Dominik Polívka | Články / Recenze | 07.08.2018
Necelou dekádu po debutu You're a Woman, I'm a Machine (2004) trvalo torontské dvojici Jesse F. Keeler a Sebastien Grainger znovu nasednout do „sedmdesátkového“ kabrioletu a pokusit se nakopnout to, co dřív válcovalo kluby amfetaminovou energií, rock and rollovým hýřením a endorfinem tryskajícím na přeplněné parkety. Staré rezavé válce se jim nakonec povedlo rozhýbat s druhou deskou The Physical World (2014) a s nabytou zkušeností, získanou v dalších projektech (MSTRKRFT, Sebastian Grainger & The Mountains), nablýskali zašlé žihadlo zpátky do podoby, jakou snad mělo v dobách debutu.
Výsledkem je třetí deska Outrage! Is Now. Mnohem rockovější, vyzrálejší, strukturovanější, ale pořád stejně hravé album s obzvlášť chytlavými refrény (Freeze Me, Outrage! Is Now). Z dance-punku je hard rock se silnými funkovými groovy, noise rock přechází do stonerových vod a lo-fi zabarvení vystřídala zemitá a dokonale čistá produkce. Se svým zvukem však dokáží uvážlivě pracovat a staré prvky nezapomínají, zároveň jsou jejich skladby dynamičtější a lépe rozeznatelné. Už se netočí jen kolem ústřední melodie nebo riffu, ale nabízejí větší variabilitu a působí uceleně (Moonlight, Holy Books).
Death From Above jsou kapelou o dvou nástrojích, což bylo do druhé nahrávky jasné na první poslech. Nepolíbený posluchač si toho však na novém albu téměř nevšimne – produkce (Eric Valentine) dokázala souhru Kanaďanů dotáhnout na úroveň, kdy dva nástroje znějí jako čtyřčlenná roková kapela. Tohle už není hudba do garáže, ale na větší pódia.
Síla Death From Above tkví právě v jejich omezení, Keeler a Grainger z něj umí vytěžit maximum. Bicí jsou úderné, šťavnaté a agresivní, „fuzzový“ projev basové kytary smete vše, co stojí reproduktorům v cestě. Basové riffy, stejně jako bubenické rytmy, mají švih a jsou nakažlivé, velkým překvapením je Graingerův zpěv. Je výraznější a nepostrádá typický procítěný jekot.
S Outrage! Is Now kapela vyrostla, i když jejich aktuální směřování nikoho nepřekvapí. Dokázala však prolomit dlouhodobou nečinnost, aniž by se stala karikaturou sebe sama, a žánrovým kolegům (Royal Blood, DZ Deathrays) připomněla, že to byli Death From Above, kteří tento dvoučlenný garážový tanec rozjeli.
Death From Above – Outrage! Is Now (Last Gang, 2017)
web kapely
Živě:
Death From Above (ca) + Baro Chandel
20. 8. 2018 20:00
Fléda Club, Brno
fb událost
Death From Above (ca) + Baro Chandel
21. 8. 2018 20:00
Lucerna Music Bar, Praha
fb událost
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.
Veronika Tichá 25.01.2024
Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.
Jaroslav Myšák 23.01.2024
Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.
Eva Karpilovská 19.01.2024
Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.
Veronika Vagačová 16.01.2024
V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.
Mária Karľaková 28.12.2023
Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.