Ondřej Rudel | Články / Recenze | 25.09.2020
Kytarista a pedálový kouzelník ze skupiny Tera Melos Nick Reinhart vyměnil složité a někdy až chaoticky znějící rytmy math rocku za grunge a power pop. Ve svém novém projektu Disheveled Cuss společně s bubeníkem JR Kurtzem a baskytaristou Patrickem Hillsem stvořil debutové album, které připomíná nostalgický výlet časem do devadesátkového alt-rocku.
Eponymní album působí jednoduchým dojmem, za vším se ale skrývá do posledního detailu promyšlená práce, a pro Reinharta není nic zvláštního zaseknout se na třiceti sekundách hudby klidně i tři měsíce. K vytvoření neokázalých skladeb, které by nezněly, jako když se perou kočky o půlnoci na ulici, je zapotřebí nemalá dávka zkušeností. Nick Reinhart to ale zvládl, a navzdory svému závazku ke konvenčnější tvorbě se občas objeví i okořeněné tóny jazzu, rychlých kytar nebo pokřivené efekty „whammy barů“, které zkrátka ke grunge a power popu patří.
Úvodní skladba Generic Song About You je rytmickým záškubem začátku Pixies v jejich nejlepších letech. Wanna Be My Friend a No Complication, první dva vydané singly, které se objevily i na albu Diheveled Cuss na nichž si Reinhart pohrává se závratnými melodiemi a kytarovými liniemi, navozují romantickou atmosféru letních dnů. Ani jedna píseň nezní ale tak nakažlivě jako She Don’t Want, alt-rockový crossover Teenage Fanclub a Blue Album od Weezer. Texty o odloučení zní, jako by je někdo napsal na opuštěném ostrově a dodávají albu pocit pomalu se rozpadajícího světa. Jsou osobnější než kdy dříve a později se dokonce staly zpěvákovým klíčem k rozpoznání jeho vlastních depresí. Jak sám Reinhart popsal v rozhovoru pro portál Treble, „psát o osobních věcech je daleko pohodlnější, vše vychází ze mě samotného a je to pravdivé“.
Disheveled Cuss připomíná jízdu kolem slunného pobřeží se surfem na střeše auta. Čisté kytary a vokální harmonie vyvolávají pocit osamoceného surfař čekajícího na vlnu. Ta se nakonec musí objevit.
Disheveled Cuss – s/t (Sargent House, 2020)
bandcamp kapely
Zuzana Krišková 08.01.2021
Výstava, která završuje několikaletou práci Martina Zeta zabývající se dílem svého otce, věrného komunisty a prominentního sochaře minulého režimu Miloše Zeta očima Zuzany Kriškové.
Aneta Martínková, Jana Michalcová 06.01.2021
Punková ženská čtyřka Savages oslnila svět dvěma deskami a aktuálně hibernuje, jejich frontwoman Jehnny Beth se ale rozhodla vydat na sólovou dráhu. Duel.
Kristína Valachová 31.12.2020
Keby existovalo zosobnenie krehkosti, Caitlin Pasko by bola nielen jej verným predstaviteľom, ale i protikladom.
Jonáš Sudakov 30.12.2020
Vplyvy alternatívneho rocku, popu a rapu sú tu stále, aj keď teraz v trochu iných pomeroch.
Anna Valentová 29.12.2020
Držitel Nobelovy ceny za literaturu halí svoje prózy halí do tajemného a všudypřítomného oparu, který skrývá nejasné osudy protagonistů.
František Knuth 28.12.2020
Možná i díky této desce dojdete k útěše, že na pocity, které se při všech lockdownech a karanténách derou na povrch, nejste sami.
Filip Zrno 26.12.2020
Ozvěny Fugazi, Jesus Lizard, Shellac či Arab on Radar se nesly celou deskou a přímočarost, agresivita a živelnost k Metz patří.
3DDI3 26.12.2020
Sociální sonda do duše města v některých ohledech připomíná seriálovou Špínu Baltimoru nebo Dům z karet.
Jiří Vladimír Matýsek 25.12.2020
Vydavatelství Galén pokračuje v rozšiřování své řady knižních rozmluv s osobnostmi českého bigbítu.
Jiří Přivřel 24.12.2020
A co o Vánocích posloucháte vy?