redakce | Zprávy / Nové desky | 12.04.2017
Československý future soulový kvartet The High Corporation vzniká v roce 2013. Po několika koncertech jsou objeveni lokálními promotéry a dostávají se na podia před Selah Sue, Nneka nebo Akua Naru, v té době vznikl první singl s videoklipem Maj in June. Po prvním československém turné vydávají 10. dubna EP When I Went to School pod labelem Gergaz a oznamují první zahraniční koncerty.
Atmosféru jejich klubových koncertů mohli zažít českoslovenští fanoušci na podzim minulého roku, kdy kapela uskutečnila své první turné po obou zemích. Z jejich křtu EP ve Vile Štvanice vyšla také živá videonahrávka skladby Growing Pains. 23. dubna vystoupí The High Corporation společně s vídeňským producentem Monophobe v klubu B72 ve Vídni a následovat bude koncert v Kranju ve Slovinsku. 27. dubna pak vystoupí společně s Petijee a Flako v bratislavském klubu Fuga, na konci června v Praze na Metronome festivalu a 6. července na maďarském V4 Theatre Festival.
Směr The High Corporation ovlivnily desky Milese Davise, Johna Coltranea, ale taky Mozart, Eminem, Jefferson Airplane, Outkast nebo Red Hot Chili Peppers. Poprvé se všichni potkali v Praze na konzervatoři. Kytarista Michael Lužný a bubeník Petr Hanák spolu vystupovali už v několika kapelách v Prostějově, kde oba vyrůstali v silném muzikálním prostředí. Lukáš Mutňanský ze slovenské Dubnice nad Váhom nastupoval na konzervatoř poslouchajíc Brada Mehladau a J-Dillu. Zpěvačka Ashley S. Abrman zatím zpívala po amerických kostelech se svým bratrem Samuelem a sestrou Rachel, která trio doprovázela na klávesy během bohoslužeb jejich otce pastora. Ashley se narodila v Houstonu v Texasu a od svých tří do šestnácti let téměř neustále cestovala mezi Slovenskem a Spojenými státy. Čas ve Spojených státech byl pak často věnován právě cestování po kostelech a mším.
V úvodní skladbě Roots se chtějí vrátit zpět ke kořenům i s vědomím, že to vlastně není možné. Dál v úvahách nás zavede dvoudílná skladba Paranoid (For the First Time and Paranoid Again) a celé EP završuje skladba *Puppet Theatre *o iluminátech, kterou zpěvačka složila ve 12 letech. EP vychází na progresivním slovenském labelu Gergaz (Jimmy Pé, Fallgrapp, HRTL, Monophobe), obal vytvořil Filip Fabián, nahrávky masterovali Gargle & Expel v Londýně.
The High Corporation - When I Went to School EP
redakce 06.12.2024
Dvojica, ktorú tvoria Boo Hewerdine a Vlado Nosáľ, dubutuje na Bruuder Records. Žánrovo na hrane indie popu a folkového pesničkárstva.
redakce 05.12.2024
První deska, a rovnou best of. Vychází díky spolupráci vydavatelství Malarie Records, /|\ a 8848.
redakce 05.12.2024
Album obsahuje desať piesní v slovenčine, z ktorých každá má osobitý charakter.
redakce 03.12.2024
Cyklus Trobairitz obsahuje zhudebněnou poezii osmi jihofrancouzských autorek různých stylů a forem a představuje nám středověké ženy.
redakce 01.12.2024
BRCL vypráví o překonávání strachu, o soužití se živly i boji s nimi, o samotě a oproštění.
redakce 24.11.2024
Petra Mazocha a Jiřího Libánského spojuje piano, obrazotvornost a touha nechat hudbu svobodně promlouvat.
redakce 24.11.2024
Nahrávka sa nesie zväčša v pomalšom tempe, má popovú štruktúru, ale ozvú sa občas aj džezové ši swingové vplyvy.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.