Články / Reporty

Kdo je tvůj bůh? (Modeselektor)

Kdo je tvůj bůh? (Modeselektor)

Jakub Béreš | Články / Reporty | 04.03.2019

Gernota Bronserta a Sebastiana Szaryho mělo české publikum šanci vidět už několikrát. A to jako Modeselektor (2008, 2009) nebo před Radiohead společně s Apparatem pod hlavičkou Moderat, pod níž mimo jiné vyprodali v roce 2016 Velký sál Lucerny a o rok později vystoupili jako jedni z headlinerů festivalu Colours of Ostrava. Trojčlenný projekt, který možná trochu nečekaně přerostl původní představy, si dal pauzu, a tak Modeselektor vyrazili po klubech s novým materiálem.

Jen před pár dny vyšla deska Who Else, lákající singly s vycházející grimeovou hvězdou Flohio a estonským princem avantgardního popu Tommym Cashem. Těkavé singly fungovaly naživo i bez přítomnosti rapperů, ovšem jinak stál set na průřezu dvacetileté tvorby Modeselektor. Jedinou odbočku ke společné produkci s Apparatem představoval remix skladby Dark Planet německého dje Sheda, který Moderat doprovázel na jejich minulém turné.

Hned úvodní acidová Fentanyl znamenala jediné: Modeselektor (se) chtějí bavit. Stará hitovka Grillwalker s „opičí“ projekcí, odkazující k logu jejich labelu Monkey Town, vygradovala do beatové exploze, pak vynikla novinka I Am Your God. Stejnojmenná mantra připomínala sety The Chemical Brothers s podobně hajpovanými virtuálními hlasy, jen Modeselektor k tomu nepotřebují epické projekce, vystačí si s problikávajícími variacemi slova „God“. Vizuální vrchol tak přišel se skladbou One United Power a smrští státních vlajek, které se propíjeli do sebe, až zůstal jen symbol Evropské unie. Tolik k politickým preferencím hudebníků.

fotogalerie z koncertu tady

Modeselektor nikdy nepatřili k producentům posouvající žánr, ale jen málokterá značka se těší takové oblibě. Jejich sety jsou populární pro svou bláznivost a litry šampaňského v prvních řadách, tentokrát si vystačili s becherovkou a tonikem v poměru jedna ku jedné. Stejně tak ubylo hecování publika a kromě autotunové sloky o tom, jak skvěle se oba mají, zůstaly mikrofony nevyužité. Modeselektor nepředvedli nic šokujícího, zato obhájili svou pověst velmi zábavného tandemu.

Info

Modeselektor (de)
26. 2. 1019 Roxy, Praha

foto © David Kašpárek

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Dock, standardy a já

redakce 20.10.2019

Umíte si představit situaci, kdy se majitel podniku postaví do dveří svého klubu, aby při vybírání vstupného všem vysvětloval, že je potřeba být během koncertu potichu?

Minulost v 16mm, současnost v Brně (Brno 16)

redakce 19.10.2019

Jak jsem se kdysi rozhodovala podle programu, dnes je pro mě důležitější celková atmosféra a socializační aspekt. Brněnská šestnáctka.

Síla představivosti (Laura Mvula)

redakce 17.10.2019

Všem jistě utkvělo její konstatování, že s orchestrem měli před koncertem jen jednu společnou zkoušku, což přirovnala k tomu, mít první sex a hned po něm dítě.

Staré vs. zastaralé: The Mystery of Bulgarian Voices ft. Lisa Gerrard

redakce 17.10.2019

S bohorovným úsměvem Buddhy a pompou Marie Antoinetty sice působila všelijak, její vokální charisma ale konečně dalo setu jasný charakter.

Intimita pro odcizené (Frankie Cosmos / Lina Tullgren)

redakce 14.10.2019

„The world is crumbling and/ I don’t have much to say,“ zpívá v písni Moonsea, která mi připadá důvěrně známá...

Příchod smutného Ježíše (Nick Murphy)

redakce 14.10.2019

Murphyho repertoár překypuje zajímavými hudebními řešeními a výpravami do různých hudebních žánrů, ale tentokrát mu trochu chyběla šťáva.

Jazz Goes to Town podruhé: Jazz bez klišé

redakce 13.10.2019

Možná se ve své představě snobského fanouška jazzu pletu, ale jestli (vůbec) nějací jezdí do Hradce Králové na Jazz Goes to Town...

Suverenita a zároveň zraniteľnosť (Lingua Ignota)

redakce 12.10.2019

Neviem, či ma niekedy prestane fascinovať tá úprimnosť, drásavá krása, monumentálnosť a zároveň intimita...

Jazz Goes to Town: Vládci chaosu (se saxofonem)

redakce 12.10.2019

Festival neskromný v line-upu. Nemá tendenci vozit vyložené jazzové superhvězdy, staví na kvalitě a neotřelých spojeních.

Krátká i dlouhá půlhodina ve finské sauně (Lunchmeat Festival 2019)

redakce 08.10.2019

Představení Cateriny Barbieri nabídlo zasněné arpeggio plochy, ale i pulzující basy v kombinaci s environmentálně laděnou projekcí. Ale bylo toho mnohem víc: detroit techno, gabba, dekonstrukce i hlavolamy.