redakce | Zprávy / Nové desky | 15.08.2023
Hudba na albu Across the Borders We Build, které vychází jako gramofonová deska a kazeta na labelu Korobushka Records, se z vlastní podstaty vymyká žánrovým škatulkám. Mezi žánry je široce rozkročená a hranice mezi nimi nestaví, ale bezděčně překračuje, což má nakonec vepsané i v názvu – nomen omen tady platí beze zbytku. Je ale jisté, že je to docela dobrodružná věc plná překvapivých objevů, které kapela nerozdává zadarmo, ale jen za předpokladu, že na druhé straně je ochota objevovat. A to je fér.
Nahrávalo se v době covidových uzavírek v opuštěném pražském klubu Underdogsߴ, ve zkušebně na Drutěvě, v bytě v Nuslích i v italském Trevisu. O zvuk alba se kapela postarala spolu s Lukášem Polákem (Orient), mastering je prací Ondřeje Ježka. Poslední drobné dílky skládačky doplnili hostující muzikanti Carlo Veneziano (Julinko, One Dimensional Man a také někdejší člen Oswaldových) a kontrabasista Jan Procházka (mj. Neuvěřitelno).
První, co vás při poslechu nového alba Across the Borders We Build praští do uší, je přítomnost baskytary. Oswaldovi se po několika letech hraní ve dvoučlenné sestavě rozrostli na trio a novým stálým členem je Adam Šťasta (jinak taky Or, Tábor, Dimitar). To s sebou nese jednak o něco plnější, hutnější zvuk, podstatnější je ale fakt, že třetí nástroj tady funguje jako svorník, který to celé drží pohromadě a spolu s redukovanou bicí soupravou pomáhá vytvářet svobodnější prostor Andreově kytaře. Ta je vedle jeho excentrického vokálu (kterému Kateřina s Adamem přizpěvují v propracovaných vícehlasech) hlavním trademarkem kapely.
redakce 26.09.2023
Lze vzpomenout vůbec první koncert VP na teplickém zimním stadionu se skupinou Kokrment nebo později pražskou Deltu a Bunkr.
redakce 25.09.2023
Tři písničky o únavě a bolesti, o momentech pronikajících hluboko pod kůži tak jako trojitý hrot tetovací jehly.
redakce 24.09.2023
In Death’s Eyes čelí smrti od začátku do konce se vzácným zápalem, který v člověku zanechává pocit, že bylo naprosto nezbytné, aby Hermanova desku vytvořila - aby přežila.
redakce 24.09.2023
Na akustickú gitaru natiahol špeciálne kontrabasové struny a rozhodol sa spontánne nechať viesť hlbokým zvukom bez digitálnych vylepšení.
Barka Fabiánová 23.09.2023
Koncepce striktního hudebního žánru je mrtvá již několik desetiletí, což potvrzuje i nejnovější počin dánských hudebních velikánů.
redakce 20.09.2023
Další trip napříč žánry i experimenty s elektronickými prvky aneb Something With Space.
redakce 15.09.2023
Obsahuje dvanáct skladeb, ve kterých se hudba prolíná s literaturou, čeština s němčinou (jednou i s angličtinou) a temné momenty s absurdním humorem.
redakce 14.09.2023
Ku kapele sa pridala aj basgitaristka Eva Turnová z Plastic People of the Universe. Krst dnes.
redakce 13.09.2023
Jejich texty přinášejí určité smíření a životní otázky, které si kladou hlasy obou členů něco něco.
redakce 12.09.2023
Písničky se pohybují v širokém žánrovém rozpětí od rock´n´rollpunkové vypalovačky až po baladu.