redakce | Zprávy / Pozvánky | 06.01.2020
Součástí hudebního festivalu Hradecký slunovrat, jehož v pořadí sedmý ročník se uskuteční na zámku v Hradci nad Moravicí ve dnech 26.-28.6. 2020, je od samotných počátků také Welcome scéna, která dává příležitost méně známým, avšak velmi zajímavým kapelám, svou kvalitou v mnohém srovnatelným s hlavními festivalovými hvězdami. Na přelomu ledna a února se hned sedm vybraných kapel právě z Welcome scény Hradeckého slunovratu společně představí v rámci premiérové Welcome tour.
Série celkem čtyř koncertů ve čtyřech různých hudebních klubech bude zahájena 23. ledna koncertem v opavskému klubu Evžen Jazz Café za účasti kapel Café Industrial a Lód 9 z polských Katowic, která zahraje v České republice vůbec poprvé. Oba spoluhráči z kapely Lód 9, Maciej Klich a Michał Zdrzałek, však společně vystoupili na Welcome scéně jakožto členové kapely Ciśnienie, která si i díky mnoha nadšeným ohlasům návštěvníků vysloužila od organizátorů festivalu opětovnou pozvánku k účinkování, tentokrát již na hlavní scéně Hradeckého slunovratu 2020.
V olomouckém klubu Bluesbar Garch se společně představí domácí indie-folk rocková kapela Hope Astronaut a TEVE, elektro-folk projekt brněnského hudebníka Antonína Koutného, který byl k účinkování na Welcome scéně v loňském roce vybrán jako tip jednoho z mediálních partnerů scény, serveru frontman.cz. Pro změnu tipem rádia Proglas byla zvolena kapela Bizarre Band, která vystoupí dokonce v rámci 3-koncertu v pražském klubu KC Kaštan. Společně s Bizarre Bandem pohybujícím se žánrově mezi folkem, šansonem i swingem v Praze zahrají opětovně polští Lód 9 bláznivě kombinující zvuky houslí, klavíru a lesního rohu s moderní elektronikou a ostravští Café Industrial.
Závěrečný koncert celého turné obstarají kapely TEVE, Hmlisto a Evolet společným koncertem v klubu Stará Pekárna v Brně. Slovenská kapela Hmlisto je rodinné duo ze samoty v pohoří Vtáčnik hrající převážně písně z vlastní tvorby s prvky world music, folk a post rocku. Stejně tak Evolet, vlastním jménem Eva Jurčáková, je slovenskou písničkářkou, jejíž tvorba je typická intimními a silnými texty. V roce 2019 vydala Evolet své debutové album, písně z něj představí spolu se svou kapelou v rámci brněnského koncertu.
Kompilace Welcome scéna Hradecký slunovrat 2019 je volně dostupná k poslechu i ke stažení.
Welcome Tour 2020
23. 1. 2020, 19:00
Evžen Jazz Café Club, Opava
fb událost
29. 1. 2020, 19:00
Bluesbar Garch, Olomouc
fb událost
31. 1. 2020, 19:00
Kaštan - Scéna Unijazzu, Praha
fb událost
5. 2. 2020, 19:00
Stará Pekárna, Brno
fb událost
Foto © Miloš Truhlář
redakce 06.07.2022
Stejnojmennou koncertní sérii zahájí Monika Omerzu Midriaková s projektem Leto s Monikou, následovat budou v měsíčním cyklu další jména.
redakce 05.07.2022
Kromě Girls Against Boys se můžete těšit i na Planety s novým setem v roli předkapely a speciální vystoupení Paramount Styles na břehu u ohně.
redakce 02.07.2022
Kapelníci Roberta Planta a PIL na jednom pódiu. Výjimečné spojení tří kultovních postav, které na britské scéně působí už víc než čtyřicet let.
redakce 30.06.2022
Hudební prostor s neobvyklým názvem je dílem entuziastů z kulturního spolku Provoz.
redakce 29.06.2022
Dravá indiepopová zpěvačka Amy Shark vyráží na turné a svou českou premiéru. Bonobo nás vezme do pestré divočiny alba Fragments, v Praze zahraje na podzim.
redakce 27.06.2022
V sólové tvorbě sází J.Zunz na minimalistickou elektroniku, evokující stav na pomezí snu a bdělosti, a skrze repetitivní melodie směřuje za horizont běžného vědomí.
redakce 26.06.2022
Letní výstava představí soukromou sbírku a aktivity Karla Babíčka – významného kulturního hybatele a zakladatele legendární pražské galerie Behémót v 90. letech.
redakce 22.06.2022
Kim Larsen již tuto sobotu představí nové album, na které milovníci neofolku čekali dlouhých deset let od poslední, fenomenální desky The Lone Descent.
redakce 21.06.2022
Po roční pauze od hudby i sociálních sítí se slovenský rapper vrací objevovat zákoutí digitálních glitchů a hyperaktivních beatů.
redakce 21.06.2022
Ice Nine Kills, to jsou chytlavé riffy, monstrózní produkce i vyklenuté melodie – a hlavně estetika osmdesátkových hororů.