Články / Reporty

Okultní rave zbavený magie (Ghostemane)

Okultní rave zbavený magie (Ghostemane)

Jakub Šíma | Články / Reporty | 29.04.2018

Ghostemane je hudebník originálně spojující prvky rapu s metalovou intenzitou. Z nepravděpodobné kombinace rapového pozlátka, okultismu a metalové temnoty vyvěrá hudba, která si na internetovém kolbišti dokázala zajistit výraznou fanouškovskou podporu. Na jednu stranu bílí, extravagantní a smutní rappeři jsou prostě v kurzu, na tu druhou je nutné uznat, že Ghostemane přináší hudební feeling a především hlas, který na scéně nenajdete. I proto lístky z předprodeje zmizely dříve, než řeknete Mono Fono. A právě prostor si zaslouží pár slov – potěší kvalitní zvuk a řekněme moderní prostředí, ale ani při druhé návštěvě nezbývalo než kroutit hlavou nad zjevně amatérským personálem. To se týká zmatených šatnářů (fronta o dvaceti lidech by neměla zabrat patnáct minut), barmanů, kteří jsou zde nejspíše jen na brigádě, a security, kteří jsou slušní, ale občas si sami nejsou jisti, co se smí a nesmí. A otázkou zůstává, jestli je prostor restaurací, barem, galerií nebo koncertní venue. Vším dohromady být zkrátka nelze.

Na samostatný text by vydal popis návštěvníků koncertu. K vidění bylo množství obličejových tetování, černé úbory nejznámějších designových značek i mladík, který si lehl na gauč, nasadil si masku a na zemi vedle sebe zapálil velkou červenou svíčku. Marně se snažil získat si pozornost, které se mu nedostalo.

Už atmosféra během úvodního setu mnohé naznačila. Kdy jste viděli návštěvníky pogovat na předskakujícího DJe? Navíc když další fanoušci s prvními tóny Ghostmaneova vystoupení sprintem (sic!) vyběhli ze všech koutů sálů do už tak hustého davu pod pódiem a z cesty odstrkávali vše, co jim překáželo. A po několika písních se pomalu trousili nazpět, kompletně propocení. Lidi se přišli vyběsnit a hudba byla přinejlepším na druhém místě. A tak si patrně ani nevšimli playbacku, který se v hlasově a intonačně náročných partech linul z reprobeden, zatímco Ghostemane odrapoval a odzpíval jen snadnější části. Přesto z dění na pódiu vyzařovala nezpochybnitelná energie a Ghostemanovo tetované tělo s dlouhými bílými vlasy působilo v pohybu až ikonickým dojmem.

fotogalerie z koncertu tady

Vystoupení ale chyběl spád. Po konci každé skladby se Ghostemane vždycky odebral něco probrat za DJem, načež se rozhostilo trapné ticho. Hypeman Wavy Jone$ místo zdvojování a hecování davu prokládal vystoupení svými písněmi, čímž se plynulost koncertu vytrácela ještě více. Ona efektnost a osobitý vokál i přístup k věci, kterými Ghostemane oplývá, fungovaly jako spolehlivý tahák, ale za nimi chyběl výraznější hudební moment, a zvláštní byla i práce s publikem. To pokaždé mezi songy poprosil, ať se rozestoupí nebo udělají kruh, aby se proti sobě mohli fanoušci v prvních řadách při prvních tónech následujících skladby s plnou vervou rozběhnout. Napoprvé dobré, napotřetí už ne.

Info

Ghostemane & Wavy Jone$ (us) + DJ Demasiado (us)
27. 4. 2018 Mono Fono, Praha

foto: martinezz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace