Zprávy / Festivalové

Beseda u Bigbítu: Snapped Ankles! Poprvé u nás

Beseda u Bigbítu: Snapped Ankles! Poprvé u nás

redakce | Zprávy / Festivalové | 16.01.2020

Londýnský postpunkový objev Snapped Ankles, domácí patnáctičlenná kapela Zvíře jménem Podzim i jedno z aktuálně nejskloňovanějších slovenských jmen Katarína Máliková, to jsou první potvrzení headlineři festivalu Beseda u Bigbítu, který se tradičně zaměřuje zejména na reprezentativní výběr české a slovenské nezávislé hudby.

report z loňského ročníku např. zde

Britská formace Snapped Ankles patří mezi poslední objevy ostrovní scény, portál The Quietus jejich debut Come Play The Trees před dvěma lety zařadil mezi 20 nejlepších nahrávek roku. Motorické rytmy, noise, post-punková inspirace i šamanské kostýmy – eklektickou směs mnoha žánrů tato parta vytváří mj. na vlastnoručně vyrobené syntezátory. Samostatnou kapitolou jsou divoká koncertní vystoupení Snapped Ankles, nezřídka doprovázená také hraním přímo mezi diváky. Loni vydali desku Stunning Luxury a zaslouženě patřili k vrcholům trenčínského festivalu Pohoda. Letos v Tasově je čeká česká premiéra.

Unikátní projekt Jakuba Königa Zvíře jménem Podzim se překvapivě vrátil s druhým albem Září. Novinka Zvířete voní čímsi magickým a současně hluboce lidským. Pohlcuje, laská a překvapuje svým elektronickým vyzněním, o které se vedle kapelníka velkou měrou zasloužili také Aid Kid a slovenský producent Jonatán „Pjoni“ Pastirčák. Album má nominaci na hudební cenu Apollo a v Tasově patrně půjde o jedno z posledních vystoupení kapely v kompletní patnáctičlenné sestavě. Jako silné, osvobozené zvíře se projevuje i slovenská hudebnice Katarína Máliková, což skvěle ilustruje například skladbou Čierna šelma z nového alba Postalgia. Ve své aktuální tvorbě opustila folklorní motivy protkané elektronikou a vsadila na říznou kombinaci syrového zvuku syntezátorů, epických harmonických souzvuků, expresivního vokálu a na dřeň jdoucí poezie v textech. Katarína Máliková má nominace na album i skladby roku v Radio_Head Awards a v této chvíli je dost možná nejzásadnějším vývozním artiklem slovenské scény do zahraničí.

Zavedenou značku B4 v Tasově odprezentují Tomáš Procházka a David Freudl. Jejich šestá řadovka Plastová okna nominovaná na hudební cenu Vinyla je nejpísničkovější za jejich více než patnáctiletou kariéru. Stejnou nominaci má i projekt Rouilleux Luboše Rezka. V jeho tvorbě jsou stále patrné prvky psychedelie a dronové hudby, na čtvrtém albu Lycanthropic Sounds však vedle kytary více využívá klavír. Produkci „outsiderského popu“ a album Není se na co těšit představí duo Post-hudba, Dominik Zezula a Tomáš Havlen. Česko-vietnamská zpěvačka Viah debutovala před dvěma lety svěží elektropopovou deskou Tears of a Giant a jako vítězka soutěže Czeching 2019 dostala příležitost Česko zastupovat na největším evropském showcaseovém festivalu Eurosonic Noorderslag v Groningenu. Inspirativní podněty v rámci domácí scény ovšem přináší i osobitý lo-fi kytarový projekt Tomáše Kopáčka Black Tar Jesus, hardcoroví Decultivate, živelní post-punkoví sinks nebo „divnorapoví“ Mutanti hledaj východisko. O zábavu se pak zaručeně postará maďarské taneční kvarteto Freakin’ Disco. Jejich poslední nahrávka Monster zabodovala i mezi hudebními kritiky – zařadili ji mezi nejlepší desky roku na serveru Beehype.

V programu 28. ročníku festivalu se 31. července a 1. srpna 2020 v Tasově u Veselí nad Moravou na třech scénách představí více než čtyřicet vystupujících, další umělci pak vystoupí v rámci ostatních programových bloků, tradiční Soutěže písničkářů a tzv. Apollónovy návštěvy. Další várku potvrzených kapel pořadatelé Besedy u Bigbítu oznámí na jaře.

Info

Beseda u Bigbítu
31. 7. – 1. 8. 2020
Tasov u Veselí nad Moravou
fb událost

foto © Timothy Cochrane

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Do Dobršské brány již jen pár dní

redakce 13.08.2020

Festival Dobršská brána ve svém 4. ročníku opět nabídne osvěžující vhled do světa soudobé hudby bez dramaturgických kompromisů a formálního žánrového zařazení interpretů.

Noir Film Festival uvede italské noiry a Davida Lynche

redakce 11.08.2020

Po loňském exkurzu do exotického Japonska se dramaturgové festivalu rozhodli představit další evropskou inkarnaci klasického amerického žánru, a to v rámci italské kinematografie.

Festival Americké jaro bude na podzim

redakce 11.08.2020

Program představuje umělce divákům v Praze a v dalších městech a sestává z jazzové a klasické hudby, divadelních, filmových a scénických představení.

Stone Smoker Festival ve Skalákově mlýně

redakce 11.08.2020

Pod taktovkou (nejen) pražské party kolem labelu Stone Smoker se mohou návštěvníci těšit na dvoudenní pestrý program festivalu.

Lunchmeat Festival 2020 uvítá Sophie nebo Helenu Hauff

redakce 10.08.2020

Lunchmeat Festival, mezinárodní akce věnovaná aktuální nezávislé elektronické hudbě a novým médiím, ohlašuje druhou várku vystupujících.

Sharpe zverejnil kompletný program

redakce 10.08.2020

Na septembrový termín Sharpe festivalu sa organizátorom podarilo presunúť takmer všetky už ohlásené kapely.

Prague International Film Festival v Edisonu

redakce 10.08.2020

Festival, který nabízí jak známá jména tak nové talenty, si klade za cíl stát se jedním z nejlépe hodnocených v Evropě.

Hell Fest je zpět

redakce 09.08.2020

Jih je životní křižovatka, říkají pořadatelé Hell Festu. Vybrané kapely, chlebíčky, jazykové ostrovy.

Pátý ročník festivalu Šamana Ztráta ve spolupráci s Mood

redakce 07.08.2020

Z velké části je hudební program festivalu Šamana Ztráta složen z elektronické hudby, a to v jejích nejrůznějších podobách.

Hradby Samoty v špeciálnej edícii Mikrohradby Moravany

redakce 06.08.2020

Program bude zahŕňať rôzne hudobné počiny z experimentálnej scény od ambientu, drone, noise, experimentálnej elektroniky, post punk, industrial, neofolk, minimal, neoklasika, techno.