redakce | Zprávy / Festivalové | 18.12.2020
Lunchmeat, každoroční mezinárodní festival, věnovaný aktuální nezávislé elektronické hudbě a digitálnímu umění, zve v neděli 20. prosince od 19:30 ke sledování audiovizuálního streamu, který se odehraje u majestátní brutalistní budovy hotelu v centru Prahy.
fotogalerie z festivalu zde
Jelikož jsou všechny kulturní akce zrušeny, nemohl se konat každoroční adventní koncert, pořádaný pod hlavičkou Lunchmeat festivalu v Anežském klášteře. Kolektiv ale nepřestává hledat cesty a způsoby, jak propojit umělce, kteří nemohou vystupovat, s publikem, které je nemá kde poslouchat. Poslední adventní neděli proto pořádá site-specific audiovizuální stream, ve kterém se představí česko-ukrajinská zpěvačka a producentka Dmitrievna a producent a DJ Ancestral Vision, o vizuály se postará Lunchmeat Studio. Experimentální videomapping bude mimo jiné pracovat s architektonickými elementy hotelu jejichž 3D scany pro tento účel laskavě poskytl Národní památkový ústav. Stream bude probíhat na Facebookové stránce Lunchmeat Festivalu a bude ke shlédnutí zdarma.
Tvorbu česko-ukrajinské zpěvačky a producentky Dmitrievny značně ovlivnil její šestiletý pobyt v Berlíně a tamější elektronická hudební scéna. Skladby, které píše sama v češtině, ruštině nebo angličtině se zabývají tématy jako je vlastní identita, trauma a spiritualita. V roce 2018 vyšlo Dmitrievně debutové album Hysterius na labelu Napp records producentky Catnapp, letos na podzim vydala druhé EP Eterno Reterno, ve kterém se mísí temné techno a chytlavé popové melodie za doprovodu emotivních textů. Producent a zakladatel klubových nocí a labelu Unizone Ancestral Vision si libuje v tvrdých a rozverně zlomených beatech, stejně tak jako v ambientnějších polohách a spirituálních chorálech. Je známý široce rozkročenou selekcí napříč žánry, jeho produkce potírá hranice mezi jednotlivými hudebními styly. Kromě pořádání Unizone večírků, na kterých se představili producenti z celého světa (Imaabs, Kablam, Wulffluw XCIV), má Ancestral Vision jednou za čtrnácti dní show na Radio 1 a v současné době pracuje na svém debutovém EP.
Audiovizuální studio Lunchmeat doprovodí hudebníky experimentální mappingem s živými parametrickými projekcemi a noisovými obrazci na část fasády brutalistního hotelu. Pětice ve složení Jakub Pešek, Jakub Aeldryn, Erik Bartoš, Eli Eliášek a Gomi Fernandez pracuje s bazální iluzí prostoru v rámci betonové masy, narušuje její perspektivu, zapojuje signál živého obrazu a znovu ožívá fotogrametrické 3D skeny uměleckých objektů původní výzdoby hotelu.
redakce 26.03.2024
Instrumentální jazz-funková formace Mezzoforte patří k tomu nejzajímavějšímu, co dal Island hudebnímu světu.
redakce 25.03.2024
Žánrově je program scény rozpřažen od euforického popu přes psychedelii, rap, africkou elektroniku až k razantnímu postpunku. Devatenáct jmen, devatenáct svébytných přístupů.
redakce 25.03.2024
Pestrá směs, kterou jinde neuslyšíte, od mizejících tradic po současné globální fúze, od veteránů žánru po horké novinky.
redakce 24.03.2024
Kerry King loni oficiálně založil svou sólovou superskupinu složenou ze známých thrashmetalových hudebníků.
redakce 23.03.2024
Luxemburský raper Maz Univerze organizátori očaril na nemeckom festivale Reeperbahn. Originálny flow a texty, ktoré sa dotýkajú rôznych tém.
redakce 22.03.2024
Pořadatelé garantují třem kapelám, které vybere mezinárodní porota nebo diváci ze sedmi finalistů postup na letošní ročník festivalu.
redakce 18.03.2024
Festival prezradil ďalších hudobných interpretov, medzi nimi umelcov pôvodom z Islandu, Bangladéša, Chorvátska, Rakúska, USA, Austrálie, Španielska.
redakce 18.03.2024
Diváci při stejném počtu akreditací v prodeji jako loni mohou očekávat nový sál, více repríz atraktivních titulů a více projekcí denně.
redakce 17.03.2024
Sérii doprovodných festivalových koncertů odstartuje projekt Erwana Keravece, který představí rané skladby Philipa Glasse z roku 1969.
redakce 14.03.2024
Padesátka snímků filmařů do třiceti let v hlavní soutěži, pamětnické ohlédnutí a trojice koncertů.