redakce | Zprávy / Nové desky | 17.04.2016
Tomáš Dvořák (Floex) opět spojil síly s tvůrci her Amanita Design a po soundtraccích k hrám Samorost 2 a Machinarium natočil hudbu k třetímu dějství logické point-and-click adventury Samorost. Ta je zároveň z celé série prvním plnohodnotným pokračováním v HD grafice a od uvedení na trh 24. března se jí dostává zasloužené celosvětové pozornosti a kladných ohlasů.
Její přípravy zabraly téměř pět let a Floex po většinu tohoto času (sám uvádí minimálně dva a půl roku práce na tomto projektu) postupně vytvářel sound design, zvuky a výrazivo jednotlivých postav, prostředí (příběh se odehrává mezi sedmi různorodými planetami) a samotnou hudební dramaturgii. Předvojem vydání soundtracku pak bylo loni vydané épéčko Samorost 3 Pre-Remixes EP s remixy a alternativními verzemi několika málo skladeb z uceleného celku, který ve finále čítá dvacet sedm kompozic.
Prozatím je Samorost 3 Soundtrack k dispozici od 9. dubna v oficiální celosvětové distribuci iTunes, Google Play, Amazon včetně streamovacích služeb Spotify, Deezer. Na podzim čeká tento rozsáhlý komplet fyzické vydání na 2LP a CD prostřednictvím Minority Records, kde vyšlo i předchozí řadové album Zorya a soundtrack k oceňovanému Machinariu (ten se dočkal hned několika vinylových reedic a patří k nejprodávanějším titulům tohoto vydavatelství).
Při natáčení Samorost 3 Soundtrack Tomáš Dvořák taktéž vstřebal předchozí zkušenosti ze vzniku hudebních podkladů pro hry Samorost 2 a Machinarium, a naplno rozvíjí svůj cit pro obrazotvornost, dějovou sounáležitost a palety odstínů nálad jednotlivých motivů. V tomto ohledu je pak hudba pro Samorost 3 asi nejvíce rozmanitá, přesto si drží čitelný rukopis, celistvost a Dvořákův charakteristický přístup pro elementární detail melodické struktury a mozaiky hravosti jednotlivých nápadů a idejí. Tím, že ani nebyl nijak časově omezen, mohl hlouběji proniknout do tajů, zákoutí a nástrah samotné hry, případně si pohrát s vícero variantami, kam by se samotná zvukomalba mohla posunout. Nechybí tak linie hrané na Floexův velmi blízký, stěžejní nástroj - klarinet, ani laborování mezi žánry - experimentální roviny tak snadno proplouvají do ambientu, či downtempa. Neméně důležitou funkci zde mají i předtočené ruchové sekvence a smyčky.
Na violoncello, violu da Gamba a ehru Dvořáka doprovází Tomáš Jamník, s vokály vypomohli Bára Kratochvílová (duo DVA) a Miloš Dvořáček. O finální mastering se již tradičně postaral osvědčený Matouš Godík (ZKA4T).
redakce 16.05.2022
Echo Cube je citlivo vyskladaná mozaika elektronických skladieb, demonštrujúca rôznorodosť a zvukofarebnosť.
redakce 15.05.2022
Dopisy v lahvi v produkci Martina Tvrdého je nabité silnými písněmi, originálním zvukem a výpovědí, která překypuje emocemi.
redakce 13.05.2022
Valašská písničkářka posílená Jiřím Hradilem i horňáckými hudci vzdala hold svým kořenům, Jitce Šuranské i Davidu Stypkovi.
redakce 11.05.2022
Tanečnosť, melodickosť a moderný nádych naberá oproti jeho predchádzajúcej tvorbe tvrdší a miestami cinematický charakter.
redakce 09.05.2022
Podmanivé nálady, ASMR šuchoty, dronovo-ladené basové tóny, ostrý zvuk aj prekvapivé výbuchy zvukovej farebnosti.
redakce 05.05.2022
Insania si v novém klipu střílí z absolventů vysoké školy života a konečně vydává nové album GRRRotesky i digitálně.
redakce 04.05.2022
Na koncertě zazněla i zcela unikátní skladba Světlo, při jejímž provedení se k Michael´s Uncle připojila improvizovaná dechová sekce složená ze členů kapel Už Jsme Doma a Extempore.
redakce 29.04.2022
Album obsahuje jedenáct Petrových autorských písní – existenciálních zpovědí stárnoucího muže, tak trochu ztraceného v životě.
redakce 27.04.2022
Kounovsky skladby na Live Forever propojuje pomocí popových refrénů a svůj rukopis opírá o elektronické beaty, trip hop a funkem nasáklou psychedelii.
redakce 25.04.2022
Na novom EP nájdete päť skladieb, na ktorých už tradične s kapelou spolupracoval ich dvorný producent Lazer Viking.