Zprávy / Festivalové

Beseda u Bigbítu: Snapped Ankles! Poprvé u nás

Beseda u Bigbítu: Snapped Ankles! Poprvé u nás

redakce | Zprávy / Festivalové | 16.01.2020

Londýnský postpunkový objev Snapped Ankles, domácí patnáctičlenná kapela Zvíře jménem Podzim i jedno z aktuálně nejskloňovanějších slovenských jmen Katarína Máliková, to jsou první potvrzení headlineři festivalu Beseda u Bigbítu, který se tradičně zaměřuje zejména na reprezentativní výběr české a slovenské nezávislé hudby.

report z loňského ročníku např. zde

Britská formace Snapped Ankles patří mezi poslední objevy ostrovní scény, portál The Quietus jejich debut Come Play The Trees před dvěma lety zařadil mezi 20 nejlepších nahrávek roku. Motorické rytmy, noise, post-punková inspirace i šamanské kostýmy – eklektickou směs mnoha žánrů tato parta vytváří mj. na vlastnoručně vyrobené syntezátory. Samostatnou kapitolou jsou divoká koncertní vystoupení Snapped Ankles, nezřídka doprovázená také hraním přímo mezi diváky. Loni vydali desku Stunning Luxury a zaslouženě patřili k vrcholům trenčínského festivalu Pohoda. Letos v Tasově je čeká česká premiéra.

Unikátní projekt Jakuba Königa Zvíře jménem Podzim se překvapivě vrátil s druhým albem Září. Novinka Zvířete voní čímsi magickým a současně hluboce lidským. Pohlcuje, laská a překvapuje svým elektronickým vyzněním, o které se vedle kapelníka velkou měrou zasloužili také Aid Kid a slovenský producent Jonatán „Pjoni“ Pastirčák. Album má nominaci na hudební cenu Apollo a v Tasově patrně půjde o jedno z posledních vystoupení kapely v kompletní patnáctičlenné sestavě. Jako silné, osvobozené zvíře se projevuje i slovenská hudebnice Katarína Máliková, což skvěle ilustruje například skladbou Čierna šelma z nového alba Postalgia. Ve své aktuální tvorbě opustila folklorní motivy protkané elektronikou a vsadila na říznou kombinaci syrového zvuku syntezátorů, epických harmonických souzvuků, expresivního vokálu a na dřeň jdoucí poezie v textech. Katarína Máliková má nominace na album i skladby roku v Radio_Head Awards a v této chvíli je dost možná nejzásadnějším vývozním artiklem slovenské scény do zahraničí.

Zavedenou značku B4 v Tasově odprezentují Tomáš Procházka a David Freudl. Jejich šestá řadovka Plastová okna nominovaná na hudební cenu Vinyla je nejpísničkovější za jejich více než patnáctiletou kariéru. Stejnou nominaci má i projekt Rouilleux Luboše Rezka. V jeho tvorbě jsou stále patrné prvky psychedelie a dronové hudby, na čtvrtém albu Lycanthropic Sounds však vedle kytary více využívá klavír. Produkci „outsiderského popu“ a album Není se na co těšit představí duo Post-hudba, Dominik Zezula a Tomáš Havlen. Česko-vietnamská zpěvačka Viah debutovala před dvěma lety svěží elektropopovou deskou Tears of a Giant a jako vítězka soutěže Czeching 2019 dostala příležitost Česko zastupovat na největším evropském showcaseovém festivalu Eurosonic Noorderslag v Groningenu. Inspirativní podněty v rámci domácí scény ovšem přináší i osobitý lo-fi kytarový projekt Tomáše Kopáčka Black Tar Jesus, hardcoroví Decultivate, živelní post-punkoví sinks nebo „divnorapoví“ Mutanti hledaj východisko. O zábavu se pak zaručeně postará maďarské taneční kvarteto Freakin’ Disco. Jejich poslední nahrávka Monster zabodovala i mezi hudebními kritiky – zařadili ji mezi nejlepší desky roku na serveru Beehype.

V programu 28. ročníku festivalu se 31. července a 1. srpna 2020 v Tasově u Veselí nad Moravou na třech scénách představí více než čtyřicet vystupujících, další umělci pak vystoupí v rámci ostatních programových bloků, tradiční Soutěže písničkářů a tzv. Apollónovy návštěvy. Další várku potvrzených kapel pořadatelé Besedy u Bigbítu oznámí na jaře.

Info

Beseda u Bigbítu
31. 7. – 1. 8. 2020
Tasov u Veselí nad Moravou
fb událost

foto © Timothy Cochrane

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Lunchmeat se vrací do Anežského kláštera

redakce 29.11.2023

All Above zve diváky, aby se nechali mezi mohutnými zdmi Anežského kláštera unášet na zvukovém polštáři.

KovnaFest v Punctu

redakce 28.11.2023

Nečekané souvislosti, drsné zlomy nespojitelných žánrů, překvapení jako konstanta.

Vlna blackmetalových kapel na Brutal Assault

redakce 27.11.2023

Tu nejčernější vlnu black metalu bezpochyby přinese vystoupení, jehož jméno mluví samo za sebe: Abbath přehraje skladby Immortal.

Queens of the Stone Age na Pohode

redakce 25.11.2023

Ich gitarové riffy a hlas speváka Josha Hommea patria k tomu najlepšiemu, čo sa za ostatné dekády na rockovej scéne zrodilo.

Festival Next prinesie prieniky popu a experimentu

redakce 21.11.2023

Lákadlami sú Lost Girls, Beatrice Dillon, Dis Fig, islandská kontrabasistka Bára Gísladóttir či kolektívny projekt 33.

ESNS 2024 odhaluje první umělce

redakce 19.11.2023

Zveřejněno je zatím 76 jmen z celé Evropy, mezi nimiž nechybí čtrnáct (z patnácti!) nominovaných na prestižní ceny Music Moves Europe.

Na Pohode 2024 vystúpi James Blake, Pendulum, Jockstrap alebo The Armed

redakce 17.11.2023

Na trenčianskom letisku v júli vystúpi v kompletnej kapelovej live zostave Pendulum, jedna z najznámejších drum & bassových kapiel 21. storočia.

Queens of the Stone Age na Colours of Ostrava

redakce 15.11.2023

Po turbulentním období plném zdrcujících osobních výzev se kapela navrátila ke svým kořenům.

Hradby Samoty s podtitulom Bratislava Intermezzo

redakce 14.11.2023

Gnaw Their Tongues nie je nič ľahké na strávenie – kombináciou black metalu, noisu, industrialu a jeho extrémneho sonického vystúpenia dostáva poslucháčov do katarzie.

Brutal Assault zahušťuje sestavu

redakce 12.11.2023

Norská ikona Satyricon v létě po osmi letech v pevnosti. V rámci festivalu Brutal Assault.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace