Články / Rozhovory

Peggy Gou: Miluju, jak si o Koreji povídají lidi, kteří ji navštíví poprvé

Peggy Gou: Miluju, jak si o Koreji povídají lidi, kteří ji navštíví poprvé

David Čajčík | Články / Rozhovory | 20.09.2018

Peggy Gou je doslova všude. Velké články ve Vogue, Mixmagu i na Resident Advisoru, ty nejlepší festivaly v čele s Primaverou nebo Coachellou a hlavně chytlavé EP na labelu Ninja Tune. Rok 2018 je rokem Peggy Gou a jejích eklektických, živých a hlavně nekompromisně tanečních setů. Jakkoliv můžeme v pražských klubech vidět a slyšet světové hvězdy běžně, ne tak často se tomu stane hned během prvního vrcholu jejich popularity - v době, kdy po nich šílí celý svět. "Peggy Gou is winning over the world," tvrdí časopis Fader a k příležitosti říjnového koncertu této původem jihokorejské DJky a producentky v Roxy vznikl i tento rozhovor.

Jaké momenty své kariéry vidíš coby zlomové?
Řekla bych, že jeden z nejdůležitějších DJ setů, co jsem zahrála, byl Boiler Room na festivalu Dekmantel v roce 2017. Úžasný zážitek, který mi pomohl zasáhnout široké, vlastně by se dalo říct globální publikum. Další bylo vydání mého EP Once u Ninja Tune. To považuju za dosažení další úrovně pro mě jako muzikantku a producentku, pořád nemůžu uvěřit, jak úžasně bylo přijaté. Letos jsem se rozhodla rozjet svůj vlastní label, to je pro mě dost velké. Brzo zveřejním další detaily, těšte se!

Pamatuješ nějakou situaci, kdy jsi zúročila svou vášeň pro hudbu a módu?
Ano, když mě požádali, abych DJovala na večírku pro Virgila Abloha, módního návrháře, který se nedávno stal uměleckým ředitelem v Louis Vuittonu. Mám pro něj jakožto umělce obří respekt a hrát mu na večírku byla skvělá příležitost, jak se s ním poznat. Dalším příkladem je nedávné focení na titulku Mixmagu. Když mi řekli, že mě na ní chtějí, tak jsem byla samozřejmě nadšená. Na focení jsem se hodně chystala, takže to považuju za ideální cestu jak zkombinovat hudbu a image, cit pro módu.

V interview pro módní časopis Vogue zaznělo, že ses vzdala stylingu, protože se ti zdálo, že svůj osobní vkus přenášíš na druhé, místo aby ses více věnovala sobě samé. Máš někdy podobný pocit, i když hraješ?
To asi ne, jsou to velmi odlišné věci. Hudbu nedělám jenom pro sebe, i když s konečným výsledkem musím být spokojená – jinak to nejde. Když hraju, je to tak z padesáti procent pro sebe a z padesáti pro publikum. Pokud je to vychýlené na jakoukoliv stranu, nedává to smysl. Nemůžeš hrát jen pro sebe.

Pokud bys měla vlastní klub, jaké bys mu dala jméno a jak by vypadal?
Jmenoval by se Remember to Gou! Chtěla bych mít nějaký super cool interiér, ne moc „posh“, spíš s uměleckými vlivy. A co se týče filozofie, tak tu asi nejlíp vystihuje motto „good vibes & good music only“. I proto bych chtěla, aby na otvíračce vystoupil DJ Harvey.

Co bys zahrála svému dvanáctiletému já?
Asi něco od Larryho Hearda. V jeho tvorbě se promíchalo mnoho různých stylů, ale vždycky tam bylo něco pro každého. Myslím, že mé dvanáctileté já by se s tím rychle ztotožnilo.

Co tě štve na současné scéně, ve které se pohybuješ?
Asi zastaralé názory. Lidi chtějí, aby věci byly jako dřív. A přitom se svět mění, tak se s tím smiřme. Je to něco jako seriál Black Mirror – svět se rychle mění, může to být občas až děsivé, ale pokud se nedíváme pozorně kolem sebe a nesledujeme pokrok, brzo zjistíme, že nám ujíždí vlak.

Jsi první Korejka, který má na kontě BBC Essential Mix a zahrála si v Berghainu. Jak důležitá je pro tebe Korea teď, když tě většinou najdeme v Berlíně?
Berlín znamená jen to, že tady bydlím. Vždycky budu pyšná na to, že jsem z Koreje.

A jak se na tvůj úspěch dívají v rodné zemi?
Přijde mi, že ho oceňují, a to nejenom v Koreji. Cítím velkou podporu od lidí v celé Asii, jsou rádi, že se někomu povedlo prorazit v západním světě. V současnosti z Koreje vychází hodně nových umělců a nemálo z nich tvrdí, že je můj úspěch inspiroval, a chtějí dokázat, že na to taky mají. V září jsem měla na výběr mezi dvěma festivaly a vybrala si Spectrum v Koreji. Chtěla jsem se vrátit a zahrát si na tak velké akci.

Jaké jsou tvé pocity, když se takhle vracíš domů?
Je to skvělé – pokaždé, když přijedu, vidím tolik změn. A to pozitivních! Nové kluby, muzea, galerie... někdy to tempo ani nestíhám. A miluju, jak si o Koreji povídají lidi, kteří ji poprvé navštíví, jak zbožňují jídlo, styl a Korejce samotné. Upřímně řečeno ani turisti nemají v tuhle chvíli co negativního o Koreji říct. A to je úžasné.

Co říkáš na nedávné bilaterální rozhovory mezi Severní Koreou a Spojenými státy? Myslíš, že má politika své místo v taneční scéně?
Ano, asi má, ale pro mě osobně ne. Nemluvím ráda o politice, protože na to nejsem expert. Ale čeho si cením, je to, že Sever a Jih si k sobě pomalu ale jistě nacházejí cestu. A smiřují se.

Info

Peggy Gou
facebook umělce

Živě:
5. 10. 2018 Roxy, Praha
fb událost

foto © Jungwook Mok

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Václav Havelka (fyield): KEXP vnímám jako milník

Michal Pařízek 25.03.2024

Dostat se s kapelou do studia legendární radiové stanice KEXP v Seattlu je snem mnoha hudebníků z celého světa. Rozhovor.

Josef Buchta (B-Side Band): Vždycky jsem snil o tom, že budu mít big band

Jiří V. Matýsek 11.03.2024

„Spotify je skvělý nápad, uživatelsky neuvěřitelně fantastická věc. Člověk nemusí nic tahat, nic nosit. Ale všichni ti muzikanti jsou okradení," říká principál. Rozhovor.

The Bladderstones: Záskoky nevedeme

Jiří V. Matýsek 06.03.2024

Slánské artbluesové trio se po sedmi letech od debutu Without Cover vrátilo s chválenou studiovkou a zároveň slaví deset let na scéně. Rozhovor.

Boris Schubert (Skvot Czech): Tvorba úspešného kurzu je tímová záležitosť

Mariia Smirnova 05.03.2024

„... snažíme sa oslovovať naozaj zaujímavých a úspešných ľudí vo svojom obore. Základom je vzájomná dôvera, sympatie a ochota lektora s nami aktívne spolupracovať.“ Rozhovor.

Pragueshorts: Piotr Jasiński (Mimo), Natálie Durchánková (Přes střepy)

Viktor Palák 28.02.2024

Ve finálním díle ankety odpovídají Piotr Jasiński, v jehož filmu Mimo ztvárnili Josef Trojan a Jakub Kalián kamarády, kteří narazí na situaci, která může být spouštěčem revize jejich vztahu.

Julie Martinková, Anna Horáková (FAMUFEST): Nesmíme se strachem nechat odradit od růstu

Mariia Smirnova 27.02.2024

„V programové dramaturgii si hrajeme hodně s pocity či smysly a chceme, aby i diváci při návštěvě festivalu mohli více reflektovat tuto část sebe sama..." Rozhovor.

Pragueshorts: Greta Stocklassa (Bzukot Země), Marie-Magdalena Kochová (3MWh)

Viktor Palák 26.02.2024

Bzukot Země zachycuje absurdní i povědomou šarvátku o to, jak formulovat zprávu mimozemským civilizacím. V kontaktu se současnými tématy je i film 3MWh, který volí atmosféričtější cestu.

Pragueshorts: Philippe Kastner (Deniska umřela), David Payne & Tomáš Navrátil (Baroko)

Viktor Palák 25.02.2024

V národní soutěži největší domácí přehlídky krátkých filmů se potkalo ke dvěma desítkám titulů, oslovili jsme tvůrce a tvůrkyně některých z nich.

Gaika: Nechat se unášet

Nora Třísková 22.02.2024

Podobně jako kloubí různé aktivity – psaní, kurátorství a výtvarná tvorba, producentství – na desce spojuje v lecčem typické anglické žánry jako dub, postpunk nebo alt rock. Rozhovor.

Kewu: Hodně jsem se toho naučil sám

Mariia Smirnova 21.02.2024

Stál za vznikem kolektivu Unizone a také spoluorganizuje akce Addict s NobodyListen. Nedávnou novinkou je, že Mikuláš začne vyučovat djing ve Skvotu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace