Články / Reporty

Na maximum (Mighty Oaks)

Na maximum (Mighty Oaks)

Anna Kubínová | Články / Reporty | 11.09.2021

Krátce před tři čtvrtě na osm je klub Rock Café ještě poloprázdný. Lidé se trousí pomalu, ale atmosféra je uvolněná a všichni vypadají spokojeně. Koncert indiefolkové skupiny Mighty Oaks, jehož termín se kvůli pandemické situaci dvakrát posouval, je konečně tady. Mezinárodní trio složené z Američana Iana Hoopera, Brita Craiga Saunderse a Itala Claudia Donzelliho vzniklo před deseti lety v Berlíně a při živých vystoupeních je pravidelně doprovází další hudebníci. Kapela byla v Praze naposledy téměř před dvěma lety, kdy doprovázela The Lumineers na evropské části jejich turné.

V roli předskokanky se na pódiu představuje mladá slovenská hudebnice Timea. Zazpívá několik autorských písniček za doprovodu kytaristy, sama zahraje na klávesy. Melodie a slova nezůstanou v paměti déle než pár minut, Timea má ale pěkný hlas, který zní ještě zajímavěji v nižších polohách. Na závěr přidá cover verzi skladby Brooklyn Baby od Lany Del Rey. S úsměvem několikrát poděkuje posluchačům, že si nepočkali až na Mighty Oaks a přišli se podívat i na ni. Její příjemné a nenucené vystupování je odměněno vřelým potleskem, klub je už skoro plný.

Ani hlavní hvězdy večera na sebe nenechají dlouho čekat. Jen co se Mighty Oaks objeví, strhne se nadšení a umělci neváhají. Chopí se nástrojů a prostorem se rozlehnou skladby z nové desky. První zazní Land of Broken Dreams, následuje titulní Mexico a další. Fanoušci tleskají, broukají si se zpěvákem Ianem Hooperem a zaníceně se pohybují do rytmu.

Mighty Oaks nijak neskrývají svoji radost z toho, že stojí na klubovém pódiu a hrají pro spokojené a natěšené posluchače. Zatímco sérií prvních skladeb si tak trochu testují atmosféru a starají se především o to, aby se koncert rozběhl, postupně se uvolní. Členové kapely přizvukují Hooperovi, který začíná chválou Prahy a během večera několikrát zopakuje, že je šťastný, že hraje pro tak skvělé publikum a že se konečně vrátily live shows. Jeho přirozené charisma, vřelost a přátelskost pomáhají vytvořit dojem, že dnešní večer je něčím opravdu výjimečný. Jak neopomene zdůraznit, „už nikdy se nesejdeme přesně v téhle sestavě, pojďme si to teď společně užít“.

Atmosféra se lehce změní jen ve chvíli, kdy zazní skladba So Low, So High věnovaná památce zpěvákovy matky. Velký prostor dostanou posmutnělé housle a logo MO na pódiu za kapelou se zbarví do sytě modrých tónů. Jinak ale večer uběhne v takřka euforické náladě. Na přídavek se Mighty Oaks nechávají vytleskávat poměrně dlouho, ale vytrvalost fanoušků řádně odmění. Jak Hooper prohlásí, v kapele mají nejraději akustickou hudbu a v takové podobě předvedou skladbu Heavy. Opět se zvukovou technikou přidají ještě dvě starší písničky, na závěr chvíli jamují a je definitivně konec. Zpocení a nadmíru spokojení posluchači se vyhrnou po schodech do příjemně chladného nočního vzduchu, zapovídají se na ulici nebo se vydají na lov večerních spojů. Jedinečná sestava se rozpadla, Mighty Oaks ji však využili na maximum.

Info

Mighty Oaks (de)
7. 9. 2020 Rock Café, Praha

foto © se svolením Fource.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Monkey Week 2022: Kousek srdce

Michal Pařízek 28.11.2022

Jeho zvědavost je upřímná a nenucená, v tu chvíli ještě netuším, že podobně milých lidí potkám spoustu. Jsem tu sotva hodinu a už se chci stěhovat...

Bonobo a jeho zlatý rez

Matej Kráľ 28.11.2022

Bonobo vyrátal zlatý rez klubového a kapelového zvuku. Vzišla z toho skvelá párty.

Alternativa 2022: Nové pohledy, staré základy

Jan Starý 27.11.2022

Alternativa vyniká přehledem o kontinentální scéně a dokáže nabízet jiné pohledy na starší přístupy. Ještě víc než loni ale chyběli mladí hudebníci a elektronika.

Možno sa už neuvídime (Injury Reserve)

Jonáš Sudakov 26.11.2022

Zamyslenejšie a atmosferickejšie pasáže predchádzajúcich päťdesiatich minút nahradili moshpity a skandovanie. Dôstojná rozlúčka s Injury Reserve.

Citový vyděrač Nils Frahm

Lukáš Grygar 25.11.2022

Podezřelý: Frahm, Nils, ročník 1982, státní příslušnost německá, žánrová „contemporary classical“. Už máte dostatek indicií?

Stále svěží šumperské blues (Blues Alive 2022)

Jiří V. Matýsek 21.11.2022

Letošek jako by startoval novou éru, uvolnění po covidové pauze bylo znatelné. Pokud byl jubilejní ročník prodchnut obavami o budoucnost, vyprodáním letoška byly rozptýleny.

Le Guess Who? 2022 – To nejlepší

redakce 15.11.2022

Kromě denního zpravodajství nabízíme tradičně stručný výběr z nejlepších koncertů, podrobnější reportáž najdete v lednovém Full Moonu.

Tolik sebevědomí i pochybností zároveň (Sudan Archives)

Jakub Béreš 15.11.2022

Místo R&B zpěvačky vyzařující klid připomínala rockstar, ve svých manýrách ale nikdy neošidila samotný pěvecký výkon.

Show me your inner IKEA (Luki Essender, Galerie OFF/FORMAT)

Minka Dočkalová 15.11.2022

Víc pozornosti tentokrát strhávají návštěvníci než výstava. Musím se dívat na to, jak se lidé dívají. A přes to dívání zkoumám vystavená díla.

Hádanky z Utrechtu #3: Mít co říct

Michal Pařízek 13.11.2022

Může být nejlepším koncertem festivalu ten, ze kterého jste odešli? Snadno.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace