Anna Mašátová | Články / Reporty | 24.07.2013
Kompromisy jsou občas nutné, v případě hudebních akcí obzvláště. Asi každému se stalo, že se jeho oblíbené kapely překrývaly, takže musel oželet větší či menší část koncertu. Ale jak vyřešit dilema mezi festivaly? Babo raď. Rozhodnout se mezi Colours of Ostrava a Folkovými prázdninami je Sofiina volba, která má naštěstí díky časovému rozptylu „folkovek“ elegantní řešení. Z osmidenní přehlídky toho nejlepšího z (nejen) world music scény zbývá po příjezdu z Ostravy ještě šest dní.
Letošní ročník s podtitulem „O lásce a lidské náklonnosti“ dokonale vystihuje jedinečnou, až rodinnou atmosféru zdejšího festivalu. Návštěvníci se navzájem zdraví na ulici, společně se o pauzách vrhají na horu škvarkové pomazánky s cibulí, a především tráví noci u táboráku v kempu, mnohdy společně se samotnými vystupujícími.
Pondělní večer s folkem a tangem zahájilo kladenské Zrní, vystřídané pro potěchu dětí divadlem Krasohled s andersenovskou pohádkou O Malence. Slovenské trio Triango představilo svět vášnivého tanga, kde samozřejmě nemohlo chybět Libertango Astora Piazzoly. Na šramlu uBer! si ještě mnozí olizovali prsty od škvarkovky, až to vypadalo, že při bloku britské hvězdy večera Sama Leeho a jeho přátel pracoval více žaludek. Reakce na Leeho mnohdy drsnější vtipkování byly s porovnáním s ostravským setem vlažné. Nesmělost byla nakonec překonána, nejednu náměštskou domácnost už teď zdobí jeho debutové album Ground of It's Own.
Posledním vystoupením noci byl hudebník a karikaturista Kemel, poté se většina publika přesunula k ohni. Spontánní jam session Zrní s britskými hosty trvalo téměř do rozbřesku a kdoví, možná cestou domů zpíval některým slavík, o kterém Lee vyprávěl v jedné ze svých písní anglických kočovníků.
Folkové prázdniny
22. 7. 2013, Náměšť nad Oslavou
foto © Barka Fabiánová
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.