
„Celý rok 2023 byl rok zvratů a tuto kapitolu chci aspoň z části uzavřít vydáním nového materiálu," říká Ivy Z.
redakce 07.04.2024
Druhý singl z připravovaného alba Unravel vychází u Minority Records v produkci Eddieho Stevense.
redakce 07.04.2024
Zvuk Bakchantek je unikátní, herci a herečky Činohry se v nich potkávají s hudební skupinou Bert & Friends a ženským operním sborem.
redakce 04.04.2024
Tolstoys mísí kultury svých členů ze Slovenska, Německa a Nového Zélandu, působí v Berlíně, ale úspěchy sbírá i jinde v zahraničí.
redakce 01.04.2024
Po debutovém EP Život končí keď máš trinásť se tentokrát jedná o konceptuálně ucelené dílo o třinácti skladbách.