Články / Recenze

Outrage! Out of rage? (Death From Above)

Outrage! Out of rage? (Death From Above)

Dominik Polívka | Články / Recenze | 07.08.2018

OHODNOŤTE DESKU

Necelou dekádu po debutu You're a Woman, I'm a Machine (2004) trvalo torontské dvojici Jesse F. Keeler a Sebastien Grainger znovu nasednout do „sedmdesátkového“ kabrioletu a pokusit se nakopnout to, co dřív válcovalo kluby amfetaminovou energií, rock and rollovým hýřením a endorfinem tryskajícím na přeplněné parkety. Staré rezavé válce se jim nakonec povedlo rozhýbat s druhou deskou The Physical World (2014) a s nabytou zkušeností, získanou v dalších projektech (MSTRKRFT, Sebastian Grainger & The Mountains), nablýskali zašlé žihadlo zpátky do podoby, jakou snad mělo v dobách debutu.

Výsledkem je třetí deska Outrage! Is Now. Mnohem rockovější, vyzrálejší, strukturovanější, ale pořád stejně hravé album s obzvlášť chytlavými refrény (Freeze Me, Outrage! Is Now). Z dance-punku je hard rock se silnými funkovými groovy, noise rock přechází do stonerových vod a lo-fi zabarvení vystřídala zemitá a dokonale čistá produkce. Se svým zvukem však dokáží uvážlivě pracovat a staré prvky nezapomínají, zároveň jsou jejich skladby dynamičtější a lépe rozeznatelné. Už se netočí jen kolem ústřední melodie nebo riffu, ale nabízejí větší variabilitu a působí uceleně (Moonlight, Holy Books).

Death From Above jsou kapelou o dvou nástrojích, což bylo do druhé nahrávky jasné na první poslech. Nepolíbený posluchač si toho však na novém albu téměř nevšimne – produkce (Eric Valentine) dokázala souhru Kanaďanů dotáhnout na úroveň, kdy dva nástroje znějí jako čtyřčlenná roková kapela. Tohle už není hudba do garáže, ale na větší pódia.

Síla Death From Above tkví právě v jejich omezení, Keeler a Grainger z něj umí vytěžit maximum. Bicí jsou úderné, šťavnaté a agresivní, „fuzzový“ projev basové kytary smete vše, co stojí reproduktorům v cestě. Basové riffy, stejně jako bubenické rytmy, mají švih a jsou nakažlivé, velkým překvapením je Graingerův zpěv. Je výraznější a nepostrádá typický procítěný jekot.

S Outrage! Is Now kapela vyrostla, i když jejich aktuální směřování nikoho nepřekvapí. Dokázala však prolomit dlouhodobou nečinnost, aniž by se stala karikaturou sebe sama, a žánrovým kolegům (Royal Blood, DZ Deathrays) připomněla, že to byli Death From Above, kteří tento dvoučlenný garážový tanec rozjeli.

Info

Death From Above – Outrage! Is Now (Last Gang, 2017)
web kapely

Živě:
Death From Above (ca) + Baro Chandel
20. 8. 2018 20:00
Fléda Club, Brno
fb událost

Death From Above (ca) + Baro Chandel
21. 8. 2018 20:00
Lucerna Music Bar, Praha
fb událost

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Po každé noci přijde nový den (Iro Aka)

obraz 23.10.2020

Sami autoři již názvem alba odkazují na japonský výraz „ukiyo“, který byl dříve v buddhistické tradici překládán jako „svět bídy“.

Malá zvuková evoluce (Pontiac Streator)

Jakub Koumar 21.10.2020

Pontiac Streator je i spousta experimentování, odkazů na současnou taneční scénu, a především přirozené přelétávání mezi různými styly.

Černá hudba v éře postnihilismu (Porenut)

Tomáš Kouřil 19.10.2020

Porenut se po textové a vizuální stránce naplno oprostili ode všech blackmetalových klišé a zároveň hudebně dozráli.

Hodnota rezonancie (White Place)

Matej Kráľ 17.10.2020

Čo znamená zaplniť biele miesto? Album Room od White Place je kompozičné nadýchaný slovenský projekt.

Alebo sú to len stromy (Jeseň)

Matej Kráľ 07.10.2020

Jeseň je najdivnejši slovenský pop. Prvoplánovou optikou môže človeku prísť dokonalé práve to, že svojím pôvodom napĺňa podstatu žánru bedroom pop.

Divé vtáky so slzami na výšivkách (Edúv syn)

Kristína Valachová 28.09.2020

Po lyrickom úvode sa ťaživá atmosféra piesne Nekonečný príbeh stáva až morbídnou... Po tohtoročnom EP I. vzniklo v júni ďalšie s názvom Plakala.

Jízda kolem slunného pobřeží (Disheveled Cuss)

Ondřej Rudel 25.09.2020

Kytarista a pedálový kouzelník ze skupiny Tera Melos Nick Reinhart vyměnil složité a někdy až chaoticky znějící rytmy math rocku za grunge a power pop.

Snový trip Coals

Vojtěch Rakouš 22.09.2020

Docusoap imponuje atmosférou srovnatelnou s Beach House, ale progresivnější produkcí dělá z Coals osobité představitele současné indiepopové scény.

Sofistikovaný meditačný mood (Owen Pallett)

Matej Kráľ 18.09.2020

Ostrov je pre Palletta samota aj prázdnota, na ktorú vôbec netreba nahliadať výhradne negatívne. Objavujú sa v nej totiž obligátne úlomky svetla.

Omamnými bylinkami vyvoněná potní chýše (Fadex)

Vadim Petrov 16.09.2020

Fadex se dlouho utápěl v různých podobách dubstepu – pomalém, rychlém, smutném, veselém, sám poznal, že už stačilo.