redakce | Zprávy / Nové desky | 05.11.2015
Šesté řadové album odhaluje, čím vším musí projít jednonohý národ Čanki, aby vymýtil zlo, které proniká do reality všedního dne. Kapela Čankišou zamířila do hlubin duší jednonožců, aby zpět na povrch vytáhla i ty nejtemnější kousky národa Čanki. A protože ani zde není zlo jednobarevné, použila k tomu řadu hudebních stylů a odkazů. Na temných riffech a motivech se prohání světlo a naděje a spolu tvoří nečekaně dokonalé spojení, na kterém staví i naléhavý hlas nepřehlédnutelného Karla Heřmana.
Čankišou vypráví svoji legendu jednonohého národa od roku 1998 a nyní přichází s nahrávkou s pořadovým číslem šest. Supay představuje Čankišou v nečekané poloze melodické kapely, která využívá prvky world music velmi uvážlivě a proti počátkům možná až střídmě. Výrazně pročištěný sound ze studia COX Davida Kollera pozvedl tvorbu kapely nečekaným směrem. Muzikant David Synák přiznává dlouhodobý dialog v kapele: "Tahle deska je pro mě krásným výsledkem dlouholetého úsilí se nějak hudebně dohodnout. Někdo je víc na rytmy a potřebuje, aby to bylo strašně našlapaný. Pro někoho jsou to hlavně harmonie, co nesmí nikde chybět. A tahle nahrávka je parádním kompromisem. Ne, vlastně je o setkávání na půli cesty, je to krásnej dialog mezi námi, pokec po dlouhé cestě... Překrása." Zpěvák Karel Heřman s tím souhlasí: "Nikdo nevyčuhuje, všechno hraje spolu dohromady a díky tomu to skvěle šlape."
Na výsledném zvuku má velkou zásluhu Jiří Topol Novotný, který desku točil, míchal i masteroval. Kytarista Martin Krajíček potvrzuje, že práce ve studiu tentokrát měla na výsledný zvuk velký vliv. "Rozhodnutí dělat desku s Topolem a točit v COXu bylo pro toto album naprosto zásadní. Příležitost dělat s někým, pro koho je zvuk životní vášní a náplní, je neocenitelná zkušenost."
Pokud se o předchozím albu hovořilo jako o nahrávce, kde ethno rytmy jsou oblečené v rockovém kabátu, nyní je tomu trochu naopak. Supay je album, kde jsou výrazné rockové rytmy navoněné exotickým dobrodružstvím celého světa.
Čankišou - Supay
Datum vydání: 30. 10. 2015
Indies Scope
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.
redakce 21.10.2024
Spolu s albem dnes vychází také videoklip k druhému singlu z alba – písni Ulici bičuje déšť.
redakce 18.10.2024
Kolekce skladeb je oproti předchozím výstupům méně zvukově agresivní, místy až písničková. Klang-und-Krach.
redakce 16.10.2024
Album Vilma skúma témy času, spomienok a medzigeneračných vzťahov.