redakce | Zprávy / Nové desky | 30.08.2015
Britský zpěvák a kytarista James Harries, u nás známý nejen svou písničkářskou tvorbou, ale i hudbou k filmům (např. Lidice), si svým posledním albem, natočeným na telefon, získal tisíce fanoušků. Je pravděpodobně prvním hudebníkem, který takhle nahranou desku oficiálně vydal. Fanoušci i kritici ho často přirovnávají k Damienu Riceovi nebo Jeffu Buckleymu a časopis Rolling Stone o něm psal jako o "zlatém hlase". Písničkář zvyklý spíše na komornější projev teď přichází s velkolepou studiovou deskou.
"Moje poslední dvě nahrávky byly "live", a tak jsem se těšil na studiovou práci s velkou kapelou, smyčci a producentem. Zároveň jsem chtěl, aby tahle deska byla výzvou v mnoha rovinách, těžší než kterákoliv z mých předchozích. Když jsme začali nahrávat, neměl jsem ale ponětí, kde to skončí. Chtěl jsem udělat něco jiného, než se ode mě čeká, a myslím, že se to povedlo," vysvětluje zpěvák. Je to poprvé, co se Manchesterský rodák vzdal finálního dohledu nad nahrávkou, a jak sám říká, "skočil z útesu do neznáma". Své charakteristické intimní polohy se ale zcela nevzdal. Album rozdělil na dvě poloviny: první strana s kapelou je velkolepá a odvážná, druhá strana je komorní, jen s klavírem nebo kytarou. Z více než třiceti skladeb vybíral pečlivý irský producent Paul Bell. Všechny skladby rozebral do poslední noty a pak je zase složil v trochu jiné podobě. Nakonec s autorem vybrali deset nejlepších písní, které najdeme na albu s názvem Until the Sky Bends Down.
"Měl jsem mnoho možností, kde desku natočit, ale chtěl jsem, aby to bylo v České republice. Bydlím tady už dlouhá léta a vím, že je tu spousta skvělých muzikantů a ve vzduchu visí inspirace. V Čechách jsem kvůli neustálemu cestování točil naposledy před deseti lety," vysvětluje Harries.
Kromě producenta a autora samotného se na albu podíleli kytarista Josef Štěpánek, basista Jakub Vejnar, bubeník Jan Janečka, pianista Viliam Béréš a kytarista Steve Walsh. O mix se postaral Ondřej Ježek a výrazné grafické zpracování alba vytvořil Štefan Osciatka. Album vyšlo 28.8. na domácím labelu Tranzistor, v limitované edici i na vinylu a její distribuci bude zajišťovat firma Supraphon. Své nové album James Harries pokřtí 15. září v Experimentálním prostoru NoD.
redakce 28.03.2024
Písničkář Džumelec odhadzuje akustickou kytaru, aby našel nový zvuk. Zlámané ručně vyťukávané beaty, "antigridová" elektronika a rytmy brazílské diaspory.
redakce 24.03.2024
Na novém EP Sharktank artikulují nový druh emocionálního světa, brutální a neokázalý.
Dagmar Lauková Petrášová 21.03.2024
Jofre je autorom hĺbavých textov v slovenčine, ktoré odkrývajú jeho život za uplynulých šesť rokov.
redakce 21.03.2024
Po loňském návratu na klubová pódia pokřtí na Flédě novou desku Mystery Women in the Acid Pools.
redakce 20.03.2024
Na nové desce s tajnosnubným názvem Bleus olizují Panenské plameny hranice možného a vydávají se opět o kousek dál.
redakce 19.03.2024
V ich pesničkách môžete počuť pop, džezové vplyvy, psychedelické plochy aj tvrdé gitary.
redakce 18.03.2024
Některé zajímavé melodičtější momenty odkazují k současným kapelám jako např. Higher Power.
redakce 15.03.2024
Skladby jsou žánrově i tematicky doširoka rozkročené od zdánlivě jednoduše znějících písní až po obrazotvorné a experimentálně laděné zvukové plochy.
redakce 14.03.2024
Dvanáct původních skladeb, dvanáct enigmatických textů, dvanáct jímavých až vemlouvavých melodií, dvanáct křehkých, citlivých i dynamických aranží kapely Ruce naší Dory.
redakce 12.03.2024
Více než dvacet let trvající fascinace hrubým hardcorem, špinavým metalem i politickým punkem se řízením osudu transformovala do novotvaru se starým obsahem.