Zprávy / Nové desky

The High Corporation debutují prvním EP

The High Corporation debutují prvním EP

redakce | Zprávy / Nové desky | 12.04.2017

Československý future soulový kvartet The High Corporation vzniká v roce 2013. Po několika koncertech jsou objeveni lokálními promotéry a dostávají se na podia před Selah Sue, Nneka nebo Akua Naru, v té době vznikl první singl s videoklipem Maj in June. Po prvním československém turné vydávají 10. dubna EP When I Went to School pod labelem Gergaz a oznamují první zahraniční koncerty.


Atmosféru jejich klubových koncertů mohli zažít českoslovenští fanoušci na podzim minulého roku, kdy kapela uskutečnila své první turné po obou zemích. Z jejich křtu EP ve Vile Štvanice vyšla také živá videonahrávka skladby Growing Pains. 23. dubna vystoupí The High Corporation společně s vídeňským producentem Monophobe v klubu B72 ve Vídni a následovat bude koncert v Kranju ve Slovinsku. 27. dubna pak vystoupí společně s Petijee a Flako v bratislavském klubu Fuga, na konci června v Praze na Metronome festivalu a 6. července na maďarském V4 Theatre Festival.


Směr The High Corporation ovlivnily desky Milese Davise, Johna Coltranea, ale taky Mozart, Eminem, Jefferson Airplane, Outkast nebo Red Hot Chili Peppers. Poprvé se všichni potkali v Praze na konzervatoři. Kytarista Michael Lužný a bubeník Petr Hanák spolu vystupovali už v několika kapelách v Prostějově, kde oba vyrůstali v silném muzikálním prostředí. Lukáš Mutňanský ze slovenské Dubnice nad Váhom nastupoval na konzervatoř poslouchajíc Brada Mehladau a J-Dillu. Zpěvačka Ashley S. Abrman zatím zpívala po amerických kostelech se svým bratrem Samuelem a sestrou Rachel, která trio doprovázela na klávesy během bohoslužeb jejich otce pastora. Ashley se narodila v Houstonu v Texasu a od svých tří do šestnácti let téměř neustále cestovala mezi Slovenskem a Spojenými státy. Čas ve Spojených státech byl pak často věnován právě cestování po kostelech a mším.

V úvodní skladbě Roots se chtějí vrátit zpět ke kořenům i s vědomím, že to vlastně není možné. Dál v úvahách nás zavede dvoudílná skladba Paranoid (For the First Time and Paranoid Again) a celé EP završuje skladba *Puppet Theatre *o iluminátech, kterou zpěvačka složila ve 12 letech. EP vychází na progresivním slovenském labelu Gergaz (Jimmy Pé, Fallgrapp, HRTL, Monophobe), obal vytvořil Filip Fabián, nahrávky masterovali Gargle & Expel v Londýně.

Info

The High Corporation - When I Went to School EP

www.facebook.com/thehighcorp
www.gergaz.bandcamp.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Rosa na kolejích na LP i CD

redakce 04.04.2020

Příjemně civilní zjev i mužně podmanivý zpěv rozhodně patří mezi největší poklady naší folkové, country a písničkářské scény.

Projekt Hornscape a nová deska

redakce 03.04.2020

Projekt navazuje na to nejlepší ze spolupráce jazzových hudebníků kapely Points a hudebního skladatele a zvukového designera Michala Rataje.

Michal Rataj a Jaromír Typlt škrábají s hosty

redakce 02.04.2020

Stejně jako všechna živá vystoupení obou autorů a jejich první album, i Zaškrábnutí je založeno na principu improvizace.

Prvotina Fields of Grain je venku

redakce 31.03.2020

První eponymní deska Fields of Grain vznikala za spolupráce s producentem Aid Kidem.

Definitivní tečka za sérií Silent Night

redakce 30.03.2020

Poslední tečka Genot Centre za koncertní sérií Silent Night v podobě sedmihodinového releasu nazvaného Silent Night XVII.

Lack Lustre Rush na dva tejky

redakce 30.03.2020

Klip se točil na jeden záběr chůzí pozpátku a ve finále je to kombinace dvou nejlepších tejků.

Päfgens nahrali za jeden deň v domácej izolácii EP

redakce 30.03.2020

Žánrovo ide o zahmlený shoegaze, ktorý sa stretáva s folkovou naivitou a láskou k efektom, slučkám a dronu.

Sparks představují třetí nový singl

redakce 27.03.2020

Bratři Ron a Russell Maelovi, známí též jako Sparks, přidávají třetí singl z chystané nové desky. One for the Ages i s klipem.

Seance Fiction od Neutrina aneb poslechem proti Koronaviru

redakce 27.03.2020

Vzpomínka na přelom milénia aneb hudba mimo tlaky hudebního průmyslu.

Samota mi nevadí, ani celibát těla, říká Katarzia v novém singlu

redakce 25.03.2020

Katarzia sen svěřuje, proplouvá pochybnostmi i různými typy závislostí. A ohlašuje vydání čtvrtého alba Celibát.