redakce | Zprávy | 09.06.2021
O lásce, odplouvání a múzách. Tak zní podtitul nového celovečerního snímku Marťanské lodě režiséra Jana Foukala natočeného v žánru filmové romance. Do hlavních rolí dvojice Elišky a Martina obsadil Foukal Elišku Křenkovou a hudebníka Martina Kyšperského z kapely Květy. Při spolupráci na Marťanských lodí se sešlo rovnou několik hudebních osobností. Kromě Kyšperského i textař a skladatel Albert Romanutti z kapely Bert & Friends nebo hudební producent Ondřej Ježek. Tvůrci nyní představují první ukázku ve formě hudebního videa s názvem Jablka a zároveň vychází i soundtrack k filmu. Marťanské lodě uvede do kin 16. září společnost Falcon.
„V Marťanských lodích hraje hudba podstatnou roli a zní, když se hlavní hrdinové Martin a Eliška poprvé setkají. Tóny pomáhají navázat jejich citový vztah. Píseň Jablka jsem ve filmu věnoval své múze, kterou hraje Eliška Křenková,“ říká Martin Kyšperský, představitel hlavního hrdiny a autor písně Jablka, kterou nově nahrál v akustické verzi pro účely filmu. Režisér Marťanských lodí Jan Foukal se kromě Kyšperského obklopil řadou dalších muzikantů. O prostředí, v němž film vznikal, mluví jako o „hudebním lahůdkářství“. „Filmovou hudbu nahrával orchestr Berg, dirigoval Albert Romanutti, ve filmové kapele Mulet hrají vedle Kyšperského Jirka Konvalinka a Cyril Kaplan ze skupin Vložte kočku nebo Mutanti hledají východisko. Obsáhli jsme široké hudební spektrum a jsem rád, že ve filmu o lásce se stala hudební koncepce zásadní součástí filmového vypravování,“ říká režisér Jan Foukal. Ten navíc sám vystupuje jako písničkář Johannes Benz. Muzika stála i v jádru jeho předchozího filmu Amerika, který byl v roce 2015 vybrán do soutěže dokumentů na festivalu v Karlových Varech.
Ve svém prvním hraném filmu Foukal přichází s vyprávěním o lásce podle svých slov „jak z hollywoodské romance“ nebo jednoduše o tom, když se stane něco „velkého“. O obsazení Elišky Křenkové a Martina Kyšperského rozhodla mimo jiné chemie mezi oběma protagonisty, jež podle režiséra Foukala spolu s citlivým pohledem a propracovaným vizuálním konceptem kameramana Jana Šustera vytvořila na plátně mimořádné napětí i soulad. Kromě herců ve filmu důležitou roli sehrálo město Brno a malý norský ostrov Stromtangen, na obou místech se film natáčel.
foto © se svolením Film Kolektiv
redakce 06.02.2023
O titulním tématu únorového čísla nebylo nejmenších pochyb, Full Moon #142 věnovaný Johnu Caleovi vychází v pondělí 6. února.
redakce 06.02.2023
Textově vycházela ze světa, do kterého má tendenci utíkat v období pochmurných lednových dnů.
redakce 06.02.2023
Jejich temně melancholická hudba stojí na klidných pasážích i divokosti vyjádřené punkovými riffy, které dohromady spojuje svůdný hlas zpěvačky Rachel Davies.
redakce 05.02.2023
Out For Stimuli nabízí čtvrthodinu dynamického a rytmického bedroom popu, ve kterém se odráží vliv dream popu, shoegaze a synth popu.
redakce 05.02.2023
Festival kurátorsky zajišťují Brueder Selke a instrumentální skladatelé Sebastian a Daniel Selkeovi, působící také jako oceňované duo Ceeys.
redakce 04.02.2023
Hranice mezi popem a avantgardní hudbou Yves Tumor pokouší od samého začátku.
redakce 03.02.2023
V poradí štvrtý album Nylon Union prináša 12 art popových skladieb, ktoré sú založené na silných melódiách zasadených do harmonicky vybrúsených podkladov.
redakce 03.02.2023
Song složil frontman Thomas Lichtag společně s finským producentem Lassem Piirainenem a slovenským umělcem Fvlcrvmem.
redakce 03.02.2023
V programe festivalu nebudú chýbať ani výrazné gitarové kapely, medzi ktoré patrí poľská postpunková kapela Izzy and the Black Trees.
redakce 02.02.2023
Originální mix soundtrackového zvuku, řádně nakopnutého valivými beaty a samply, kozlové tentokrát okořenili tribálními motivy a ozvuky krautrocku.