Jakub Béreš | Články / Reporty | 29.10.2018
Cesty amerického producenta a zpěváka Toma Krella alias How to Dress Well jsou nepředvídatelné. Jen málokoho by napadlo, že člověk, který stál na počátku dekády u zrodu alternativního R&B, jež svým důrazem na emoce posunulo pop druhé dekády a podnítilo vznik hvězd typu The Weekend, se přes krystalicky popové nahrávky vytasí s novinkou The Anteroom, ovlivněnou noisem a (post)klubovou scénou. How to Dress Well kombinuje důvěrně známé s překvapivým a naživo vše posouvá do ještě větších krajností.
A zatímco podstatná část hudebníků jde za co největší popularitou, How to Dress Well zvolil opačnou cestu, stáhl se do ústraní. A do Prahy přijel bez doprovodné kapely, nadto do komornějšího Café V lese namísto většího Futurum Music Baru, kde hrál před čtyřmi lety. Ještě před ním se sál zaplnil hustou mlhou a hutnými sekavými beaty producentky ELLLL, která během chvilky proměnila pondělní večer na páteční noc. Žádné pomalé seznamování se supportem se nekonalo. ELLLL hrála, jako by jí patřil celý večer, a zároveň dala tušit, že ani současná koncertní podoba How to Dress Well nepůjde očekávaným směrem.
Ten rozdělil své vystoupení do dvou částí a každá z nich působila úplně jinak. Hlavní roli v té úvodní měl zrnitý noisový podklad a barevné vizuály dotvářející roztěkanou atmosféru. Krell pobíhal z jedné strany malého podia na druhou a kromě malých kláves stihl zpívat do dvou mikrofonů. Ovšem spíše než Krellův vlastní hlas ve skladbách dominovala jeho odosobněná, upravená verze.
fotogalerie z koncertu tady
Zlom přišel ve třetině programu, kdy se How to Dress Well zastavil a vedl s publikem asi desetiminutovou rozpravu. Kromě představení nové desky, vylíčení svého pražského dne a návštěvy tří veganských restaurací vysvětlil, proč jeho koncert zní tak nevlídně i jak moc je pro něj těžké žít v současné Americe, která bojuje s institucionalizovaným rasismem i chudobou. Zbytek večera se najednou nesl na zcela jiné vlně. Agresivní beaty začaly dávat smysl a jejich odtažitost byla pryč. Z How to Dress Well se během pár minut stal člověk s podobnými starostmi, jaké mají jeho fanoušci. A pospolitost diváků, Krellův smysl pro humor i akustický přídavek s několika výpadky textu dodaly temnému večeru trochu světla.
How to Dress Well (us) + ELLLL (irl)
22. 10. 2018 Café V lese, Praha
foto © Filip Kůstka
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.