redakce | Zprávy / Pozvánky | 26.01.2018
Pravidelný cyklus koncertů umělců ze čtyř světadílů odstartuje v pražském klubu Jazz Dock svůj nový ročník už v lednu. Žánrově patří Jazz Čtyř Kontinentů mezi nejpestřejší hudební přehlídky, v průběhu prvního čtvrtletí letošního roku bude znít klubem na nábřeží jazz, blues, rock, šanson i africké rytmy.
Mezi hlavní hvězdy festivalu se bezesporu řadí americký saxofonista, klarinetista a skladatel Chris Potter. Podílel se na více než 150 albech takových muzikantů, jako jsou Dave Holland, Pat Metheny nebo Steve Swallow. Potterova vize je pozoruhodná směs vlivů, kdy do jazzu přimíchává prvky rocku, funku, ale také elektroniky či hip hopu. Doprovodí jej špičkoví hráči současné newyorské scény: Adam Rogers, Fima Ephron a Dan Weiss. Velký zájem publika vzbuzuje také vystoupení současné první dámy pařížského jazzu – původem americké zpěvačky Hailey Tuck. Její unikátní hlas připomíná svým zbarvením Ellu Fitzgerald, Reginu Spektor nebo Billie Holiday. V Jazz Docku vystoupí se skvělým bubeníkem Ericem Harlandem a také s basistou Joe Sandersem a klavíristou Rickem Simpsonem.
Jiný žánr nabídne portorikánský saxofonista a skladatel Miguel Zenón. Jednačtyřicetiletý muzikant byl nesčetněkrát nominován na cenu Grammy. Podílel se na více než sedmdesáti albech takových interpretů, jakou jsou Jeff Ballard, David Gilmore, Guillermo Klein nebo Ray Barreto. Do Prahy přijede se svým exkluzivním kvartetem, ve kterém exceluje mimo jiné u nás dobře známý venezuelský pianista Luis Perdomo. Elitní hudebníky světové scény přiveze také další výrazná osobnost – kytarista Michael Landau. Charakteristický zvuk jeho nástroje zdobí desky Pink Floyd, Milese Davise, B. B. Kinga, Raye Charlese, Michaela Jackson, Roda Stewarta a mnoha dalších. Je také držitelem prestižní ceny Best Studio Guitarist. Nejnovější projekt Michael Landau Liquid Quartet přináší vše od psychedelické instrumentální balady až po tepající blues a soul-rock se skvělými vokály.
První část festivalu Jazz Čtyř Kontinentů uzavře projekt předního amerického pianisty Kevina Hayse a beninského jazzového kytaristy a zpěváka Lionela Louekeho. Druhý jmenovaný africký muzikant vydal během své kariéry několik vysoce ceněných sólových alb a podílel se na nahrávkách Herbieho Hancocka, Jeffa Ballarda nebo Terence Blancharda.
Jazz čtyř kontinentů
28. 1. 2018 Randy Ingram & Drew Gress Duo (us)
14. 2. 2018 Hailey Tuck Band feat. Eric Harland (us/uk)
21. 2. 2018 Miguel Zenón Wuartet (us(pri/aus/uk)
06. 3. 2018 Chris Potter Underground (us)
18. 3. 2018 Kevin Hays & Lionel Loueke (us/ben)
web pořadatele
redakce 06.07.2022
Stejnojmennou koncertní sérii zahájí Monika Omerzu Midriaková s projektem Leto s Monikou, následovat budou v měsíčním cyklu další jména.
redakce 05.07.2022
Kromě Girls Against Boys se můžete těšit i na Planety s novým setem v roli předkapely a speciální vystoupení Paramount Styles na břehu u ohně.
redakce 02.07.2022
Kapelníci Roberta Planta a PIL na jednom pódiu. Výjimečné spojení tří kultovních postav, které na britské scéně působí už víc než čtyřicet let.
redakce 30.06.2022
Hudební prostor s neobvyklým názvem je dílem entuziastů z kulturního spolku Provoz.
redakce 29.06.2022
Dravá indiepopová zpěvačka Amy Shark vyráží na turné a svou českou premiéru. Bonobo nás vezme do pestré divočiny alba Fragments, v Praze zahraje na podzim.
redakce 27.06.2022
V sólové tvorbě sází J.Zunz na minimalistickou elektroniku, evokující stav na pomezí snu a bdělosti, a skrze repetitivní melodie směřuje za horizont běžného vědomí.
redakce 26.06.2022
Letní výstava představí soukromou sbírku a aktivity Karla Babíčka – významného kulturního hybatele a zakladatele legendární pražské galerie Behémót v 90. letech.
redakce 22.06.2022
Kim Larsen již tuto sobotu představí nové album, na které milovníci neofolku čekali dlouhých deset let od poslední, fenomenální desky The Lone Descent.
redakce 21.06.2022
Po roční pauze od hudby i sociálních sítí se slovenský rapper vrací objevovat zákoutí digitálních glitchů a hyperaktivních beatů.
redakce 21.06.2022
Ice Nine Kills, to jsou chytlavé riffy, monstrózní produkce i vyklenuté melodie – a hlavně estetika osmdesátkových hororů.