Články / Reporty

Klidná síla Beccy Stevens

Klidná síla Beccy Stevens

Karolina Veselá | Články / Reporty | 18.10.2022

Po více než dvou letech od vydání alba Wonderbloom se americká zpěvačka, skladatelka a kytaristka pohybující se mezi jazzem, popem i folkem Becca Stevens vydala na turné, při kterém neopomenula své oblíbené Česko. Stejně jako před třemi lety vystoupila hudebnice v Praze, tentokrát ne v Jazz Docku, ale ve větším Paláci Akropolis. Metry navíc nebyly nakonec potřeba, zpěvačka svou sestavu z posledního tuzemského koncertu zeštíhlila na bubeníka Jordana Perlsona a basistu/vokalistu Chrise Tordiniho.

Část židlí zůstala neobsazená, a tak se před začátkem objevily obavy, jestli se vůbec dostaví dostatečně vřelá atmosféra. Jakmile však trio vkročilo na scénu, jejich přelaďování a srovnávání mikrofonů doprovázel burácivý potlesk diváků, kteří přesně věděli, pro co si přišli. Stevens bez zbytečných slov odklepala píseň Tillery a bylo jasné, že prázdná místa nebudou nikoho trápit.

Druhým otazníkem, který se ukázal hned z kraje, byl zvuk kapely. Ten se při malé sestavě paradoxně během hlasitějších částí sléval do nekonkrétního hluku, nepřidávala tomu ani karbonová kytara, daleko lépe vyznělo malé ukulele. Ovšem netrvalo to dlouho, sotva pár písní, a zvukař to vyřešil. Vše ostatní bylo, jak je už u Beccy Stevens zvykem, téměř dokonalé. Objevily se skladby ze starších alb Weightles, Perfect Animal nebo Regina, z posledního Wonderbloom, a díky velké pandemické odmlce také nové kousky. Mezi nimi zhudebnění jednoho ze Shakespearova textů, kterých se Stevens často ujímá, nebo dojemná skladba Wild Eyes Open pro její nedávno narozenou dceru.

Píseň How to Listen byla dokonce tak nová, že ji Stevens hrála sama a s notami, což se i přes pomalé vyprávěcí tempo proměnilo v poměrně komickou scénu ve chvíli, kdy stojan na noty spadl nebo kdy červená světla zakryla text napsaný červeným písmem, a ona nějakou dobu čekala na jednom akordu. Vše prokládala vtipnými poznámkami a upřímně se smála společně s publikem.

Koncert měl také hlubší momenty, o tom nejvíce dojemném nejspíš ani hudebnice nevěděla. Jako závěrečnou skladbu zvolila Heather’s Letters to Her Mother, která vypráví příběh dívky, jež se stala obětí útoku v Charlottesville, kde mladý muž najel do skupiny lidí protestujících proti neonacistickému sjezdu. Nebylo možné nemyslet na násilnou smrt dvou mužů před bratislavským LGBT+ barem Tepláreň, která se nás všech tak silně dotýká. „We've got nothing without love,“ opakovala Stevens refrén písničky a vyzývala ke společnému zpěvu všechny zúčastněné. We've got nothing without love.

Info

Becca Stevens (us)
16. 10. 2022 Palác Akropolis

foto © Ivan Kiša Menčík

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace