Články / Reporty

Nepředvídatelný Bonobo

Nepředvídatelný Bonobo

Jakub Béreš | Články / Reporty | 24.05.2018

Britský hudebník Simon Green jezdí do Praha zhruba co pět let. Po Roxy a Divadle Archa si teď se svou živou kapelou čítající i trojici dechů smlsnul na vyprodaném Foru Karlín. Kde bude příště, můžeme jenom hádat, ale podle toho, jak si Bonobo pochvaloval hlavní město, by už promotéři měli hledat větší halu. A i když by někdo mohl namítat, že se jeho hudba hodí spíš do intimnějších prostorů, tak profesionální show, obří projekce, šestičlenná kapela a vokalistka Szjerdene v úterý dokázaly, že si jejich místy dojemná, jindy zase prudce taneční show poradí s jakýmkoliv prostorem.

Mladý britský producent a zpěvák Poté v roli supportu si velký sál na svou stranu nezískal. Popový mix s nádechy multižánrové a multikulturní ostrovní klubové scény byl příliš agresivní a oproti Bonobovi příliš chaotický a eklektický. To ovšem neznamená, že perkusemi a afrobeaty nasáklý set nebyl zábavný. Než před hlavní hvězdu by se ale hodil jako after party. Tam se totiž místy nenápaditý zvuk a kolísavý zpěv promíjí snadněji.

V reportu Radia Wave z loňského Meltu, kterému Bonobo headlinoval, se píše, že už dávno není velký tahák. Možná ne na progresivní akci zaměřující se na elektronickou scénu, v mainstreamovějším kontextu ale stále ano. Jeho vystoupení i loňská na Grammy nominovaná deska Migration dokazují, že se vyšvihl takhle vysoko zaslouženě, navíc bez toho, aby utrpěla jeho invence. Tedy s výjimkou live verze singlu Kerela, jemuž dominovaly cheesy bicí. Hodinu čtyřicet dlouhou show otevíraly klidnější tracky, během nichž jsme společně s obřími projekcemi prolétávali nad namodralou měsíční krajinou. Majestátní i meditativní spojení navíc zpestřila zpěvačka Szjerdene, která odzpívala chytlavý song s marockými rytmy Bambro Koyo Ganda.

A nezůstala jen u něj. No Reason patřila do tanečnějšího bloku skladeb, na kterou Bonobo skvěle navázal remixem Blurred od Kiasmos. Ten z davu vymáčkl ještě poslední zbytky energie v lehce natahované dramaturgii. O jeden z nejsilnějších momentů se ovšem Szjerdene postarala už v půli setu, kdy si svým barevným vokálem pohrála s písní Break Apart, v níž má původně featuring křehký Rhye.

Ovšem večer byl v režii Bonoba. Pendloval mezi čtyřmi pulty a do ruky bral častokrát i kytaru. Koncert by byl sice stejně skvělý, i kdyby v karnevalové písni We Could Forever nevylétly do vzduchy oblaky konfet a hustého dýmu, to když taneční skladba směřovala k EDM extázi, na druhou stranu proč nepřekvapit dav a neoddělit první půlku programu? Nepředvídatelnému Bonobovi není cizí žádný žánr, jeho hlavní předností ale je, že všechny dokážel smíchat v organickou snovou plavbu, v níž si každý mohl najde něco opravdu svého, a zároveň se baví i v dalších částech koncertu.

Info

Bonobo (uk) + Poté (uk)
22. 5. 2018 Forum Karlín, Praha

foto © Mária Karľaková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace