Články / Sloupky/Blogy

Le Guess Who byl na letošním ročníku nejlepší? Vol. 2

Le Guess Who byl na letošním ročníku nejlepší? Vol. 2

Zdeněk Němec | Články / Sloupky/Blogy | 27.11.2015

Festival Le Guess Who? znám teprve od loňského podzimu (jak je to vůbec možné?) a pamatuju si, jak jsem na Michalově smartphonu asi čtvrt hodiny roloval seznamem vystupujících. Letos jsem nechtěl zůstat jen u slintání nad hodovní tabulí a přidal jsem se k výpravě do Utrechtu. Odměnou mi bylo kouzelné holandské město a rozmanité koncertní prostory s nevídanou koncentrací vynikající muziky.

Propracovaná dramaturgie a výborné nazvučení jednotlivých vystoupení činí výběr nejlepších interpretů letošního ročníku velmi obtížným. Níže je seznam těch, kteří se nejlépe trefili do mé představy dokonalého hudebního zážitku a momentálního rozpoložení. Chronologicky a bez pořadí.

Om
Hned první den jsem si koupil triko. Trio Al Cisneros, Emil Amos a Robert Lowe předvedlo výjimečný set s perfektně vyváženým zvukem a nejoblíbenější hit State of Non-Return fungoval se syntetickým efektem baskytary nadpozemsky. Znělo by to se smyčci ještě líp? Chtěl bych to v budoucnu zjistit, ale do té doby budu vzpomínat na transcendentální ambientní metal, který Om ve třech předvedli.


Josh T. Pearson
V prostorách kostela Janskerk bylo k vidění několik zajímavých interpretů, ale jen Josh dokázal naplno využít akustiku a atmosféru sakrálního prostoru. Hlas plný emocí a kompletní splynutí s kytarou. Neuvěřitelná dynamika jeho projevu, která milovanou tvorbu z nahrávky Last of the Country Gentlemen posunovala za obzor. Bonusem se stal nový materiál, který obstál na jedničku.


Lubomyr Melnyk
Ukrajinský virtuóz, kterému ve světě klaviatur není rovno. Programové překrývání a uhrančivost Pearsona způsobila, že jsem doběhl sice až na závěr vystoupení, ale právě včas. Melnyk se rozloučil s hostující zpěvačkou, chopil se mikrofonu a představil opus Windmills. Continuous music v celé své kráse a dokonalosti/nedokonalosti.


The Drones
Hodina až po okraj naplněná kytarami. The Drones zahájili set písní I See Seaweed a bylo vymalováno. Kvílející kytary, vibrapáky v permanenci a Gareth Liddiard v nejlepší pěvecké formě. Poslední zastávka evropského turné připadla právě na Utrecht, ale únava nebyla znát a kapela ze sebe ždímala všechno.


The Necks
Hodinová improvizace, která ani jednou nesklouzla ke zbytečné instrumentální onanii. Bezbřehý proud not při spolupráci bicích, klavíru a basy. Ultimátní souznění tří muzikantů.


Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Šejkr #128: Hlavně aby to nebylo naposledy

Michal Pařízek 19.04.2024

Tohle je Šejkr Sharpe edition, ne snad tedy úplně komplet, ale vlastně nakonec ano. V pořadu zazní hned několik ukázek z programu plus jedna motivační na závěr směřuje taky na…

Šejkr #127: Jak je důležité nevyhrát

Michal Pařízek 05.04.2024

O Liv.e více v dubnovém Full Moonu, ten text vůbec nebyl v plánu, ale prostě musel ven. Ona sama říká, že když nahrávala loňské album Girl in the Half Pearl,…

Hudba pre každého a každý pre hudbu (Žižkovská noc 2024)

Zuzana Valešová 30.03.2024

Zatiaľčo minulý rok pôsobila Žižkovská noc ako taký “kočkopes”, tento rok nastúpila v plnej sile s jasnou správou, myšlienkou a víziou mne viac než sympatickou.

Šejkr #126: „Ono se to k tobě blíží“

Michal Pařízek 22.03.2024

„Světová zpráva o štěstí zařadila Česko na 18. místo.“ No to se mi ulevilo, pak že jsme na tom špatně.

Preview: Jeden svět 2024

Ondra Helar 19.03.2024

Šest festivalových tipů, a to napříč tématy, protože i to je letošní novinkou – schází jednotné téma, zato je spoustu různých kategorií.

Šejkr #125: Jako v křesle

Michal Pařízek 08.03.2024

Dělo se toho spoustu, možná nejsilnějším zážitkem ale byla návštěva Kunstmuzea v Haagu. V hlavní roli Max Beckmann, Piet Mondrian, De Stijl. A Can.

Šejkr #124: „praise your cringe“

Michal Pařízek 23.02.2024

„Praise your cringe,“ hřímá Joshua Idehen z pódia lublaňského klubu Channel Zero. Motivuje, káže a směje se u toho. Emoce na praporu a dojetí.

To nejlepší z první dekády festivalu Ment (Andraž Kajzer)

Andraž Kajzer 13.02.2024

Dekáda je výročí, které je potřeba pořádně oslavit. Jako první nabízíme pamětihodné momenty přehlídky uměleckého ředitele festivalu Andraže Kajzera.

Šejkr #123: To podstatné již…

Michal Pařízek 09.02.2024

Pohledy se mohou různit, naštěstí. „Můj je ten správný.“ Ano, takhle by to mělo, mohlo být. Právě Kafka je jednou z těch osobností...

Šejkr #122: „El color de los días“

Michal Pařízek 26.01.2024

„Tohle je konec internetu. Měli bysme si zase posílat dopisy, to bude mnohem užitečnější než tenhle shit.“ Ano, na letošním Eurosonicu padaly i takovéto věty.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace