Články / Seriály / / Medvědovo

Medvědovo psychrockové okénko XII: Na slovíčko s Rabbits

Medvědovo psychrockové okénko XII: Na slovíčko s Rabbits

Jakub Ďuraško | Články / Seriály / / Medvědovo | 17.05.2013

Portlandské trio Rabbits už přes týden křižuje Evropu ve společnosti norských Arabrot (Fysisk Format), na skok se minulý týden objevili i v Čechách (Broumov, Plzeň, Hradec Králové) a další tři zastávky jsou za dveřmi (Praha, Brno, České Budějovice). Rabbits mohou působit možná trochu tajemně, ale na scéně se pohybují už od roku 2005, vydali řadu sedmipalců, splitů, kazet a o jejich první LP se postaral mamut metalové scény Relapse Records (s deskou Lower Forms), jejich aktuální dvanáctipalec Bites Rites vyšel na labelu Good to Die. Rabbits hrají hutný, trýznivý a těžký sludge punk. Dvě kytary, dva vokály, škopky. Pro nejednoho klasika bude možná překvapením, že zakládajícím členem Rabbits je Joshua Hughes – chlapík, který stojí za vznikem hardcore kapely Angel Hair (Gravity Records), v devadesátých letech provozoval kultovní synth/punkovou grupu (a post-hardcore) The VSS (Honey Bear), která se pružně přetavila v synth/psychedelické Slaves (Troubleman Unlimited), aby svoji cestu zakončila na retro-rockové stezce v podobě Pleasure Forever (Sub Pop). Mladší generace má teď prakticky prvně šanci zažít Hughese naživo, tu starší asi potěší, že se i po dvaceti letech vrací na stejná pódia.

Joshi, ty jsi hrál v Angel Hair a pak si víc než jednu dekádu zkoumal vody psychedelického a experimentálního rocku s The VSS, Slaves a Pleasure Forever. Rabbits ale zní jako návrat k tomu primitivnímu brutálnímu zvuku, který kdysi hrnuli Angel Hair. Cos měl v plánu, když jsi zakládal novou kapelu?
S našim bubeníkem Kevinem jsem hrál už za časů Pleasure Forever, byl to můj ventil pro hraní jednodušších heavy riffů. Chtěl jsem se vrátit ke staršímu hardcore/punkovému zvuku, co mě v pubertě tolik navnadil k tomu, abych založil vlastní kapelu. Ale i tak cítím spoustu spojitostí mezi tím, co hraju teď a co jsem hrál dřív, pořád mám stejnou kytaru a stejnej zesilovač už od časů Angel Hair. No a když Pleasure Forever skončili, byl to pro mě a Kevina signál, abychom se naplno začali věnovat Rabbits – stejně už jsme předtím v jednom kuse jamovali, ale ještě nám pár let trvalo, než jsme potkali Setha a s jeho kytarou konečně vyladili to, jak chceme znít.

Jaký je život a scéna v Portlandu? Mám tam pár přátel a některým se moc nedaří najít pořádnou práci.
Milujeme Portland. Scéna pro heavy kapely je tam super. Spousta parádních kapel a spousta přátelských lidí, který vás různě podporujou, a to vám svým způsobem umožňuje být mnohem unikátnější a experimentálnější. My všichni máme regulérní denní práci, která nám umožňuje dělat muziku, jakou chceme. Najít práci je celkem těžký, ale my jsme spolehlivý a tvrdě pracující chlápci, a je jedno, jestli zrovna makáme pro zaměstnavatele nebo kapelu.

Řekni mi něco o Eolian Records. To je label, co vedete s ostatníma týpkama z Rabbits? Na co se zaměřujete?
Eolian založil náš roadie a tour manager Daniel – vydal několik prvních věcí od Rabbits a taky spoustu věcí od našich kámošů. Když Daniel odjel z LA, celý katalog nechal u Setha doma a tam dlouho ležel ladem. Po letech jsem se Seth a já rozhodli, že label zrestartujeme, protože jsme se za tu dobu naučili dělat všechno, co je k tomu potřeba, a měli jsme spoustu kámošů v super kapelách, který nikdo nevydával. Soustředíme se na heavy, noise a experimentální kapely z Portlandu. Náš cíl je dokumentovat naši scénu v Portlandu, místo aby to dělal někdo mimo Portland a vysvětloval nám, co se tu děje.

Rabbits flexi sedmipalec – na jedné straně je cover Minor Threat Streight Edge, na druhé straně Black Flag Wasted. Docela si dokážu představit radikálního ikskaře, jak vás s tímhle vtípkem prudí...
Zatím si nikdo nikdy nestěžoval. Straight edge obce většinou nemá moc dobrej smysl pro humor, takže máš pravdu, asi by je to mohlo štvát, ale já pochybuju, že vůbec Rabbits znají. A jestli jo, tak si myslím, že je nejspíš štveme spoustou dalších věcí.

Když se koukám na vaše stránky a profil na facebooku, mám pocit, že jste legrační partička. Kdo z vás je nejvtipnější? A co nějaká zábavná historka z aktuálního tour s Arabrot?
My milujeme vtipy. Fakt. A vůbec se nebereme vážně, narozdíl od spousty heavy kapel, což je dobře. V tom, kdo je nejvtipnější, se ale průběžně střídáme. Chlápci z Arabrot jsou taky dost srandovní, ale zrovna si nemůžu žádnu vtipnou historku vybavit.

Můžeš poodhalit svoji koncertní historii v Čechách? Pamatuješ si ještě, kdy a kde jsi tady všude hrál?
Rozhodně jsem hrál v Sokolově s kapelou The VSS. Byl to nějaký malý kulturák a po koncertě jsem šli do hard rock baru, co byl odshora dolů polepený plakátama. A několikrát jsem hrál v Praze v klubu 007. A teď nedávno v Broumově, Hradci Králové a Plzni, což bylo super, takže už se těšíme do Prahy a do Brna.

Deska The VSS Nervous Circuit se za poslední tři roky dočkala už dvou reissue verzí (CD na Hydrahead Records a LP na Sargent House). Nehodil by se při té příležitosti reunion?
Tuhle možnost jsme nedávno probírali, ale bohužel pro spoustu a spoustu důvodů k tomu asi nikdy nedojde.

Info

Rabbits in Čeka:
18.5. @ Brno, Boro
19.5. @ Praha, 007
20.5. @ České Budějovice, Naab zkušebna (info na naab@naab.cz)

www.rabbitusmaximus.com
www.rabbitusmaximus.bandcamp.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Medvědovo psychrockové okénko XXIV: Stárnoucí součást stroje

redakce 08.04.2019

Husarský kousek se povedl vydavatelství Samuel Records, když vytáhl na světlo nikdy nevydanou nahrávku Nesoučást stroje.

Medvědovo psychrockové okénko XXIII: Nuselský zoomorph

redakce 08.01.2019

Ještě letos na jaře se mohlo o identitě sólového projektu Kult Masek jen spekulovat. Začátkem léta pak dostal nenápadný profil z Bandcampu i fyzickou podobu.

Medvědovo psychrockové okénko XXII.: O léčivých účincích Ormus

redakce 18.09.2018

Jedná se sice o projekt zahraniční, americký, nicméně vyšel na pardubickém experimentálním labelu Obsedante!, a je to perfektní doklad jeho výtečného žánrového rozpalu.

Medvědovo psychrockové okénko XXI. - Mai Mai Mai (II.)

redakce 30.01.2015

Jednou z důležitých postav tohoto dění je i Toni Cutrone, o jehož projektu Mai Mai Mai dnes bude řeč. V Pignetu provozuje jeden ze zásadních prostorů na místní scéně...

Medvědovo psychrockové okénko XXI. - Mai Mai Mai

redakce 29.01.2015

Pod hlavičkou MMM vystupuje Cutrone sólově, v pohanské masce a nad stolem založeným řadou efektů a syntezátorů servíruje neklidnou vlnu na pomezí dronu, elektroniky, soudobého techna.

Medvědovo psychrockové okénko XX: The Cosmic Dead na cestě ke zralosti

redakce 08.07.2014

... vždyť jde o přímou poctu britským titánům Hawkwind – ovšem pozor, často až s tučnou a živelnou intenzitou Motörhead.

Medvědovo psychrockové okénko XIX: Secret Museum of Kind Men

redakce 16.02.2014

Secret Museum je fascinující kompilace, která mapuje hudební tradicionály světových etnik datovaných mezi roky 1925 až 1948.

Medvědovo psychrockové okénko XVIII: Body/Head - Coming Apart

redakce 11.01.2014

Když se před dvěma lety rozpadla ikona indie rocku Sonic Youth, vyvolalo to širokou škálu reakcí od mentálních breakdownů...

Medvědovo psychrockové okénko XVII: Destruction Unit živě

redakce 26.10.2013

Nejde o partičku bubáků ze Skandinávie, které zmátla nekonečná noc a přiměla je k obscénnostem s warpaintem na ksichtě.

Medvědovo psychrockové okénko XV: Spider Fever a Mario Rubalcaba

redakce 24.08.2013

Clikatat Ikatowi, Black Heart Rebellion, Sea of Toms, Rockets from the Crypt, Hot Snakes. Mario Rubalcaba.