Články / Rozhovory

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Mariia Smirnova | Články / Rozhovory | 18.06.2024

„Máme tři hlavní cíle. Za prvé usnadnit kapelám vstup na hudební scénu, za druhé rozvíjet mezinárodní kontakty a spolupráci a za třetí získat pozornost lidí, kteří ocení skvělou hudbu,“ říká Petra Hradilová, ředitelka hudební konference a showcasu Czech Music Crossroads. To nejlepší ze světa world music, jazzu a alternativy můžete načerpat už za pár dnů (20.-22. 6.) v ostravském domě kultury Poklad a na koncertech pod širým nebem na Alšově náměstí.


Crossroads letos slaví 10. výročí – co vám osobně a tuzemské hudební scéně ta dekáda přinesla? Došlo k nějaké spolupráci na světové úrovni, nečekanému propojení, možná máte nějaký oblíbený příběh?
Za těch deset let se nám skutečně podařilo nabídnout Ostravě bohatou škálu koncertů, představili jsme veřejnosti nové, neokoukané, talentované hudebníky. Kvality mnohých do té doby nikdo neobjevil a byla by škoda, kdyby nedostali šanci prorazit. Jsem proto moc ráda, že nám se to na Crossroads daří.

Hudebníků, které vystoupení na Crossroads takzvaně nakoplo, je mnoho, kdybych měla jmenovat všechny, byl by to velmi dlouhý rozhovor. Nicméně krásným příkladem toho, jak chytit šanci za pačesy, je například příběh skupiny Ponk z Brna. Právě díky Crossroads dostala příležitost vystoupit na mezinárodní hudební přehlídce Womex, která se koná každoročně ve velkých evropských městech. A zatímco v roce 2015 přijeli do Ostravy jako začínající kapela, o rok později už na festivalu hráli pro publicisty a promotéry. A uvedu ještě jeden příklad: příležitost navázat užitečné kontakty s hudebními profesionály využilo i české kvarteto Clarinet Factory, které úspěšně koncertuje nejen u nás, ale i v zahraničí. Myslím, že za vše hovoří vyjádření jednoho z pozvaných delegátů. Britský hudební žurnalista Simon Broughton řekl, že je slyšel a viděl naživo a byl jejich vystoupením ohromen.

Máte opravdu bohatý program konference s více než třemi desítkami pozvaných odborníků z celého světa. Na jaké přednášky se nejvíce těšíte, co byste doporučila? Z čeho máte největší radost?
Domnívám se, že náš konferenční program je velmi pestrý, profesionálně na úrovni a že na něj můžeme být právem hrdi. O vysoké prestiži Czech Music Crossroads vypovídá také skutečnost, že v uplynulých letech se festivalu zúčastnilo téměř 250 odborníků z hudebního průmyslu. Pozvání přijali významní organizátoři festivalů, manažeři, promotéři a další hudební profesionálové z více než 40 zemí celého světa.

A na co se letos nejvíce těším já? To je těžká otázka, těším se opravdu na všechna témata konferenčního programu. Myslím ale, že zajímavá a poněkud překvapivá bude přednáška nazvaná „Vždy jde o tým“, se kterou ve čtvrtek vystoupí ředitel bookingové agentury Midnight Mango z Velké Británie Matthew Bartlett.


Crossroads byl původně koncipován jako sjezd profesionálů z hudebního průmyslu těsně před Colours, proč se tento koncept změnil? Nastalo to, myslím, před třemi léty, jak tuhle změnu vnímáte?
Velmi pozitivně. Jsem přesvědčena, že je našim úkolem inspirovat širokou veřejnost k návštěvě koncertů, seznamovat je s novými hudebními trendy, s velmi kvalitními, i když zatím málo známými interprety. A každý, kdo má hudbu rád, má díky Czech Music Crossroads možnost zažít v přívětivém, komorním prostředí domu kultury Poklad setkání s hudbou z různých koutů světa. A co je unikátní, i laická veřejnost se tady může setkat s profesionály z hudební branže na přednáškách a diskuzích v rámci konferenčního programu. Stačí se zaregistrovat na našem webu.

Zvládáte během konference většinu programu nebo trávíte čas spíše pracovně v zákulisí?
Stíhám sledovat i program. Crossroads pro mě není jen práce, žiju tím a moc mě to baví, řekla bych rok od roku víc. Ráda pozoruji, že všechno funguje a má smysl. Během koncertů sleduji reakce posluchačů, jejich emoce. Pokud jsou reakce publika pozitivní, je to pro mě velká satisfakce. Pokud by něco ale fungovalo méně, brala bych to jako pobídku k tomu, abychom se příští rok zdokonalili. Všechno se vyvíjí, ani my nesmíme stagnovat.

Jaké jsou další plány?
Dál zdokonalovat dramaturgii festivalu, s největší pečlivostí vybírat další neobvyklé hudební projekty, zachovat žánrovou pestrost a také přízeň hudebních profesionálů, aby cestu do Ostravy na Czech Music Crossroads vnímali jako prestižní a přínosnou. Máme tři hlavní cíle. Za prvé usnadnit prezentujícím se kapelám vstup na hudební scénu, otevřít jim dveře k úspěchu na mezinárodní scéně, za druhé rozvíjet mezinárodní kontakty a spolupráci a za třetí získat pozornost lidí, kteří ocení skvělou hudbu a rádi přijdou na naše koncerty načerpat pozitivní energii.

Info

Czech Music Crossroads
20.-22. 6. 2024
Ostrava
web festivalu

foto © se svolením Czech Music Crossroads

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Maxl Walmsley-Pledl (Klangphonics): Sociální sítě jsou požehnání i prokletí

Filip Peloušek 10.07.2024

S kytaristou a hlasem Klangphonics Maxlem jsme se bavili o sociálních sítích, hře na alpský roh nebo o hraní na parkovišti.

Mike Kerr (Royal Blood): Že potřebujeme alkohol, abysme byli kreativní, je největší lež

Kristina Kratochvilová 09.07.2024

S frontmanem Mikem Kerrem z britského rockového dua jsme si před čtvrtečním koncertem popovídali o jeho hudebních začátcích, o boji s impostor syndromem, o cestě ke střízlivosti a tipy na…

Malcuth & Facutum: Jít tou těžší cestou

Viktor Hanačík 07.07.2024

Na konci minulého roku jim vyšlo album Alter, a to na americkém labelu Vale, s mezinárodními hosty i ohlasy. Rozhovor.

Prouza: Demo 1994 je kompletní Hampelovina

Štěpán Bolf (A.M.180) 27.06.2024

Na jedné z populárních streamovacích platforem se zničehonic objevilo demo třetí, nedokončené a nepojmenované desky Prouzy. Jak se to stalo a co bude dál? Rozhovor.

Anthony Béard, Benoît Lecomte (Ni): Hledání svatého riffu

Dominik Polívka 26.06.2024

Jejich hudba je útočná, podvratná, ale i náladová a poutavá. Nadsázka a hravost v surrealisticky progresivním běsnění není pouze prvoplánovým pozlátkem. Rozhovor, Pohoda.

Julien Racine: Hudba vzniká skoro vždycky v izolaci / Music is created almost always in isolation

Filip Hastík 24.06.2024

V rozhovoru probíráme pozadí vzniku aktuální desky a Julienovy práce obecně, vztah k Česku a také bohaté budoucí plány producenta současné experimentální elektroniky.

Marin Lalić (Bear Stone): Všetko je veľmi uvoľnené a bez stresu

Lucia Banáková 11.06.2024

Chorvátsky prírodný i festivalový unikát pre priaznivcov stoner a psychedelického rocku. Interview.

Pořadatelská: Tomáš Vobořil (Marienbad Film Festival)

Viktor Palák 07.06.2024

Co čekat od letošního ročníku již zavedené přehlídky v Mariánských Lázních? Svůj ideální festivalový den – a mnohem víc – vykresluje programový ředitel festivalu.

Randy Armstrong (Red): Plán B neexistuje

Dan Sywala 06.06.2024

Od té doby vydali dalších sedm alb, neměli žádné velké excesy, i když se jim nevyhnuly ani hodně mizerné dny, včetně jednoho pražského. Rozhovor.

Jonas Almén (Royal Republic): A najednou tam jsem!

Eva Karpilovská 03.06.2024

Sedmnáct let v nezměněné sestavě a čerstvě páté studiové album LoveCop mají za sebou švédští rockeři Royal Republic. Rozhovor, brzo živě na Rock for People.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace